Meeste lol voor je geld gear lijstje?

Waarom gooi je ze niet gelijk weg?
jacks zijn soms interessant, oude kabel kan dienen voor eigen aanpassingen. Bijvoorbeeld als trigger voor een bak die geen aarde lust op de stekker, dan bouw ik van een kapotte kabel een custom.
 
Denk dan toch mijn antieke 1820m geluidskaart (toen het nog geluidskaart heette, zo oud issie :D). Draait nog prima, en gezien dat ik deze toch bijna dagelijks voor 15+ jaar (misschien zelfs 20 jaar) gebruik heb ik de aankoopwaarde wel goedgemaakt lijkt me zo. Zit nu wel te denken om deze een verdient pensioen te gaan geven maargoed, wat nog werkt werkt.
 
Denk dan toch mijn antieke 1820m geluidskaart (toen het nog geluidskaart heette, zo oud issie :D). Draait nog prima, en gezien dat ik deze toch bijna dagelijks voor 15+ jaar (misschien zelfs 20 jaar) gebruik heb ik de aankoopwaarde wel goedgemaakt lijkt me zo. Zit nu wel te denken om deze een verdient pensioen te gaan geven maargoed, wat nog werkt werkt.
Bij de 1820m zat wel degelijk een PCI kaart toch?? Maar idd.. veel USB interfaces gaan door het leven als geluidskaart.. :D

Ik heb heb er ooit 1 voor 10 euro gekocht.. was wel wat picky qua MoBo's herinner ik me.. sommige werd ie niet herkend..
Ik heb nog een 1616m PCI-e.. maar de 1820m was echt heel veel waar voor je geld. Ook de SMPTE out en in waren unieke features..
 
Heb een paar weken geleden een circuit tracks aangeschaft, moet zeggen dat ik daar heel veel lol mee heb, kan hem ook overal gebruiken, af en toe vullen met nieuwe samples en patches en je hebt weer een nieuw instrument, voorlopig staat deze op nummer 1
 
Bij de 1820m zat wel degelijk een PCI kaart toch?? Maar idd.. veel USB interfaces gaan door het leven als geluidskaart.. :D

Ik heb heb er ooit 1 voor 10 euro gekocht.. was wel wat picky qua MoBo's herinner ik me.. sommige werd ie niet herkend..
Ik heb nog een 1616m PCI-e.. maar de 1820m was echt heel veel waar voor je geld. Ook de SMPTE out en in waren unieke features..
Ik gebruik nog steeds der alte M-audio audiophile usb om audio van de HD recorder naar de PC te jagen. In die PC zit ook een Audigy als ik het goed heb, maar...kweenie waarom ik die niet gebruik. :D
 
Squier Mascis Jazzmaster, 1e versie (gekocht als buitenshuis budget-gitaar, bleek een zeer raak instrument dat subjectief ander duurder spul opzij duwt)
Op Youtube vind je zo van die vergelijkingen Fender vs Squier. En blijkt dat mits wat tweaken en fijnafstelling, ze identiek aan elkaar kunnen klinken.
 
Heb de ShimmerVerb plug van Eventide onlangs aangeschaft.En samen met de H3000 plugin effecten processor.Die twee zit je in een oneindige combinatie van mogelijkheden, waar je met gemak de meest bizarre geluiden mee kunt maken.Setje heeft me 70 euro gekost.Goedkoop kan duur klinken.🥷🏽
 
Wel A merk, mooie deal. kan me voorstellen dat je daar los mee kunt
Meer dan genoeg om een paar miljard klank variaties mee te maken.Niet dat ik hardware overboord gooi, nee integendeel, niets mooier dan een synth voor je.
 
Op Youtube vind je zo van die vergelijkingen Fender vs Squier. En blijkt dat mits wat tweaken en fijnafstelling, ze identiek aan elkaar kunnen klinken.
Absoluut, 't kan gewoon vaak vrij goed (niet altijd). Resterende verschillen zullen meer dingen zoals beleving zijn (qua de naam op de headstock).

