Yamaha A4000/5000 interne HD en floppydrive

Status
Please reply by conversation.

Jopar

Stamgast
Lid sinds
19 augustus 2008
Berichten
123
Zoals de titel al zegt.

Ik ben op zoek naar een originele interne HD voor de Yamaha A5000 sampler en de interne floppydrive. Beide werkend uiteraard, althans voorzover....

Wie heeft ze nog liggen en doet er niets meer mee?
 
hahaha, ok, dank voor info :)

dus dan correctie, ik zoek dus de floppydrive :) Iemand?
 
Waarom wil je eigenlijk de originele floppy drive (of HD)? Om de info die op de originele disks die bijgeleverd werden te bekijken?
 
Momenteel zit er een cf en gotek in, maar niets werkt naar behoren en zo kan ik het apparaat niet doorgronden, ff alle rommel eruit en weer standaard maken, gepiep en gekraak maakt mij niet uit voorlopig, is dan maar nostalgie. Als ik alles std werkend heb, kan ik weer naar modern/uitzoeken, want dan weet ik hoe eea werkt etc. vandaar :)
 
volgens mij kan je iedere (oude/nieuwe) floppy drive gebruiken
ik heb mijn floppy vervangen door een 250MB ZIP drive, werkt perfect
Dus een pc-flopdrive zal het ook moeten doen..?

Is die zip een scsi? Hoe heb je dat werkend gekregen, dus hoe aangesloten?
 
Momenteel zit er een cf en gotek in, maar niets werkt naar behoren en zo kan ik het apparaat niet doorgronden, ff alle rommel eruit en weer standaard maken, gepiep en gekraak maakt mij niet uit voorlopig, is dan maar nostalgie. Als ik alles std werkend heb, kan ik weer naar modern/uitzoeken, want dan weet ik hoe eea werkt etc. vandaar :)
niet simpel om dit apparaat te doorgronden aangezien het volledig anders werkt dan alle andere samplers die ik heb
-een beetje zoals ROLAND S750/770, dat is ook een eco systeem op zich - maar wel logisch opgebouwd
 
ZIP is IDE, dus met IDE kabel
HD in mijn is SCSI
PC floppy werkt in 90% ; SONY floppy is de standaard
(voor de prijs van 2dehands -zo'n 10-15€ kan je wel eentje proberen)
top :) ik heb een flopdrv erin gehangen, deed niets, lampje branden alleen constant...een speciale trick/instell er voor? is inderdaad een sony: mpf520-1.
 
niet simpel om dit apparaat te doorgronden aangezien het volledig anders werkt dan alle andere samplers die ik heb
-een beetje zoals ROLAND S750/770, dat is ook een eco systeem op zich - maar wel logisch opgebouwd
ben ik ook helemaal achter gekomen, wat een gedoe, ben er al 2 weken mee bezig...daarom dat allemaal eruit gegooid, eerst op de traditionele manier proberen dus hd/flop en al sik dat begerijp duik ik weer in gotek/cf....ach ja vakantie en het weer is ook niet denderend...:)


en dus nu op zoek naar die standaard flop en hd van de A5000 zelf :)
 
top :) ik heb een flopdrv erin gehangen, deed niets, lampje branden alleen constant...een speciale trick/instell er voor? is inderdaad een sony: mpf520-1.
ik weet dat de HD (voeding) net andersom is dan wat je zou verwachten/standaard PC en ik denk gelezen te hebben dat dit voor de floppy ook zo is
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top