Bio-Forge - We Know Your Fear (Morax remix) (Hardcore)

Ik gebruik liever soft saturation op de master bus om de pieken bij te schafen ipv een compressor of limiter. Zeker bij dit soort muziek is dat transparanter, omdat je geen “ducking” hoort en de meeste geluiden toch al iets van distortion hebben
Dat is exact wat ik bedoel. Hier een voorbeeld van een limiter setting, met character op 0 heb je nooit pumping. Wel checken in de breaks of er geen onnodige clipping klinkt, anders kan je standje 0.4 gebruiken, dat vaak net de grens.

1717583471721.png
 
Gebruik je Ableton? Dan kun je de Soft clip functie aanzetten binnen Saturator. Dan zal ie alle pieken afsnijden
Reason 12, maar ik gebruik ook het Ozone spul, dus kan inderdaad die Maximizer daarvoor gebruiken
 
Reason 12, maar ik gebruik ook het Ozone spul, dus kan inderdaad die Maximizer daarvoor gebruiken
Haha, ik zit nog op Reason 11, maar inderdaad.
 
De threshold stel je zelf in hoe hard je hem wilt hebben, uiteraard. Het ging alleen om het laten zien van irc IV en character 0.
 
Bedankt! Ik zal hem één dezer dagen weer eens onder handen nemen (ben ondertussen met andere werken bezig), en een nog wat betere afwerking geven!
 
Back
Top