Wine Country Sequential stopt ermee.

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.916
Locatie
Belgische Kust
Kreeg dit bericht in de email ....


Message to all Sequential Circuits instrument owners:


It's been 45 years since musicians experienced the polyphonic sounds of a Prophet-5, and 40 years since the Prophet 600 introduced MIDI to the world. Sequential Circuits Prophets have made significant contributions to music, film, & theater for decades. Since 1987 keeping the Prophet sound alive has always been the goal of Wine Country Sequential, and it's been a long and interesting ride. But the ride is now over, and Wine Country Sequential will close on December 31, 2023. Until then we remain open for business offering tech service & repair, as well as Sequential Circuits parts & documents to help your Prophets survive in the years to come.


Jammer, verbaast me niets, er volgen er nog.
 
Last edited by a moderator:
WoW interessante ontwikkeling, veel gaande in muziekland.
 
Het gaat niet over Sequential Circuits, maar over Wine Country. Die deden voornamelijk in spare parts van oude Sequential synths en samplers.
 
Tja, waarschijnlijk (?) omdat er weining onderdelen te krijgen zijn. Kent Spong klaagde er laatst ook over dat vanaf volgend jaar het erg moeilijk is/wordt om er nog aan te komen.
Zal me niet verbazen als die er ook mee stopt.
 
Heeft iemand hier wel eens zaken met ze gedaan?
Ze kwamen regelmatig naar voren bij zoekopdrachten, maar gezien de afstand nooit iets besteld of nodig gehad. Zelfde als Syntaur, fijn dat het bestaat, maar vanuit Nederland niet echt praktisch om daar wat te bestellen.
 
Heeft iemand hier wel eens zaken met ze gedaan?
Ze kwamen regelmatig naar voren bij zoekopdrachten, maar gezien de afstand nooit iets besteld of nodig gehad. Zelfde als Syntaur, fijn dat het bestaat, maar vanuit Nederland niet echt praktisch om daar wat te bestellen.
Ja. Voor de Prophet T8. Optische couplers, viltjes en vaantjes voor het keyboard. Was en is nergens anders te kopen. En toen er nog geen CEM chip vervangingen waren ook een taantal CEM's.
 
Gaan ze hun voorraad overdragen aan een ander bedrijf, of gooien ze alles weg wat ze nog hebben?
 
Ha ik wed dat de synth repair dealers ze al lang platmailen met n aanbod ivm hun stock
 
Ja. Voor de Prophet T8. Optische couplers, viltjes en vaantjes voor het keyboard. Was en is nergens anders te kopen. En toen er nog geen CEM chip vervangingen waren ook een taantal CEM's.
Voor unobtanium onderdelen is het uiteraard erg fijn.
Ik heb wel het idee dat eea weer meer beschikbaar is door herproductie etc. Nu nog de cs80 ic's ;)
 
Back
Top