Twee nuances echter:

- die Squier JazzMaster JMascis is bewust iets anders ontworpen (andere positie vh staartstuk voor meer snaarspanning, TOM brug ipv de orig. moving bridge) en de pickups zijn wat gespierder (P-90-ish), wat tot een m.i. net wat bruikbaardere gitaar leidt, zowel qua sound als handling (bij een orig JM met name de van het 'zadel' af springende lage E, begon dat aardig beu te worden en een buzzstop is daar niet echt de oplossing)

- geen idee of m'n Sq JM JM (China) net een mazzelprachtexemplaar is, maar steekt in alle opzichten uit boven wat Indon. Sq JMasters waar ik ervaring mee heb. Van die Indon. heb ik er twee over de vloer gehad, identieke type, waarbij de ene stuk anders klonk en het gewichtsverschil was ook opmerkelijk ('t blijft hout...). Dus met een sample-size van slechts 2 daar al direct een niet al te uniforme productie te detecteren. Qua die Sq JM JM kan ik dat niet zeggen, maar daar dus een sample-size van 1 maar met BINGO! verder geen acute interesse hoe andere exemplaren uitpakken.

Met al deze gitaarpraat hier stel ik trouwens voor om de synthforumnaam meteen maar even naar jazzmasterforum.nl aan te passen... ;):D8)
 
De Squier Classic Vibe serie staat erg goed aangeschreven, en die Harley Bentons van Thomann ook. Vaak zit er wel verschil in materialen/componenten. afwerking en vakmanschap (ook in het ontwerp), de hoeveelheid handwerk en QA/QC. Maar ook een Fender US komt vaak niet prettig afgesteld uit de koffer en kan ook problemen hebben. Zo kocht ik een American Professional II Telecaster waar het chroom gewoon van het metaal af kwam vlokken. Meteen netjes hersteld door Fender, maar niet wat je verwacht bij een gitaar van bijna 2k. Mijn goedkope Gibson SG Tribute gitaar klonk goed, maar was qua elektronica echt slecht met veel storing terwijl ik dat probleem met de SG '61 niet heb.
 
Squier goej spul, met het voordeel dat 'het mag', dus bijv. geen gezochte headstock-shapes maar gewoon een Fender-vorm.

Die Indon. Sq JMasters die ik noemde zullen de (aan de Classic Vibe voorafgaande -dacht ik-) Vintage Modified types zijn geweest. Merkbaar tikkie minder dan die Chinese JM JM, maar dat hoeft geen algemene regel te zijn. Ik heb bijv. een Sq VM Bass VI (Indon.) en da's een prima ding.

Ja als je dan het 'dikke pegels segment' ingaat mogen de verwachtigen terecht wat hoger gespannen zijn - en dan kun je juist daar het deksel op je neus krijgen.
(Too bad van dat losse chroom, maar netjes dat Fender het in elk geval herstelde. Ik gok echter dat je bij Rickenbacker bot had gevangen - ik contacteerde ze eens over een duidelijke lak-druppels-fout en had me de moeite kunnen besparen...)
 
@nomore

Denk dan toch mijn antieke 1820m geluidskaart (toen het nog geluidskaart heette, zo oud issie :D). Draait nog prima, en gezien dat ik deze toch bijna dagelijks voor 15+ jaar (misschien zelfs 20 jaar) gebruik heb ik de aankoopwaarde wel goedgemaakt lijkt me zo. Zit nu wel te denken om deze een verdient pensioen te gaan geven maargoed, wat nog werkt werkt.

Bij de 1820m zat wel degelijk een PCI kaart toch?? Maar idd.. veel USB interfaces gaan door het leven als geluidskaart.. :D

Ik heb heb er ooit 1 voor 10 euro gekocht.. was wel wat picky qua MoBo's herinner ik me.. sommige werd ie niet herkend..
Ik heb nog een 1616m PCI-e.. maar de 1820m was echt heel veel waar voor je geld. Ook de SMPTE out en in waren unieke features..
Ik begon ooit met zo'n Soundblaster, volgens mij had bijna iedereen zo'n ding toen het audiogebeuren op een pc nog in de kinderschoenen stond.
Moest je nog op je modem inbellen om een beetje radio te ontvangen op je winamp met de nodige hickups omdat je verbinding van 12 kb het niet aan kon. :D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top