Flyweight - Keep it cool!

Instrumentaal heel sterk. Hoe het invalt op 0.30 vind ik een hoogtepunt. De zang heeft veel potentie. Je hebt in ieder geval een fijne stem die goed bij de muziek past. De tekst komt natuurlijk een beetje grof over (zeker in vergelijking met hoe mellow de muziek is) maar ik ken je ex natuurlijk ook niet verder ;D.
Rond 3:30 ook een hele fijne solo.
Misschien een gekke associatie maar er waren momenten op het einde dat ik een beetje aan Air moest denken.
 
Hey bedankt voor de feedback @Tierelantijn

Word ik wel blij van :)

Ja wellicht zijn de akoestische gitaar lay back beat en MS20 lead met LFO sweep iets wat je veel bij air hoort?

Ik vind Air echt tof. Iemand anders noemde Portishead en iemand anders weer Massive Attack. Ik denk dan "I wish" :-)

Maar goed dat zijn wel allemaal bands waar ik veel naar heb geluisterd dus wellicht onderbewust beïnvloed.
 
Wat direct bij de eerste noten opvalt: heel mooi stereo beeld, echt top gemixt. Diepe volle warme sound en fijn om al die kleine details te horen (zoals die water drops bv), dikke track hoor!
 
Tja, wat kan ik nog toevoegen bij alles wat er al is gezegd? Allereerst is de mix enorm helder, fijn, duidelijk. Je eigen funk met alle opnames, het past allemaal. Veel waardering hiervoor! Ben zelf geen "stem man" en moet er aan wennen, maar in het geheel is het een kunstig muziek stuk. 👏🏻
Hoe heb je de instrumenten opgenomen?
 
Hey bedankt voor de feedback @Tierelantijn

Word ik wel blij van :)

Ja wellicht zijn de akoestische gitaar lay back beat en MS20 lead met LFO sweep iets wat je veel bij air hoort?

Ik vind Air echt tof. Iemand anders noemde Portishead en iemand anders weer Massive Attack. Ik denk dan "I wish" :-)

Maar goed dat zijn wel allemaal bands waar ik veel naar heb geluisterd dus wellicht onderbewust beïnvloed.


Portishead, Tricky en Massive attack....wat een tijd was dat! Voor mij echt een gateway van 100% electronisch/ dance naar andere muziekstijlen... luister t nog wekelijks!
 
Wat direct bij de eerste noten opvalt: heel mooi stereo beeld, echt top gemixt. Diepe volle warme sound en fijn om al die kleine details te horen (zoals die water drops bv), dikke track hoor!
Hey thanks Mate :)
 
Tja, wat kan ik nog toevoegen bij alles wat er al is gezegd? Allereerst is de mix enorm helder, fijn, duidelijk. Je eigen funk met alle opnames, het past allemaal. Veel waardering hiervoor! Ben zelf geen "stem man" en moet er aan wennen, maar in het geheel is het een kunstig muziek stuk. 👏🏻
Hoe heb je de instrumenten opgenomen?
Hey bedankt. :)

De Cello is met 2 pencil mics in een y opstelling. Dan gewoon wat freestylen over de akkoord progressie. 3 takes voor 3 parts. Daarna beland het ergens anders in de track.
De akoestische gitaar ook zo en die zijn dubbel opgenomen en daarna l en r gepanned.
De electrische gitaar ... Moet ik hard denken... Met md421 mix en ook room mics.
De akoestische gitaar solo is met papier in de brug voor een harp achtige sound.
De synth akkoorden op de Oberheim en de belletjes zijn zo ingespeeld.
De track is daar eigenlijk mee begonnen.
 
Portishead, Tricky en Massive attack....wat een tijd was dat! Voor mij echt een gateway van 100% electronisch/ dance naar andere muziekstijlen... luister t nog wekelijks!

Ik heb gisteren ff wat Portishhead geluisterd.
In de 90's luisterde ik dat sporadisch. ....
Alleen Mad professor Mezzanine Remixen van massive attack die heb ik grijs gedraaid.

Maar nu snap ik een beetje de vergelijking.
Geprogrmeerde sampled beats, synth sounds, instrumenten... veel gitaar, vocals en orchestrale strijkers.
Dat zijn de ingredienten van veel tracks.

Anyhow echt mooie muziek. Dat ga ik vaker aanzetten.
 
Vind je stereo beeld goed gedaan, vooral de gitaren die mooi met elkaar spelen. Verder bet wel knap gemaakt!
Hey super bedankt voor de fijne feedback.

Ik dubbel track echt van alles.
Naast gitaren is het ook vaak vet met analoge synths.
Zo is bijvoorbeeld bij Radiohead's 'everything in its right place' de Prophet 5 opgenomen.
 
Wat maak je toch gave dingen @flyweight ! Ook deze stelt niet teleur, wat een muzikaal avontuur. Je wordt iig steeds beter in wat je doet, complimenten!
 
:luv: Daar moet ik wel van blozen.
Dank je voor de fijne feedback.
Heel leuk om te lezen dat het goed in de smaak valt.
 
Tone is everything zeg je vaak. En je hebt gelijk. Top track dit. :okdan: Met veel plezier naar geluisterd.
 
Je manier van zingen doet me instant denken aan Benny Sings. Lekker los of zo. Die druppeltjes die mooi om het ritme meegaan zijn te gek. Strijkers ook prima, net als het de hele sfeer. Ik zit net te denken hoe het zou zijn als een Tom Waits-achtige zanger deze track ingezongen zou hebben. Octaafje lager. Anyway, prima track, zoals ik ze wel eerder van je heb gehoord.
 
Ik heb dit jaar alle nummers via de player beluisterd. Het voordeel is dat je dan niet weet wat gemaakt heeft, en dus onbevoordeeld bent. Bij dit nummer hoorde ik het alleen vrijwel meteen. Doe je goed, flyweight!

Lekkere vibe, veel gevoel in de vocals. Opvallende lange break ook direct ook in het begin, waarna hij voor mij de tweede keer (zonder de violen) net wat fijner valt. Ik kan de tekst niet helemaal verstaan (ben ik sowieso slecht in) maar volgens mij zing je 2 keer precies hetzelfde. Dat zou ik wat variëren. Harpgeluid is top, creatief. Ik herken het pas nu ik de toelichting lees. Mooi gedaan 👍
 
Back
Top