P-Nutz - Solus Rising

bijna het hele nummer zie ik als overwinningsmarsmuziek (afgezien van een paar rustige stukken). dus de positiviteit is er, (behalve dan voor de verliezers van de strijd...:D). geen eenvoudige compositie, veel afwisseling, ook in dynamiek en geluiden. dat maakt het luisteren en appreciëren er niet makkelijker op. qua compositie dus goed gedaan.
 
Muzikale track! Ik snap wat je bedoelt met het gevoelig zijn voor patronen en structuren, dat kan ik duidelijk terughoren. Wat ik minder sterk vind aan dit nummer is dat er op veel momenten teveel instrumenten tegelijk om aandacht vragen; de sounds die je gebruikt voor de piano, blazers en orgel hebben grote overlap met elkaar, waardoor ze elkaar in de weg gaan zitten en het af en toe als "too much" klinkt.
 
Leuke frisse track met veel positieve energie. Drums zijn best lekker zo.
Qua mix en geluidskeuze is er groeipotentieel. Haha dat woord schoot me ineens te binnen. Niet lullig bedoeld ofzo. :)
 
Een soort van introtune voor een jaren 80 reeks over de middeleeuwse Miami Vice met blitse postkoetsen, designer kousebroeken en maliënkolders. Niet echt iets voor mij maar het roept wel een bepaalde sfeer op.
 
Een soort van JRPG victory deuntje in dansbare vorm. Wat cool! Super leuk. Hele originele track, thumbs up!

PS
Het geheel klinkt wel lichtelijk overcompressed en"pompt" iets teveel naar mijn smaak. Zeker in het begin valt dit erg op.
 
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hier van moet vinden, niet mijn soort muziek. Dus houd ik wijselijk m'n mond. Maar vooral doorgaan met muziek maken.
 
Hahahaaa! Grappige feedback hier en daar. Thanks, Bahamut, Kris, Void Pointer en Seyor.

Heel eerlijk: dit nummer heb ik live opgenomen op een 15 jaar oude voice recorder, waarbij overduidelijk de compressor per ongeluk nog aan stond. :P:engel:
Sindsdien heb ik de MC-707 verkocht waarmee ik het maakte. En ik wilde dit toch voor 2023 indienen, om redenen genoemd in mijn begin post.
 
Klinkt als een successtory deze ietwat orchestrale synthtrack, goede compositie en een prima arrangement zo met die blazers erbij en vooral de drums en de baslijn klinken erg lekker in je track.
Ik heb met plezier zitten luisteren.
 
Interessante track, ik weet af en toe niet helemaal wat ik ermee aan moet maar dat stoort ook verder niet.
Dat posiieve enzo klopt wel, af toe mag er van mij wat minder kaas op
 
Klinkt aardig heroïsch, verrassende wendingen ook. Interessante compositie, heel filmisch. Goed gedaan!
 
Aparte track, ik vind de geluiden en mix erg vermoeiend en ik voel de samenhang tussen de onderlinge lagen ook niet echt. Een beetje een combinatie van een soundtrack onder een 80s Rocky Montage scene ("getting stronger!"), een Sonic the Hedgehog Megadrive 'level cleared' muziekje en een ADHD percussietrack, maar dan minutenlang. Knap gearrangeerd maar te overweldigende kakofonie voor mij. Ik moest het helaas opgeven na 2 minuten.
 
Heel vreemd, hilarisch en ook goed
Moet al de hele tijd aan Rocky denken.
Klinkt wel als een oud cassetteke zoals we hier zouden zeggen, enkel de percussie, die klinkt cd :D
geinig geinig!
 
Het intro grijpt me direct, misschien zelfs wel een beetje als intro. Als je die piano wat ingetogener zijn werk laat doen, kan je opbouw misschien nog sterker worden. Dan wordt je iets de track in geleid in plaats van direct BAM!. Ik denk dat ik je insteek snap vanuit je uitleg. Tegelijk word ik alsnog wat nerveus van de drukte in je track en de harde contrasten tussen de sounds en maj/min. Tot slot krijg ik sterk het gevoel van het aan- en uitzetten van patterns. Dit kun je vrij eenvoudig voorkomen door in die patterns lichte variatie aan te brengen die passen bij de opbouw van je track.
 
Back
Top