Nieuwe synth van IK Multimedia: UNO Synth Pro X

regular@2x.jpg


De opvolger van de UNO Synth Pro: de UNO Synth Pro X.


Qua sound engine bijna hetzelfde als zijn voorganger, maar dan met meer knoppen en een veel betere look (in mijn ogen).

Ik wordt er wel warm van! Vooral de dual resonante filters: ze klinken goed en dat zie je ook niet vaak (ook met flexibele routing - serieel/parallel) in een analoge synth met patch storage en ingebouwde FX.

De voorganger vond ik te lelijk en met een te slechte interface (te weinig knoppen) om me überhaupt in te verdiepen, maar deze ziet er wel mooi uit en de belangrijkste controls zijn direct binnen handbereik.


Prijs: rond de 590 euro.

USPX_render_front@2x.jpg


Bron: UNO Synth PRO X - Paraphonic Dual Filter Analog Synthesizer
 
Die producten van IK multimedia worden iedere keer goedkoper na verloop van tijd. Deze dus nu ook al.
 
Altijd leuk voor de early adopters :D Dat een product goedkoper wordt na verloop van tijd is vrij normaal, maar dit is wel heel snel.
 
Altijd leuk voor de early adopters :D Dat een product goedkoper wordt na verloop van tijd is vrij normaal, maar dit is wel heel snel.
Ja gelukkig had ik op tijd gelezen dat het bij de vorige Uno's ook zo ging, dus heb bewust gewacht :)

Zag al dat er iemand op marktplaats een zo goed als nieuwe probeert te verkopen voor 499 :p dat gaat hem niet meer worden ben ik bang voor hem...
 
Nu is het de vraag: Black Friday nog even afwachten? Weet niet of Bax nog iets aan kortingen doet normaal met BF?
 
Meestal komt er wel een kortingscode, al zijn ze daar de laatste jaren minder gul mee. 7% lijkt wel het hoogst haalbare qua 'publieke' kortingen (was nog wel eens 10% of zelfs meer) de laatste tijd, niet echt de moeite om op te wachten terwijl er bijna altijd al een oneindig bruikbare 5% rondzwerft.
 
geluid is echt wel goed toch? heeft hier iemand er al 1?
 
Meestal komt er wel een kortingscode, al zijn ze daar de laatste jaren minder gul mee. 7% lijkt wel het hoogst haalbare qua 'publieke' kortingen (was nog wel eens 10% of zelfs meer) de laatste tijd, niet echt de moeite om op te wachten terwijl er bijna altijd al een oneindig bruikbare 5% rondzwerft.
Ok. Heb hem besteld met 5% korting (OTK23E) :D
 
Haha Thanks! IK OOK.. je hebt me erin geluist.. dit was de 5% druppel
 
kunnen we deze draad eindelijk eens invulling gaan geven over het nieuwe ding.

 
Laatst gewijzigd:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Aantrekkingskracht van die kleine UNO's was de combi van prijs, portability, en dat ze goed klinken / analoog zijn. Deze heeft meer knoppen, maar is ook weer een stukkie duurder. Hij lijkt me wel leuk, maar vraag mezelf ook af waarom ik deze zou kopen ipv bijv. een Behringer synthmodule, een System-1m, etc.
 
Hij lijkt me wel leuk, maar vraag mezelf ook af waarom ik deze zou kopen ipv bijv. een Behringer synthmodule, een System-1m, etc.
Ik kan wel een paar goeie redenen bedenken:
- Twee (te linken) filters met routing mogelijkheden (serieel/parallel en met de mogelijkheid om de fase van één van de filters om te keren)
- Goede ingebouwde effecten (System-1m effecten zijn erg matig en weinig parameters - Behringer heeft over het algemeen helemaal geen effecten)
- Goeie ingebouwde sequencer
- Midi CC en program change control (vs Behringer die dat niet heeft)
- Volledig analoog signaalpad (vs System-1m die digitaal is)
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: pip
goed overzichtje 😉
Ik gebruik zelf synths het liefste om “live” te spelen. Weinig cc nodig en gebruik ook geen sequencer en nauwelijks effecten. Het voornaamste verschil is dan inderdaad dat dubbele filter.
 
Op m’n pakbon staat dat ie morgen bezorgd gaat worden maar nog geen mail van dhl.

Ik ben eigenlijk puur op het geluid afgegaan. Dat vond ik echt goed klinken.
 
Bij Bax hebben ze er ook nog 35 liggen.. volg het al een tijdje. 1 verkocht in maand tijd
Grappig, wij hebben er nu beide 1 besteld en idd voorraad is nu 33 :p niet echt populair (nog).. Maar wie weet komt daar nu verandering in :)
 
Ja ik neem aan dat jij hem ook op Yt eerst goed hebt bekeken en gehoord?
 
Back
Top