Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik volg je even niet. We hadden het toch over ide of scsi aansluitingen? Je zei dat je een ide kit bij een a3000 gekregen had. Of bedoelde je een scsi naar ide interface?
Hi Matthew,
ik denk dat het te maken heeft met mijn eerdere verhaal zoals in de post van 26 juni.
De cf kaarten die goed werken voldoen aan de oorspronkelijke IDE standaard.
Zo'n convertor neemt volgens mij heel simple (lees dom) de snelheid/protocol van de nieuwere sd-kaart technologie over en vertaalt die naar de nieuwere CF soorten die dus niet compatible zijn met IDE.
Ik heb hier overigens inmiddels twee IDE-SD adapters binnen (actieve) van een tientje. Deze heb ik eerder al eens succesvol gebruikt in een Akai Z4. Die ga ik binnenkort testen in een A5000.
Die zouden veel stricter IDE-compatible moeten zijn.
@Matthew: Ben ook benieuwd naar deze oplossing. Hoeveel van deze 1 GB kan je met de A-4000 gebruiken?
Vandaag eindelijk mijn A5000 stil gemaakt. Met behulp van de Service Manual de ventilator verwijderd. Ik had ook de voedingskabel van het board kunnen trekken maar ik dacht dat ik voor alle zekerheid een stillere vervanger zou ga plaatsen.
Een StarTech IDE to CF adapter geplaatst. Modelnummer 35BAYCF2IDE, gekocht op Bol.com : https://www.bol.com/nl/p/startech-c...aart-adapter-cf-intern/9200000014096684/?s2a=
Deze CF kaart erbij: https://www.bol.com/nl/p/sandisk-ultra-compactflash-kaart-16-gb/9200000021231612/?s2a= . * GB was ook prima geweest maar die kon ik niet vinden van dit merk en type. De A5000 kan maar 8 partities van max 1 GB formateren.
In de diep verstopte doos van de sampler ligt nog een flat cable maar gelukkig had ik er nog een slingeren (anders er bij bestellen). Deze op de ide connector van het board en reader gezet
De StarTech met dubbelzijdeige tape op de tray waar de Floppy Disk zat geplakt.
Bij geleverde voedingskabel past niet op de connector van het board. Gelukkig had ik daar voor de kabel van de lawaaierige SCSI drive die ik verwijderd had.
Formateren (logical) ging ook prima.
Nu de Yamaha samples importeren met de CDRW4416SX die ik gelukkig nog had liggen. Want even CF in de PC en CD overpompen gaat niet omdat het diskformat van de Yamaha uniek is (sjees). Dus alleen sample import via CD-R's vrees ik !