andreos - Softly she Goes

Mooie sounds (Kontakt Libraries?), maar ik mis een beetje meer lijn en vorm in de composietie. het klinkt nu een beetje als random akkoorden achter elkaar die soms wat veraband met elkaa rtlijken te houden. Misschien het is zo'n acquired taste ding wat je een paar keer gehoord moet hebben, maar mijn regel is dat het bij de contest in 1 keer moet pakken en werken :)
 
Ik vind dit van jou composities wel een van de leukere om te horen. Niet per se omdat ie veel beter is, maar omdat het meer aansluit bij wat ik persoonlijk leuk vind om te horen.

ik heb jouw muziek vaak het idee dat het geschreven is voor een heel orkest, en wat dat betreft is het jammer dat je daar geen beschikking toe hebt en dat het uit een computer/keyboard/synth moet komen (hoe is je process eigenlijk?)
Maar ja, nu kun je wel meedoen met de synth contest, leuk!

Het feit dat het geen orkest is heeft ook als effect dat de muziek een beetje low budget retro film of videogame gevoel krijgt.


Dat vind ik overigens niet vervelend, en juist wel leuk!! Wat mij betreft mag iedereen daar vaker voor gaan (niet al jou muziek geeft me dat gevoel trouwens, deze meer dan anders).

Maar aangezien ik ook op een aantal andere inzendingen vergelijkbaar commentaar heb geplaatst (dat het videogame achtig klinkt) zegt het waarschijnlijk ook meer over mijn eigen verpeste brein (ik moet vast minder gamen :D).
 
Ik vind dit van jou composities wel een van de leukere om te horen. Niet per se omdat ie veel beter is, maar omdat het meer aansluit bij wat ik persoonlijk leuk vind om te horen.

ik heb jouw muziek vaak het idee dat het geschreven is voor een heel orkest, en wat dat betreft is het jammer dat je daar geen beschikking toe hebt en dat het uit een computer/keyboard/synth moet komen (hoe is je process eigenlijk?)
Maar ja, nu kun je wel meedoen met de synth contest, leuk!

Het feit dat het geen orkest is heeft ook als effect dat de muziek een beetje low budget retro film of videogame gevoel krijgt.


Dat vind ik overigens niet vervelend, en juist wel leuk!! Wat mij betreft mag iedereen daar vaker voor gaan (niet al jou muziek geeft me dat gevoel trouwens, deze meer dan anders).

Maar aangezien ik ook op een aantal andere inzendingen vergelijkbaar commentaar heb geplaatst (dat het videogame achtig klinkt) zegt het waarschijnlijk ook meer over mijn eigen verpeste brein (ik moet vast minder gamen :D).
Dank je wel
Rommel.

Groeten van andreos.
 
Vind het een interessant & melancholisch verhaal die in een loop zit. Dit had zoals hierboven is gezegd best in een breder spectrum (orkest) gespeeld mogen worden voor meer impact. Heb het idee dat dit een middenstuk is, heb niet echt een kop / staart ervaren. Alsnog welkome muzikale afwisseling hier!
 
Prettig luisterbaar stukje heb je gemaakt, zou iets zijn als filmtrack of zo want ik kan qua compositie er niet echt een vaste draad in vinden maar wel mooi in ieder geval.
 
Het is een feit dat Andreos wel weet wat muziek maken is. Hoe hij het doet of wat hij gebruikt maakt niet uit.
Vaak hoor ik aanvaardbare dingen, soms ook niet. Helaas moet ik onverbiddellijk zijn. Er ontbreekt in deze track iets. Ik heb het niet over stijl want stijl doet er voor mij niet toe.
Ik heb op 1 januari - zoals afgelopen 50 jaar - met veel interesse naar het Wiener Philharmoniker Nieuwjaarsconcert gekeken.
Hier mis ik 'finesse' en dat is een beetje jammer. Er zit net iets te weinig interpretatie in, te weinig gevoel. Jammer, want het begon hoopvol.
Toch mijn respect en waardering voor wat je doet Andreos. Twijfel daar geen moment aan!!
 
Doet me denken aan muziek die wordt gebruikt bij een documentaire o.i.d. Goed bij elkaar passende geluiden. Zou dit zo kunnen opzetten in een warm bad, lekker ontspannend.
Mag van mij wel iets meer in gebeuren, maar dat is een kwestie van smaak.
 
Ik hoor veel mooie stukjes en componenten in dit nummer, spanning in de strings en de blazers. Komt filmisch over (ik moest denken aan de soundtrack van Turks Fruit door Rogier van Otterloo). Na 2 minuten ben ik helaas de interesse verloren, dan wordt het eentonig. De sfeer die je in korte tijd weet neer te zetten is mooi en kwetsbaar! Ben benieuwd of je dit nog verder weet uit te werken tot een pakkende compositie.
 
Ik vind het heel erg mooi maar ik mis een bepaalde ontwikkeling. Het lijkt alsmaar door te kabbelen terwijl je een bepaalde opbouw of spanning verwacht. Misschien had je niet genoeg tijd om maar hier kun je nog veel meer van maken. Het is nu al mooi maar ik denk dat je hier echt een prachtig werk van kunt maken.
 
Hola.
Allemaal toch bedankt.
De adviezen neem ik mee in het nieuwe jaar.

Groeten van andreos.
 
Back
Top