Nord Modular software

Bedoel je 1-unit sample feedback i.pv. 1 bit ?
En in reaktor hoef je die helemaat niet zelf in te voegen , reaktor doet het automatisch en dan je zie je een Z-1
Je kan wel een 1 unit handmatig plaatsen
Hier simpele feedback in primary , automatisch en explicit
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 19
Is hetgeen dat sommige users willen testen, niet meer van toepassing op simulatie electronische schakelingen? Bijv: EveryCircuit: Animated interactive circuit simulator

Of moet de test perse een hoorbaar resultaat geven? Het lijkt erop dat echt de grenzen van de G2 wordt opgezocht, wat natuurlijk cool is.

Ga er dit weekend overigens een ophalen bij een SF lid, een G2x :P echt enorm zin in weer te freubelen en m'n Patch-Lib te kunnen gebruiken, ik miste 'm na verkoop jaren geleden
 
Ik heb helaas de software nog niet aan de praat gekregen voor de G1, dat is wel jammer want het blijft nog steeds mijn oude droom synth uit de 90’s
 
Ik heb helaas de software nog niet aan de praat gekregen voor de G1, dat is wel jammer want het blijft nog steeds mijn oude droom synth uit de 90’s

Onder wat voor OS (Windows, Linux, MacOS) heb je dat geprobeerd?
 
Onder wat voor OS (Windows, Linux, MacOS) heb je dat geprobeerd?
Mac OS uit mijn hoofd Sierra, het liefst heb ik het draaien op mijn M3, maar dat zit er denk ik niet in. Dat is ook een risico naar de toekomst toe, immers heb je altijd een midi interface & een werkende computer uit vervlogen tijden nodig. Maar ik vind het een erg mooi apparaat, een soort jongensdroom, een van de meest fascinerende synths toen ik alleen nog magazines kon bekijken en folders kon doorbladeren.

@Burp ja die heb ik geprobeerd op een wel wat oudere MacBook Air, maar die starte niet op. Deed wel een poging, niet kunnen achterhalen wat er mis ging.
 
Mac OS uit mijn hoofd Sierra, het liefst heb ik het draaien op mijn M3, maar dat zit er denk ik niet in. Dat is ook een risico naar de toekomst toe, immers heb je altijd een midi interface & een werkende computer uit vervlogen tijden nodig. Maar ik vind het een erg mooi apparaat, een soort jongensdroom, een van de meest fascinerende synths toen ik alleen nog magazines kon bekijken en folders kon doorbladeren.

Helaas - daar weet ik niets van. Ik werk alleen met Windows en Linux. Ik heb speciaal voor Windows programma's (waar geen Linux versie van is) een laptopje gekocht. Dat laatste was even een investering, maar ik heb er nu veel plezier van. Een Windows programma onder Linux draaien gaat soms wel en soms niet (met Wine), maar het draait maar zelden probleemloos. Een tweedehands laptopje koop je voor de prijs van een goedkope synth. ;)

Overigens gebruik ik alleen Nord Modular software, die nog gratis te downloaden is.
 
Zou Nord zich kunnen onderscheiden met een MPE/MIDI2.0 Modular plugin in deze tijd van VCV?
 
Nord is schijnbaar alleen nog maar geïnteresseerd in stage keyboards, dus een software applicatie (met alle service en onderhoud die erbij komt kijken) lijkt me niet voor de hand liggen.
 
Helaas - daar weet ik niets van. Ik werk alleen met Windows en Linux. Ik heb speciaal voor Windows programma's (waar geen Linux versie van is) een laptopje gekocht. Dat laatste was even een investering, maar ik heb er nu veel plezier van. Een Windows programma onder Linux draaien gaat soms wel en soms niet (met Wine), maar het draait maar zelden probleemloos. Een tweedehands laptopje koop je voor de prijs van een goedkope synth. ;)

Overigens gebruik ik alleen Nord Modular software, die nog gratis te downloaden is.
Mij broer heeft een nord modular. Samen hebben wij lang gekeken naar een goede oplossing. Hij werkt nu met een Mac mini m1, super voor zijn muziek doeleinden. Maar die nord!! Uit eindelijk hebben wij een mini pc gevonden voor weinig met Windows. Nog een monitor ergens liggen. Werk goed als editor voor de Nord modular. Achter af de goedkoopste oplossing.
 
Juist - soms moet je gewoon accepteren dat je een Windows computer of laptop nodig hebt (en daar wat geld in steken) om zonder allerlei gedoe ook voor Windows geschreven programma's te kunnen draaien.
 
Back
Top