Joystick voor Eurorack?

Clock in of reset heeft deze module niet.
Nee dat is duidelijk haha

@krautrock1958 ja en nee :) het is idd mooi om live te moduleren en dan te loopen en idd de joystick gaat pas vanaf de positie weer inschakelen heel mooi. Maar ik zie de joystick als een compositie tool en ik bedenk me nu dat ik de cv kan opnemen en kan quantisen in m’n sequencer. Ik wil niet dat alles uit de hand loopt namelijk al ben ik zeker van de human feel.

@ProgHead dank voor je idee dat lijkt me wel een leuk experiment!
 
het is idd mooi om live te moduleren en dan te loopen en idd de joystick gaat pas vanaf de positie weer inschakelen heel mooi. Maar ik zie de joystick als een compositie tool en ik bedenk me nu dat ik de cv kan opnemen en kan quantisen in m’n sequencer. Ik wil niet dat alles uit de hand loopt namelijk al ben ik zeker van de human feel.
Ah ok, ik gebruik de joystick echt om te pielen zeg maar.
 
Ah ok, ik gebruik de joystick echt om te pielen zeg maar.
Ja hier ook hoor, joysticks zijn leuk en je haalt gewoon meer uit je Synth. Maar een reset in why not. Ik weet zeker dat er joysticks zijn die dit hebben. Mag ik zo weer op modular grid turen :okdan:
 
ik gebruik de flame joystick recorder voor oh-joy cv's
betaalbaar, je kan je x-y beweging opnemen, heeft x,y,e xy uit en kan 1 minuut opnemen. simpel doeltreffend weinig hp. aan kwijt.
 
Het kan nog eenvoudiger met enkel VCA's als je onderstaande CV-signaal gebruikt om de VCA's geleidelijk af te knijpen:

CV.png
 
Voor zulke toepassingen leek de intellijel planar2 me ook erg mooi gezien die ook ingangen heeft. Scheelt je een quad vca. Kan veel, kost ook veel.
Mmm dit dus:
  • Start time and length can sync to an external trigger, and punch-in/out recording is supported.
  • External CV Inputs: In addition to its built-in joystick, Planar2 has two CV inputs, which allows external CV control of quadrant outputs A-D and axis outputs X/Y. A mode switch alters how CV affects these outputs, allowing for some advanced automation techniques (such as circular and spinning motions) that would otherwise be difficult to automate”
 
Hoppa Intellijel Planar 2015 - 2021 - Silver | Reverb

Maar dit is de mk1 zonder loop recording.

Mk2 is dus wel eigenlijk wat je wilt lijkt me

Mmm zelfs uit te breiden met modules Qx Gx

Heb de Joystick 2 er even uitgehaald. Er zit wel een 5 pin female header op.
Erica synths even mailtje gestuurd.. Kijken of er uitbreiding mogelijk is.
 
Laatst gewijzigd:
Wat ook nog zou kunnen is een sample and hold gebruiken om de output van de joystick op de reset momenten te samplen. Het gemodificeerde output signaal bestaat dan uit het verschil tussen de joystick output en de sample and hold output.
 
Ah ok, nou weet je wat het meer is. Wat je met de joystick voor elkaar krijgt is heel moeilijk te reproduceren.
Het is me gister gelukt om xy te mengen en op te nemen in mn 16bit wavetable sampler. En dat als VC weer uit te sturen.
Jammer dat ik geen oscilloscoop het zou wel eens willen zien wat eruit komt.

Maar ik moet hier nog even verder mee experimenten.

Kortom, ik wil mn geslaagde complexe cv modulaties op kunnen slaan.
Mn Sequencer neemt geen cv per step op wel met midi :/
 
Mijn Erica joystick 2 gaat terug.
4 kanalen en niet eens 1 kanaal clocken of misschien cv moduleren is voor mij niet aantrekkelijk.

Kijk nu naar de Tesseract Stonk

 
@krautrock1958 Topper!
ja ik had hem al in mn modulargrid case maar omdat ik al Erica Synth modules had niet goed vergeleken :/

Bedankt voor de tip! Héb bericht gestuurd
 
Interessant ding, wist niet dat deze bestond, had ik misschien ook wel willen hebben maar is niet makkelijk te koop in Europa, Modular Square in Frankrijk heeft 'm en zag een tweedehandse maar dan moet je naar Duitsland of hopen dat de deal oké is; Stonk - Tesseract - Eurorack

Mailen naar Tesseract kan ook. Hij reageert snel en is erg behulpzaam.
 
Mooi, als je 'm koopt geef dan even een kleine review als je wilt.
Wilde jij niet een step sequencer voor cv of was het nou een recorder?
In ieder geval heeft dat merk deze ook;


Ja de track and trace code heb ik al. Die Duitse verkoper heeft mooie spullen, dank voor de tip echt heel Nice. Althans op papier wat ik graag wil. Die step sequencer heb ik weleens naar gekeken maar nooit echt overwogen
 
In de dhz hoek valt heel veel te spelen met euro modules die xy spanningen genereren.
Zo heb ik eens een touchscreen aan een Arduino geknoopt met een DAC, en zo haik x en y spanning, afhankelijk waar ik mijn vinger heb op het touchscreen, en die de spanning vasthoudt als mijn vinger weer van het touchscreen afhaal.
Ook heb ik een module gemaakt die de spanningen en knop.posities van een Nintendo Wii Nunchuck weergeeft.
De spanningen zijn: joystick x en y, 2 gyroscopen en twee knoppen.




 
Even een korte update want heb een enorme verkoudheid. De stonk is al keer vast gelopen en of ik snap de combi’s nog niet of hij is buggy. Tbc
 
Back
Top