Eurorack kit voor drumsounds

Paardenstaart

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2017
Berichten
374
ben niet echt bekend met Eurorack en ik zoek een simpele kit te bouwen om allerhande drumgeluiden met te maken. Ik wil het zo minimaal (en goedkoop) mogelijk houden. Sequencer is niet nodig. 1 module vond ik al en dat is een envelope generator met trigger knop: Joranaloge Contour 1

Wat ik (vermoed ik) al zeker nodig heb is een oscillator, multimode filter, amp en audiorate LFO. En PSU. Iets van (non-linear) FM is denk ik ook wel handig

Ik wil ook niet voortdurend patch kabels van hier naar daar prikken. Knoppen draaien is toegelaten. :) Dus in feite een mini systeempje dat in een fixed state altijd gereed staat.

Suggesties?
 
Laatst gewijzigd:
Kan je de Quad Drum Voice van vpme.de aanraden.
Dan heb je 4 voices in één module en neemt weinig ruimte in op die manier
Het leuke is dat hij geleverd wordt met een usb stickje met een hele sloot samples maar dat je ook je eigen samples er op kan zetten dus je zit niet vast aan enkele sounds, je kan tijdens het spelen andere sounds selecteren om te laten spelen.
Hij heeft per voice knoppen voor pitch, decay en modulation, dat maakt 'm lekker hands on zodat je on the fly kan pielen met de sound en er zit een ingebouwde stereo mixer en een lfo in.
Luister de demo's met de headphone op voor het stereobeeld wat ie zo nu en dan verandert.



 
Een Jomox ModBase09 + ModBrane11? Als je een kit wil (Kick, snare, HH, Tom) maken dan gaat het wel hard met het aantal modules
 
Persoonlijk vind ik eurorack niet het ideale medium om enkel drums te maken, een goede set zal je relatief duur uitkomen: min 2 oscillatoren + noise, 2 filters, waveshapers, 2 a 3 envelopes, het kan al rap complex worden. Bij simpelere systemen zal het, vrees ik, bij blip en blop blijven.

Voor een idee wat je allemaal nodig kunt hebben, kijk eens naar de synth secrets over dum synthese:

 
Vergeten te delen: voor the usual suspects gebruik ik de Rytm. Dus het is meer voor de weird glitchy stuff. En als “karakter” gooi ik nog graag het woord “agressief” in de discussie :-)

Tot slot: geen samplers/sample players. Digitaal mag, maar liefst analoog

De reden waarom ik het zelf wil bouwen, is omdat ik dan de curves van de envelopes kan bepalen/regelen. Die Contour 1 heb ik ff gebruikt en is ideaal

Voor analog synth drums heb ik in het arsenaal een Rytm, SH-101 en Moog Grootmoeder. De twee laatste zijn daarvoor wat beperkt.
 
Sy 0.5 van Michigan synth works misschien een goeie? Heb je een halve syncussion,en controle om ff vooruit te kunnen
 
Oei, hier is precies wat miscommunicatie :)

De Contour 1 wil ik gebruiken om de amp te triggeren. Dus de osc(s) moet(en) een eindeloos signaal geven. En de osc wil ik moduleren met een snelle LFO of een andere osc. Ik dacht ook aan wat FM toestanden

Ik zoek alvast niks waar het woord DRUM op geprint staat of bedoeld is om drums te maken. Ik dacht aan een uitgebreide oscillator module met onboard cross modulation en/of non-linear FM. Ook een tune pot en een mod input voor eventueel de LFO
De filter module mag ook een FM input hebben. En dan mss ook een MULT of gewoon een patch kabel splitten kan ook
 
ben niet echt bekend met Eurorack en ik zoek een simpele kit te bouwen om allerhande drumgeluiden met te maken.

Oei, hier is precies wat miscommunicatie :)

Ik zoek alvast niks waar het woord DRUM op geprint staat of bedoeld is om drums te maken
:D

idd miscommunicatie, dan krijg je tips die je niet wilt natuurlijk als je zo onduidelijk bent. :)
 
Eh, "ik zoek een simpele kit te bouwen om allerhande drumgeluiden met te maken" ? Heb je anders een geluidsvoorbeeld? Nine Inch nails, Einsturzenden Neubauten enzo?
 
Eh, "ik zoek een simpele kit te bouwen om allerhande drumgeluiden met te maken" ? Heb je anders een geluidsvoorbeeld? Nine Inch nails, Einsturzenden Neubauten enzo?
Simpel kitje voor glitchy en percussieve dingetjes
 
Iets in deze trend:


IMG_1132.jpeg
 
En een Behringer edge, uitgebreid met wat eurorack modules? De sequencer kan je ook gebruiken om wat variatie op je geluiden te maken en niet per se als 8 step ritme.
 
En een Behringer edge, uitgebreid met wat eurorack modules? De sequencer kan je ook gebruiken om wat variatie op je geluiden te maken en niet per se als 8 step ritme.
Dat is die DFAM “clone”? Want dan zou ik eerder voor de DFAM gaan. Ik ga het eens bekijken
 
Niet de goedkoopste module, maar misschien ook wel, als andere modules hierdoor niet meer nodig zijn:


(Ik heb je gelezen hoor, snap dat 'ie digitaal is en als drummodule wordt gepresenteerd - maar hij lijkt geschikt voor wat je wil)
 
Back
Top