Geen titel - Neo soul / jazz / hiphop

Na een verlegen piano intro waan ik me in een jazzy kroeg...
het mooi weer en ik zit aan mijn 2e pilsje...
allerlei mensen lopen voorbij,
en de kroegbaas geeft de jazzband nog een rondje...:mega:

Lekkere jazz vibe...
SMILEYS 2rtrt.jpg
 
Hola Flyweight,

Mooie track heb je gemaakt :halleluja
Ik zou wat meer reverb op je stem doen,een pietsje maar hoor.

Groeten van andreos:)
 
hey thanks allemaal.
ja idd ik heb het zelf ingezongen. maar hoop dat nog een keer goed / beter te doen. belangrijker was de tekst uit mijn mouw schudden.
 
hey thanks allemaal.
ja idd ik heb het zelf ingezongen. maar hoop dat nog een keer goed / beter te doen. belangrijker was de tekst uit mijn mouw schudden.
Ja te gek muziek maken plus ook nog zingen erbij :okdan:
 
ja dat ga ik proberen. maar moet eerst mijn stem wat trainen. heb door omstandigheden erg weinig gezongen.
Ik weet precies hoe het voelt als je stem achteruit is gegaan door te weinig oefenen, haha!

Als voormalig amateurzanger in een rockband (30 jaar geleden) werd ik vorig jaar door mijn zus gevraagd om samen met mijn dochter een liedje te zingen op haar bruiloft. Uiteraard heb ik ja gezegd, maar al snel bleek dat mijn stem er niet beter op was geworden na 30 jaar niet zingen en wel veel roken. Het liedje was ook nog eens voor mij geheel onbekend, heel melodisch, tweestemmig en lastig om te zingen. Al snel brak het zweet mij uit en kneep ik hem voor dit optreden waar ik zo enthousiast ja op had gezegd.

Ik heb vervolgens 3 weken lang bijna elke dag 30 tot 45 minuten gezongen op de instrumentale track in Cubase en opnames gemaakt van mijn performances. En dan terugluisteren en de zwakkere passages telkens overnieuw zingen totdat het goed lukt. En ja hoor, dag na dag werd het beter. Na 3 weken was mijn stem weer zo goed als terug waar hij ooit geweest was, misschien qua pitch nog wel beter. Alleen door het roken kan ik niet meer zo hoog zingen als vroeger. Het optreden op de bruiloft ging uiteindelijk prima en ik kreeg veel complimenten.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het zeker de moeite loont om hier even wat tijd in te steken, ik was zeer verbaasd en en aangenaam verrast over de vorderingen die ik in zo'n korte tijd had gemaakt.
 
Back
Top