Tim's studio bouw/todo/brainstorm/diy/geouwehoer topic

Kast achter je buro is vermoedelijk wat te ver weg als t buroblad breed is.
koop n dikke plank. Pakweg lengte vd buro breedte 30 cm. Pootjes er onder zodat hoogte gewenste rackhoogte is. Voorzie op de zijkanten rails en je hebt voor weinig geld 2a3 keer je 19 inch units voor je neus en er kan nog spul op staan, kan die monitor stand weg

ik heb geen rails maar geeft n idee. Vorige stal trouwens.

zoar tafel hier, heb er 2. Die lade is zo breed en diep dat er voor de alpha juno nog plek is voor toeysenbord en ernaast de muis en ernaast een pg controller, of wat anders. Komt,soms 2e hands voorbij.
IMG_0500.png
 
Laatst gewijzigd:
Kast achter je buro is vermoedelijk wat te ver weg als t buroblad breed is.
koop n dikke plank. Pakweg lengte vd buro breedte 30 cm. Pootjes er onder zodat hoogte gewenste rackhoogte is. Voorzie op de zijkanten rails en je hebt voor weinig geld 2a3 keer je 19 inch units voor je neus en er kan nog spul op staan, kan die monitor stand weg

ik heb geen rails maar geeft n idee. Vorige stal trouwens.

zoar tafel hier, heb er 2. Die lade is zo breed en diep dat er voor de alpha juno nog plek is voor toeysenbord en ernaast de muis en ernaast een pg controller, of wat anders. Komt,soms 2e hands voorbij.
Bekijk bijlage 3839662
Spreekwoorden en gezegden: door de manuals de synth niet meer zien
 
PXL_20231013_065118996.jpg


Dit is het idee. Dan speaker stands weg en 3*4u die dan deels op de kast staan en verder op het buro.
Ben nog aan het puzzelen kijken.
Er is ook nog een kast onder de modular. Wellicht kan ik een betere plek voor de Behringer model d en pro one vinden en zo 6u vrijmaken.
Ook kan de mixer omhoog om zo wellicht nog 4u te winnen.
 
Als je je speakers zo plaatst, is het onmogelijk om goed geluid te krijgen.
zie het laatste plaatje voor de verbetering.
Komt dus een heel stuk tussen achterkant speaker en muur.
Het klinkt nu prima.
Wellicht niet goed in technisch opzich maar de mixen die eruitkomen krijg ik dikwijls complimenten over.
De Sub range is er nauwlijks en 120 - 200 hz is iets wat ook ook op de koptelefoon check.
 
Dus het buro sluit dan naaloos aan aan de kast en dan zoiets daarop zetten.
Dit staat dan zeg maar voor de helft op het buro en kast.
Dis wel duur en maar 3U en ik will 4U.
Zoiets dan beter op maat laten zagen en zelf maken met mooier hout.

1697189520130.png
 
Ja en ook best lelijk de 3U met cheapo hout.

De Matrixbrute staat op een stand.
I can't stand it!

Nu heeft Quiklok de z727 stand waar wielen onder kunnen.
En een 4U rack houder. Daar kan ik dan de Behringer Pro One en de Yamaha SPX90II in hangen.
Dan met 2 sets armen kan er ook nog de SP16 en Rackbrute erop.

Dan bij niet gebruik alles weg rollen.

1697189827561.png
 
Effe een probeersel.
Speciaal voor @Patat Met lekker dicht bij de muur :)

Die kast onder met wielen die ga ik nog proberen op die andere kast en het buro te zetten. Zonder wielen dan.
Zo kan ik tocht wat rumte hebben voor de speaker/muur.
Wel fijn zo kan ik ook mijn dynaaudio's gebruiken als 2e paar monitors.

Mijn buro is ten minste wel opgeruimd en van manuals voorzien @klinkske
1697192132206.png
 
Ik had een rme en een paar orion32s (3x32 IOs, dan kan je net zoals Nap aangeeft vanuit je computer routen, kost je wel latency met aux sends want dat moet een paar keer heen en weer.
Na jaren gekut met creamware met stapels adatconvertors, motu 96io systemen en de rme+antelopes, ben ik nu gewoon 100% itb, maar dat kan niet als je fysieke instrumenten wilt gebruiken natuurlijk, maar je zou met een tussenoplossing kunnen werken. Overal zitten voor en nadelen aan. Zon presonus tafel bijv dan heb je een inputs /audio interface en gelijk een mixer voor je analoge pad.
 
Als werkblad 1m breder was kon die mixer er op staan en had je er voor weer desktop plek.

ivm die stand voor de brute, denk eens aan n jaspers stand op wielen, dan heb je meer lagen. Geloof me, je vind ook daar weer gear voor om er op te zetten.
wat ook n optie is, als je een jasperaxhtige stand wil, koop een roland drumstand 2e hands. Staan op MP. Bouw die om. Heb je voor 25 euro boel buizen en montage stukken. Paar jaspers holders er op en hup.

die bovenste speakers glijden wel naar beneden tenzij je ze klitteband

kan die expedit niet vanonder? Wielen vd onderste er af, op de expedit, schap er uit ennhop plek voor units
 
Nee een Jasper in de woonkamer is too much.
Die Z stand lijkt me ideaal met wielen. Iig voor de woonkamer.

Ja idd straks ga ik die kasten omdraaien.

