Kent iemand dit rme fireface 400 firewire probleem?

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.358
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Zomaar opeens..

Firewire M1 macbook air met zo’n verloop plug apple thunderbolth ding.

Mischien de powersupply?
 

Attachments

  • IMG_2436.mov
    11,5 MB
  • IMG_2434.mov
    17 MB
rme kaarten staan bekend om de psu die om de zoveel tijd service nodig heeft.
net als mijn lynx aurora waar alles in klasse a geschakelt staat en de boel flink heet word.
Dus recappen is zeker een optie.
 
doe m eens open, ik had hier n andere firewire bak die zat te falen na een poos elke keer, ik heb de aan uit knop gebypassed, klaar. Was de aansluiting vd knop bedrading op de print die verbrand was. Brug soldeersel, done
 
2 draadjes op de print aangesloten bleken zwart
ik heb een soldeerbout gepakt, wat soldeersel, de draden er af getrokken (was een wit stekkertje) en de 2 pins op de print aan elkaar gesmolten. Nu denkt de print dus dat de knop altijd aan staat, wat met die verbrande contactpunten niet bleek. Werkt vast voor altijd nu
 
Zal m eens open maken.

Geloof wel dat het de powersupply is.

Doet nu alleen nog wat met power van macbook. Als ik die switch omgooi en of firewirekabel eruit haal doet iet niks meer
 
vast een recap nodig vd voeding. Stel dat de onderdelen 10 euro kosten en de man er een uur werk aan heeft, dan heb je een idee vd kost.
ik heb een motu kaart die 10 jaar geleden werd gerecapped en nog steeds dagelijks werkt. Voor pakweg dik 100 euro koop je echt geen goeie andere, toch?
 
Hij doet igg op mijn ouwe macbook zonder voeding.

Hoop dat de psu vervangen voldoende is.

Mannetje wat ook mijn synths repareerd is aardig aan de prijs. Uurtje factuurtje btw etc. Denk niet dat er een senior bij de tweede leven repairhut een rme kan recappen 😃
 
Mijn tech schrijft net dat een recap niet zou mogen nodig zijn bij dit toestel. Maar ik vond makkelijk een yt video waar ze een broertje van de jouwe doen.
 
Klinkt meer als een slechte doorverbinding ergens. Daar waar de adapter aansluiting binnenkomt op de print ofzo kan het ook zijn eh ...
 
Ha! Ik vond in mijn rommelkast nog een reserve psu en hij werkt!!
Blij blij.

Bedankt voor alle reacties iig!

Mocht hij toch nog doorfikken dan meld ik het 😬
 
Back
Top