RFB - Prypjat

Klinkt erg lekker dit. Ik ga wel lekker op deze sfeer. Hij is wel kort maar kan volgens mij het voorafgaande nummer en het hieropvolgende nummer op het album versterken mits goed toegepast.
Ik kan me zo maar voorstellen dat het onderdeel is van een conceptalbum waarin elk nummer een hoofdstuk is van een verhaal.
Lekker hoor.
 
wow man, dit werkt als een trein bij mij! ik kom er maar niet op, maar de (string)akkoordenreeks is (bijna) hetzelfde als ...? (als ik er weer opkom, zal ik het melden, of weet iemand anders het nu al?) en ja, natuurlijk mag dit langer, maar mss gaat dan toch de subtiliteit een beetje verloren. igg prachtig! (terzijde: in mijn herinnering kan ik jouw muziek altijd wel zeer waarderen. )
Was dus al beantwoord: Jeff Wayne - Eve of the War
 
Mooie track, goeie sfeer zeg! Vooral de strijkers vind ik erg mooi en ook verrassend. Enige puntje van kritiek als ik die mag geven: die noisy pad die begint van 0:25 verdwijnt helaas rond 1:00, dat vind ik zo jammer want die draagt enorm bij aan de sfeer; ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als je die subtiel laat doorlopen todat rond 1:28 de bas/arp begint. Dan is er denk ik nog wat meer verbinding tussen de verschillende delen. Maar hoe dan ook: fijne track, mooi werk!
 
Dank Bijlevel! De strings akkoorden zijn een afwisseling van majeur en mineur, net als de sequence. De mineur seq is een beetje aangepaste patch van de ARP 2600 V en die heb ik voor de majeure seq gebruikt. Bij mij komt inspiratie toch vaak uit presets… Collection 9 (inmiddels) is een ongelofelijke goudmijn voor inspiratie imho. En top dat je mijn muziek kunt waarderen! Album 2 komt eraan….
 
Dank dr.! Ik snap je punt. Terecht. Er ontstaat inderdaad een ‘leegte’. Ik ga je suggestie toepassen en beluisteren hoe het klinkt. Aan het einde zit nog een sample van een geigerteller. Die mag ook best duidelijker… altijd wat te verbeteren!
 
Vorig jaar heb ik de miniserie tjernobyl gekeken (hbo) en vond dat die serie er waanzinnig goed slaagde in een spannende, drukkende sfeer in te pakken. Zowel door beeld als geluid.

En inderdaad... zoals men hier al eerder opviel heb jij ook een stuk muziek neergezet wat de potentie heeft om in combinatie met beeld zoiets moois neer te zetten...
de droevig ogende verlaten soviet stad die een herrinering is aan gigantisch menselijk falen. Maar ook de langzame terugverovering van het gebied door moeder natuur... ik hoor het er allemaal in. Top gedaan.
 
Die cr 78 klinkt echt lekker. De sfeer is wat duister, ik ging helemaal op in de muziek.
 
Prypjat, daar was ik in de 00's voordat het hip werd. Ben je er ook geweest? Ik heb enorm veel foto's van hoe het eruit zag voordat het verpest werd door grafitty en Urbex-achtige in scene gezette shit enzo... Urbex bestond als dusdanig nog niet eens :D Okay, nu naar je track luisteren!
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-01-08 om 17.29.24.png
    Schermafbeelding 2024-01-08 om 17.29.24.png
    1,2 MB · Bekeken: 35
Dank allen voor het luisteren en de mooie woorden! Ff offline en bij thuiskomst deze bemoedigende berichten! Zeker om al als een van de favo's te worden genoemd. Dank @Void Pointer!

@Takegawa: gaaf zeg dat je er bent geweest. Zou ik graag eens doen. Geweldige HBO serie maar ook het boek van
Adam Higginbotham 'Midnight in Chernobyl' leest als een thriller. Ik weet het nog goed... ik was 20. Soort 9-11...


Nu kom ik er alleen als ik op de PS4 Medal of Honor speel. Ook geweldig trouwens, die graphics. Klopt @Ytse, waarschijnlijk dezelfde game.

Wat betreft de CR78. Eigenlijk best beperkt, maar alleen al vanwege In the Air Tonight en sommige stukken van Genesis heb ik hem ooit gekocht, voor €300,-... Gaat nu niet meer lukken vrees ik. Tsjechische midi converter erbij die het prima doet. Gaat nooit meer weg... tenzij ik failliet dreig te gaan. Ik had ook een 808 met MIDI. Weggedaan... hoe dom kun je zijn.
 
Je hebt gelijk... Call of Duty. Prachtige scenery, waarbij een Russische stoute meneer met een sniper moest worden omgelegd...
 
Lekkere zware bass in dit nummer, mag van mij wel iets meer gebeuren in het nummer. Verder mooi nummer. :okdan:
 
Goed hoor, een wat sobere, ingetogen track maar mooi en heel sfeervol in ieder geval.
Wat mij betreft iets te kort maar ik heb er van genoten!
Dit jaar weet je bij mij ook nu de juiste snaar weer te raken.
 
Een mooie compositie, in een mooie productie.. knap werk!

Heel sfeer- en smaakvol neergezet, en gezien het verhaal eromheen (dat ik niet kende tijdens het beluisteren) achteraf wat.. ongepast? Wrang..? Maar...... de groove van die baslijn.. zo lekker..

Zeer sterke inzending!
 
Back
Top