HeartBeatHero - Mothership

Ik waan me op het moederschip - met op het middendek een geparkeerde Ferrari en een alien in baseball-jack, die me over z'n zonnebril aankijkt. Verlicht in roze-paarse neon, uiteraard. En verhuld in rook, waar niemand zich om lijkt te bekommeren.

Ik weet niet of deze track "principieel gezien" nog iets fout zou doen (weet eigenlijk niet hoe streng de synthwave-scene is..?) - maar ik ben mee.... lekker man..
 
Klinkt echt goed, prima gemixed. Goedgekozen instrumenten!
Mag van mij wel iets meer afwisseling in.
 
Yeah, synthwave! Meteen een lekker lead-sound, die wel steeds hetzelfde klinkt. Die zou ik wat variëren. De bas zelf klinkt lekker gruizig 👍

Ik vind het arrangement niet helemaal af en een beetje blokkerig. 16 of 32 maten gaan, dan de beat er weer uit en weer gaan. Melodieus mag er voor mijn gevoel ook nog wel wat meer gebeuren. Iets onderscheidends. Misschien krijg je dat ook, als je de lead uit het begin wat uitwerkt. Nu speelt hij het hele nummer door hetzelfde, en ik merk dat me dat op een gegeven moment wat tegen staat. Sfeertje is dik in orde en heerlijk synthwavy. Dat zit helemaal goed. Met wat kleine aanpassingen en iets meer details in de drums staat hij als een huis 🔥
 
Minder gelikt dan de gemiddelde synthwave maar daarna wel een beetje die formule vastgehouden
Het had misschien nog iets darker mogen klinken om er echt uit te schieten wat mij betreft
 
Mooie track, ik denk dat het qua mix nog wat 'opener' zou mogen, maar klinkt zo ook al erg lekker :)
 
Lekkere synthwave-vibe, roept direct beelden van de jaren '80 films op. Nostalgie all over! Drums zouden van mij wat minder vaak weg mogen vallen, zit juist een lekkere drive in als ze er bij zijn. Maar fijne track hoor!
 
braaf netjes mooi, is gewoon gepasseerd terwijl ik wat anders deed, dus ik moest terug luisteren haha
 
Heeeeeel mooie bladerunner-achtige solopad, me like! Laat maar lekker verzuipen in die galm! Vind dan het gekozen ritme wat eenvoudig en eentonig zo recht op en neer, maar ja, smaak.
 
Back
Top