High cpu usage op de buchla V

Kreeg vanochtend ook antwoord van Arturia dat bij sommige presets het gebruikelijk is dat cpu zo hoog staat net als bij jullie.
Dat is vaak het geval, ook bij andere synths, veelal onnodige layers en unisons en bijgeluiden die je eigenlijk niet eens in je mix wilt hebben, de meeste presets zijn vaak prut. Beter gewoon iets uit de init maken, klinkt vaak nog beter en verbruikt minder.
 
Dat is vaak het geval, ook bij andere synths, veelal onnodige layers en unisons en bijgeluiden die je eigenlijk niet eens in je mix wilt hebben, de meeste presets zijn vaak prut. Beter gewoon iets uit de init maken, klinkt vaak nog beter en verbruikt minder.
Maar de maker van de factory presets maakt de geluiden toch ook vanuit de init? :D
 
Maar de maker van de factory presets maakt de geluiden toch ook vanuit de init? :D
dat klopt maar de meeste preset brouwers hebben als doel om een preset zo vol te proppen dat het het hele spectrum beslaat. Kijk naar bijvoorbeeld Avenger 2 waar een preset vaak zelfs een complete track is. Ik gebruikte voorheen vaak presets en liep er dan tegenaan dat mijn mix vol met bijgeluiden zat en mijn cpu verbruik veel te hoog was. Sinds ik de meeste presets zelf maak zorg ik er voor dat ik precies maak wat mijn track nodig heeft, meestal is een sawtooth met wat filter en wat fx en een beetje modulation al genoeg, resultaat is schonere mix en minder cpu verbruik, het -minder is meer- motto in sound design is best wel een goeie tip vind ik, alleen zie je dat niet terug in de meeste preset packs en ook in factory presets.
Alternatief is uiteraard om zo'n volgepropte preset te minimaliseren, naar mijn beleving een stuk lastiger.
 
Back
Top