Welke synthesizer voor deze zaagtand ?

D-Joriz-

99% disabled
Lid sinds
9 november 2008
Berichten
1.776
Locatie
zeeland
Ik vraag mij af uit welke synth die herkenbare zaagtand komt uit dit nummer .
Zou dat een alpha Juno zijn?

 
Lijkt me gewoon n hoover. A juno kan dat uiteraard maar er zijn er nog die t kunnen. Google dan want ik ken geen naam
 
Uhhhhh ik deed 2 keer uit genot mijn ogen dicht op t einde van deze video

 
toffe video.
bedankt . ik was hem nog niet tegengekomen.

eigenlijk kunnen het dus verschillende synths zijn.

ik weet dat in die tijd veel producers alpha's hadden.
in die track zit ook een stereo chorus op de zaagtand als ik het goed heb .hij klinkt zo lekker vet. die man van de tutorial gebruikt een normale chorus denk ik
 
Laatst gewijzigd:
In die tijd was er niet veel "moderns" maar ik heb ooit een modulair ding gezien waar men n hoover maakte met wat ander oud spul. Zoek nog ff op yt?
Maar laat ons eerlijk zijn, iedereen samplede destijds gewoon hoovers van elkaars plaat...
 
In die tijd was er niet veel "moderns" maar ik heb ooit een modulair ding gezien waar men n hoover maakte met wat ander oud spul. Zoek nog ff op yt?
Maar laat ons eerlijk zijn, iedereen samplede destijds gewoon hoovers van elkaars plaat...

ik was eigenlijk benieuwd of iemand zou weten welke specifieke synth het was.

Hoovers uit die tijd klinken zo mooi warm en moddervet. heel wat anders dan die softsynth Hoovers van nu.er zijn wel toffe. maar niet zoals de oude

ik denk toch dat het alpha's zijn met die sound.
de vroegere en eigenlijk ook hedendaagse producers blijven gek op Roland spullen. logisch want het is ook mooie spul met heerlijk geluid
 
ja, da's niet van een synth maar van een VST,, idd sylenth,, dat klinkt cheesey,, geen 90's rave,, euhmmn hehe
 
ik denk ook Sylenth, Redominator vind ik persoonklijk beter om te hooveren met een plugin, gros van de Pro's hoort het verschil niet eens tussen deze plugin en een MKS50 (Juno2 Rack)
 
Laatst gewijzigd:
ze hebben voor dominator een a juno gebruikt en die vervolgens gesampled. Het verhaal is te vinden online. Zeker als je de gear list opzoekt, dan weet je zelfs welke sampler. Ik heb t ooit opgezocht en gevonden, weet t niet meer. Maar misschien moet ik er zelfs maar eens mee aan de slag, als mijn a juno terug op punt staat.
 
ja, idd, (de juno) samplen is veel beter,, vooral het sample start punt kunnen instellen in de sampler is intressant, ipv de realtime attack cc vd synth

Ik vind de dominator sound zo goed:
Door de layered combinatie van de Lo Bass Freq en High Freq PWM/Supersaw,

Sylenth z'n dominator patch heeft dat niet / of veel minder / of da's nep,,

De pitch env is nog iets anders,,,
 
tja, nee, die rave gen klonk heel slecht,, speciaal zo gedaan,, een soort van 'bit crusher / bij andere noten dan de 'C-4'

maar k heb ze allemaal wel gesampled, op die ééne normaal klinkende noot
 
sylenth maakt bij lange na niet zulke moddervette hoovers als die gouwe ouwe 90,s synths.
wel leuk om wat te klooien .

ik heb mijn sample archief eens doorgespit. ik vond een hele map met gesamplede juno hoovers :D
redominator heb ik ook eens geprobeerd . die is ook tof ja!

die rave generator is éeeeeeeecht slecht haha . zit een preset bij met een clap door de sound( what the.....:stupid).
ik meen dat ik ooit een plugin heb gezien met "gabberkicks" ik denk van dezelfde makert..
in rave generator zitten samples die ik al jaren in mapjes heb staan.
desondanks blijft het wel een leuke plugin voor als je niet net als mij vroeger nachten lang naar samples hebt gezocht onder het genot van een koffie speciaal.
 
[..] ik heb ooit een modulair ding gezien waar men n hoover maakte met wat ander oud spul [..]
Ik heb eens een poging gewaagd (zie Eurorack 'hoover' / zaagtand-met-pwm sound). Ik had nogal wat modules nodig om tot die "windowed saw PWM" te komen maar het heeft mij in elk geval een hoop modulaire trucjes geleerd tijdens het sculpten van zo'n ietwat complexe golfvorm
 
ik was eigenlijk benieuwd of iemand zou weten welke specifieke synth het was.

Het antwoord op deze vraag is misschien al gegeven, tussen alle alternatieven die genoemd zijn, maar het is zonder twijfel de "what the.." patch op een alpha juno. De pitch envelop waarschijnlijk wat aangepast.
 
Back
Top