Klittebank is een goed idee. Ze gleden eraf idd. thanks.
 
zie het laatste plaatje voor de verbetering.
Komt dus een heel stuk tussen achterkant speaker en muur.
Het klinkt nu prima.
Wellicht niet goed in technisch opzich maar de mixen die eruitkomen krijg ik dikwijls complimenten over.
De Sub range is er nauwlijks en 120 - 200 hz is iets wat ook ook op de koptelefoon check.
Er valt desondanks nog heel wat te verbeteren, met heel weinig moeite en geld.
Het afstraal patroon van speakers is compleet anders verticaal als horizontaal.
En omdat mensen de oren in het horizontale vlak hebben zitten, is het horizontale afstraal gedrag van speakers het belangrijkste.
Zet je speakers gewoon recht op en je zal makkelijker/sneller kunnen mixen.
(Het op de zijkant zetten van speakers, komt van de noodzaak om van achter het mengpaneel wat beter de opnameruimte in te kunnen kijken.)

Zorg er ook voor dat je niet te dicht op je speakers zit te luisteren.
Accurate nearfield monitoring bestaat gewoon niet, zie hier: Wetenschap en goed geluid, deel 1, nearfield monitors.

Het dichter bij de muur zetten van je speakers gaat de laagweergave beïnvloeden.
Dat kan beter of slechter zijn, zonder het zelf te meten weet je het niet.
Koptelefoon hiervoor gebruiken is perfect.

Ik heb overigens vrijwel dezelfde Dynaudio speakers.
De mijne hebben de D28 tweeter (dezelfde als die van jou) en de woofer heeft de meer gebruikelijke vorm ipv de inverted dome van de jouwe.
 
die D28's zijn geweldig.
Die speakers vind ik fijn en heb 2 sets.

Ik ga eens kijken of ik ze rechtop kan zetten.
Bedankt
 
Zoiets dan beter op maat laten zagen en zelf maken met mooier hout.
Meubelmaken was vroeger een hobby van me en massief hout is tegenwoordig erg aan de prijs.
Wat ik wel deed was dan bijv op tweedehands sites vaak oude eethoeken kopen met grote tafels, soms kan je ze zelfs gratis ophalen dat scheelt je een stuk in het geld en met een cirkelzaag kan je dan zelf planken op maat zagen of zo'n blad van een eethoek zaag je dan op maat en hoef je niet te lijmen ook, dan ben je snel klaar en je hebt al poten van de tafel dus die zaag je wat korter en de pootjes heb je ook meteen.
Ik weet niet aan welk hout je denkt maar als je wel wat geld wil uitgeven om massief hout op maat bij een houthandel te kopen en zelf in elkaar te zetten kijk dan bijv 'ns naar Elzenhout, of je moet al wat in je hoofd hebben maar mensen denken niet gauw aan Elzen terwijl het een hele fijne houtsoort is om te verwerken, in Nederland kom je het minder tegen maar wel veel in Duitsland bijv.
het heeft een mooie lichtbruine kleur maar omdat het een hele fijne nerf heeft werkt het ook niet zo erg en is ook wat goedkoper dan de wat exotischer houtsoorten en het verwerkt makkelijk want je hoeft niet voor te boren zoals bijv wel in eiken of kersen en het schuurt fantastisch mooi af en een beetje meubelolie erop en klaar.
Ik heb er vroeger een keer een kledingkast en een ladekast van gemaakt, hier een fotootje, deze is afgewerkt met olie.
 

Attachments

  • P1010072.JPG
    P1010072.JPG
    131,2 KB · Bekeken: 82
Heb de wielen van de kast gehaal en boven op de andere kast gezet maar dat werkt niet want de computer monitor staat dan veel te hoog.

Nu heb ik rackruimte gewonnen door de BH bakkies op mijn buro te zetten en wat dingen op mijn rack.
Daar koop ik nog 2 8U profielen voor zodat ik ze aanelkaar kan maken.

De TC eq gaat ook nog op het rack en dan kan de kast onder mijn buro leeg.
In die kast zitten 6U aan apparaten die in het rack onder de modular kunnen.

De Lynx Aurora kan dan in de kast onder de mixer. Daar komt ook de tweede Aurora nog bij.
Dan gaat er nog een 4e patchbay in.

1697360351437.png


Als alles op zijn plek zit komt het moeilijke.
Dat is de 3 bussen en outboard.
Het moet mogelijk zijn om alle Preamps, EQ en compressie makkelijk op een bus te zetten maar het moet ook mogelijk zijn om de routing te veranderen.
De TC EQ moet bv ook voor keys en gitaar kunnen worden gebruikt.
De Pultec EQ's zijn niet full bypass....Dat wil ik er wellicht inbouwen. Want altijd een buis op je mixbus is ook niet zo.
Vraag me niet waarom die Pultec's er zo uit zien.... Nieuwe onderdelen komen eraan.

Alle inserts, mixbus, master en channel zitten op het patchpaneel.
Je kan dus zo ff een effect on een kanaal schakelen.
Maar voor de outboard wil ik dat liever geballanceerd.

Bussen zijn 4 * mono of stereo

Bus 1 DLA2a en 2 Pultecs
Bus 2 Klark DN500 Compressor en TC 2210 EQ
Master ARX Afterburner II compressors. EQ daarvoor zoek ik nog..

Achter mijn monitors zet ik 2 spring unit en tapedelay neer.
Ook staat daar de 808 maar das ook niet echt handig.
 
Back
Top