Deep dive into (semi) modular [beginner]

Leuk om te zien, heb je ook geluidsvoorbeeldjes van wat je er nu uit haalt.. en wat zou je willen..
Zelf zou ik wel een soma Fx of erica synths BBD willen testen.

Deze 2 kwa utilities ook interessant.

c2caddext__16425.1705353083.386.513-418850017.jpg
th-3787546528.jpg


Verder is de Joystick STONK erg veel fun en waar voor je geld.
Waar voor je geld is ook de Europi van Allen Synthesis.
 
Nice, de quad VCA is super handig, echt een aanrader. Ik heb ook de veils (quad vca van mutable) maar die vind ik minder handig. De doepfer clock divider heb ik zelf laatst vervangen door een rotating clock divider. Dan kan je met cv de outputs verschuiven. Wat ik zelf onmisbaar vind zijn leuke trigger/cv sequencers, waarmee je dus triggers los aan kan sturen van cv. Dit geeft vaak leuke resultaten die je meestal niet met andere synths kan doen.
 
Nice, de quad VCA is super handig, echt een aanrader. Ik heb ook de veils (quad vca van mutable) maar die vind ik minder handig. De doepfer clock divider heb ik zelf laatst vervangen door een rotating clock divider. Dan kan je met cv de outputs verschuiven. Wat ik zelf onmisbaar vind zijn leuke trigger/cv sequencers, waarmee je dus triggers los aan kan sturen van cv. Dit geeft vaak leuke resultaten die je meestal niet met andere synths kan doen.

Hier ook, de quad VCA is de meest veelzijdige module in mijn rack: mixer, gernormaliseerde modulatie, doorlussen enz. Heb er meerdere.
Voor een andere all-round utility, kijk eens naar de tiptop Miso.
 
Kan je ook lekker oversturen die Quad VCA, zeker met het doorlussen :). Ik denk nog wel eens met weemoed terug naar mijn eurorack avontuur... wat bij mij toentertijd nog op het verlanglijstje stond was de mimetic digitalis, voor extra sequencing fun. De Voil ruina vond ik lekker voor extra rauwheid (van klein randje tot over de top) en de intellijel-azimuth-ii om lekker met je stereobeeld te spelen. Wat ik ook altijd erg handig vond was de Muta Jovis, lekker makkelijk signalen of audio aan/uit zetten.
 
Leuk om te zien, heb je ook geluidsvoorbeeldjes van wat je er nu uit haalt.. en wat zou je willen..
Zelf zou ik wel een soma Fx of erica synths BBD willen testen.
Op dit moment veel diepe overstuurde geluiden, die sfeer moeten creëren. De gruizige geluiden van de swarm -en inmiddels ook de Manis Iteritas Alia- door de Electus Versio geven een beetje leven en beweging aan de hele boel. Dit zijn de afgelopen 2 nummers die ik op YT heb staan:



Nice, de quad VCA is super handig, echt een aanrader. Ik heb ook de veils (quad vca van mutable) maar die vind ik minder handig. De doepfer clock divider heb ik zelf laatst vervangen door een rotating clock divider. Dan kan je met cv de outputs verschuiven. Wat ik zelf onmisbaar vind zijn leuke trigger/cv sequencers, waarmee je dus triggers los aan kan sturen van cv. Dit geeft vaak leuke resultaten die je meestal niet met andere synths kan doen.
Thx! Triggers verschuiven t.o.v. CV kan ik met de OXI sequencer in o.a. matriceal mode (al kan elke mod lane verschoven worden in tijd en lengte). Wel goed om eens in het achterhoofd te houden. Voor nu zo overzichtelijk mogelijk houden voordat ik nog meer opties ga creëren...😅

Hier ook, de quad VCA is de meest veelzijdige module in mijn rack: mixer, gernormaliseerde modulatie, doorlussen enz. Heb er meerdere.
Voor een andere all-round utility, kijk eens naar de tiptop Miso.
Ja ik las dat er ook sub mixen gemaakt mee kunnen worden... vet ding wel eigenlijk. Miso heb ik ook op mijn lijstje gezet.

Kan je ook lekker oversturen die Quad VCA, zeker met het doorlussen :). Ik denk nog wel eens met weemoed terug naar mijn eurorack avontuur... wat bij mij toentertijd nog op het verlanglijstje stond was de mimetic digitalis, voor extra sequencing fun. De Voil ruina vond ik lekker voor extra rauwheid (van klein randje tot over de top) en de intellijel-azimuth-ii om lekker met je stereobeeld te spelen. Wat ik ook altijd erg handig vond was de Muta Jovis, lekker makkelijk signalen of audio aan/uit zetten.
Noise Engineering maakt gewoon best wel vette spullen. Het kan allemaal heel extreem, maar dat hoeft niet, dat is wel het leuke eraan. En ik moet ook zeggen dat het moduleren van parameters erg goede (redelijk voorspelbare) resultaten oplevert. Erg leuk. Die Mimetic heb ik ook gezien ja. Al moet ik zeggen dat even genoeg sequencing power heb op dit moment. Waarom ben je gestopt met je eurorack eigenlijk?

Of deze:

Is dat zo'n logische module? Daar zou ik eens een beetje in moeten duiken. Misschien dat dit in een later stadium in mijn hoofd past...
 
Is dat zo'n logische module? Daar zou ik eens een beetje in moeten duiken. Misschien dat dit in een later stadium in mijn hoofd past...

Niet specifiek - het is van alles wat. Zo heb je met een module gelijk meerdere utilities in huis.
 
Waarom ben je gestopt met je eurorack eigenlijk?
Goeie vraag, ik realiseerde me op een gegeven moment voor hoeveel geld er in het kleine kastje zat (had ook die arturia rackbrute 6u) en was zoveel bezig met de modular, kiijken naar wat ik wilde, bedenken hoe het anders kon etc etc, dat ik dacht uit zelfbescherming beter ermee kon stoppen ;).
 
Ja ik herken het bodemloze put gevoel wel... Toch vind ik het (overwegend) wel erg leuk om een synth te bouwen die volledig naar mijn smaak is. De ontdekkingstocht, het leren en de creativiteit van het samenstellen. 1x 6u rackbrute zou denk ik wel genoeg moeten zijn, maar vandeweek kwam ik met "plannen" op het idee om er toch een 3u onder te zetten... Ik denk dat ik gewoon de pisang ben 😂.
 
Back
Top