Pittsburgh Taiga parafone analoge synth

56EA2B7F-4680-4F35-AC69-CC6AB6895CAC.jpeg


Interessante nieuwe parafone synth. 3 analoge oscs met waveshapers en wavefolders per voice, een dynamics sectie met lowpass gates, uitgebreide patch mogelijkheden en een bbd delay.
 
Over het algemeen vind ik wavefolding snel overheersend en wat vermoeiend om naar te luisteren, het is iets wat ik maar spaarzaam inzet. In de demos van de west pes, bijvoorbeeld, ben ik er al vrij snel klaar mee. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bij de Taiga, waar je het zelfs op alle drie de oscillators kan. Misschien is het dan juist super interessant?
 
waar je het zelfs op alle drie de oscillators kan. Misschien is het dan juist super interessant?
je kan osc 3 als lfo gebruiken bijvb en in combinatie met die wavefolding krijg je dan unieke lfo wavevormen

Dat leek me wel interessant
 
Nice - thnx! Moest eigenlijk ook wel, maar voordat ik 'm helemaal blij bestel en hij niet past omdat ie toch meer nodig heeft dan wat m'n rack kan bieden, zit ik weer met een synth op m'n bureau die niet past :-P (champagne problems haha)
 
IMPORTANT Eurorack Ribbon Cable Power Information:
The Pittsburgh Modular Taiga Synthesizer is a Eurorack format synthesizer module. The
module can be installed, rearranged, removed, and replaced in any compatible
Eurorack case from Pittsburgh Modular, Cre8audio, or other manufacturers.
Dat dus :)
 
Enigste dat jammer is, is dat de wavefolders niet een input hebben voor een externe bron.

Met een analoog instrument als deze is de kans best groot dat het aanbrengen van een mod niet zo heel moeilijk is. Wel pas doen als de garantie is verlopen, uiteraard. :)
 
Er komt een keyboard versie.

Ik ben mogelijk geïnteresseerd, want:
- 37 toetsen
- grotere knoppen (vond die van de desktop-versie echt te priegelig)
- patchpunten zitten boven en niet onder
- je kunt wat eurorack modules kwijt in het paneel. Kan leuk zijn, al houd ik ook wel van 'afgeronde' designs.

'k Meen ergens gelezen te hebben dat de prijs rond de 1350 euro ligt, en zo geïnteresseerd ben ik nu ook nog weer niet. Ga het even aankijken.

Hier is wat meer info met filmpjes
Taiga Keys
 
Heel Nice!! Meer ruimte voor de knoppen meer opties en ruimte voor 24hp van je eurorack inzetbaar.

Dit gaat wel succes worden denk ik.

 
Bij thomann al te koop
Screenshot 2024-03-04 at 23.26.55.png


Maar dan heb je 24hp voor extra modules.

Een taiga in een niftykeyz bouwen is goedkoper en je hebt 52hp om uit te breiden.. en 47 toetsen ipv 39.

Screenshot 2024-03-04 at 23.25.13.png


Screenshot 2024-03-04 at 23.26.23.png
 
Jammer dat -ie geen menus heeft ;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top