Dr. RiPsaw - Squares & Circles

Ohhhh, die bas in het begin, word ik blij van :) Ohhh en de Fender Rhodes :P Nummer lijkt wel van Jan Akkerman, bedoel ik als zeer positief!
Swingt de pan uit en klinkt ook erg goed. Klasse, weer eentje toegevoegd aan m'n lijstje.
 
Thanks voor alle mooie woorden en feedback! Leuk ook om te lezen dat iedereen er op zijn/haar eigen manier naar luistert en bepaalde aspecten juist meer of juist minder kan waarderen; smaken verschillen gelukkig :)
Ik heb weer heel veel toffe dingen gehoord in de contest (ben nu zo'n beetje halvewege), en het niveau is hoog met veel muzikaliteit! Hopelijk lukt het mij om bij elk nummer een reactie te geven.


Ja als ik 30% van jou talent en meer geduld had om een track af te maken zou ik dankbaar zijn, mijn waardering heb je! P.s. heb jij studio monitoren met ribbon tweeter? Ik mis hier een beetje sprankeling in het hoge geluid. Maar dat kan dus ook aan mijn speakers liggen.

Ik heb tegenwoord inderdaad ribbon (AMT) tweeters, nl. de Hedd Type 20 mkI, maar deze track is nog afgemixed op de Dynaudio's BM6A mkII (en deels koptelefoon, Beyerdynamic DT 1990). Maar er zit relatief veel mid en mid-laag in dit nummer, dan kan het hoog inderdaad wat zwakker aanvoelen. Overigens is dit niet de officiele master; de gereleasde versie is gemasterd door Wim Bult (inlinemastering), en die is echt heel goed in balans.

Toptrack zeg, wow, lekkere swingende jazzrock groove, helemaal goed! :halleluja
Al na een paar seconden hoor je dit wordt goed en ja hoor, goede compositie en lekkere verrassende chordchanges, bij 1.20 verraste je me echt, heel mooi!
Ik hou erg van gitaar dus laat Bart maar flink doorspelen, hij speelt lekker zeg en ik had die electric piano nog wel even wat langer willen horen ook.
Thanks :) Er zit nog veel meer in de pipeline van mij en Bart samen, dus er komt zeker meer in de nabije toekomst (we gaan zelfs live dit jaar).

ik hou nie van orgel solootjes :D
Komt dat even goed uit dat ik geen orgel maar een Fender Rhodes heb gebruikt voor de solo, anders had je dat ook nog moeten aanhoren :D
Just kidding... smaken verschillen gelukkig! No worries! Ik heb ook een hekel aan banjo's ;)
 
Voor wie het leuk vindt, dit is het teaser clipje dat we bij het nummer hebben gemaakt (enigzins cheesy 8) ):
 
Er zit nog veel meer in de pipeline van mij en Bart samen, dus er komt zeker meer in de nabije toekomst (we gaan zelfs live dit jaar).

Voor wie het leuk vindt, dit is het teaser clipje dat we bij het nummer hebben gemaakt (enigzins cheesy 8) )

Leuk man, vind het echt een knaller moet ik zeggen.
Het grappige is dat toen de track begon ik het idee had dat het een track was die een beetje een Brazilian vibe zou krijgen maar toen Bart er in kwam kreeg het meteen een andere sfeer.
Om je een idee te geven waar ik aan dacht; kijk dan op yt Matt Bianco - hifi bossa nova
Succes in ieder geval!
 
Mooi, mooi, mooi! Dit is totaal niet mijn genre, maar de combinatie van de synths en de gitaar werkt als een malle. Props voor Bart. En ook zeker voor jezelf, want ik krijg de kans niet om me te vervelen. Veel tempo ook in de track en de Rhodes maakt hem af. Complimenten en dat belooft wat voor 2024 👍
 
Ik begin eerst met het slechte: ik dacht even dat ik een DVD had opgezet en naar film previews / copyright waarschuwing muziek zat te luisteren. Ik weet niet of dat een compliment is, maar daar past het zomaar bij.

Eerder werd er al gezegd: "Klinkt `gelikt` op het perfecte af." Tja inderdaad. Ik kan het allemaal wel gaan verklaren, maar het klinkt gewoon gelikt, ruimtelijk, soepel.
Track fade wel uit zonder climax, maar misschien was dat juist de bedoeling. Props dudes! 👏🏻👏🏻
 
Lekker plaatje met een goede sfeer, echt muzikaal en zit goed in elkaar. Voor mij iets te RTL4 eigen huis en tuin (Nico timmert er lekker op los terwijl Rob de nieuwe potplantjes insteekt.) Maar wat betreft de productie heel knap, chapeau!
 
Knappe productie, fijne open hi hat, drums lopen lekker en prettig in de mix, zo'n rhodes is gewoon erg mooi, lekker gespeeld, gitaar wordt me af en toe wat veel zeker rond de 4 minuten.
 
Heerlijk nummer :) Lekker jazzy met een paar heel fijne wendingen! Lekker voor op de highway!
 
Behalve de gitaar valt ook zeker de bas op, knap gespeeld zeg! Mooie smooth productie, luistert lekker weg.
 
Prima productie, kan zo onder een 80s serie van helicoptershots van Ferrari's die langs palmbomen, neon en ondergaande zon rijden. Het hangt wel erg dicht tegen royalty free niets-aan-de-hand stockmusic aan, maar ook dat is dikke handel :D Heb hem met plezier tot het einde geluisterd. Knap gemaakt en die gitarist zou ik inderdaad koesteren.
 
Bij het intro dacht ik even dat ik naar een inzending van @MacGyverGear zat te luisteren :). Ik snap wel dat dit je muzikale hoogtepunt van het jaar is. Als het mijn track zou zijn, zou het mijn muzikale hoogtepunt van m'n hele leven zijn. Die akkoordwisselingen zijn echt heerlijk. Solo's geweldig. Die gitaar die als een trein door blijft gaan. De bridge haalt me even uit de sfeer, maar dat komt snel weer goed.

Enige minpuntje vind ik de fade-out, hoewel dat ook wel weer kan bij een track in dit genre. En ik ben benieuwd hoe de EP solo een octaaf hoger zou klinken in de track.
 
gitaar is nogal aanwezig en dan dat fx er op? Had ietsje zuiniger gemogen voor me.
klank is goed

edit
o ja die keys op 3 min was ik wel ff aan toe

3m30 'ik zeg hardop fuck yeah'

4min 10 'ja gitaar, ik snap m'

als dat orgel niet meedeed had ik nooit t einde gehaald. Meer :)
 
Back
Top