Dawesome KULT

Gaat snel bij Dawesome, ik had eigenlijk nog wel wat meer updates willen zien voor Novum. Maar dit is dus waar ze mee bezig waren. Ziet er wel weer erg tof uit. Hopelijk een beetje beter geprijsd dan Novum was bij release maar ik verwacht hetzelfde.
 
Gaat snel bij Dawesome, ik had eigenlijk nog wel wat meer updates willen zien voor Novum. Maar dit is dus waar ze mee bezig waren. Ziet er wel weer erg tof uit. Hopelijk een beetje beter geprijsd dan Novum was bij release maar ik verwacht hetzelfde.

er komen nog zeker updates voor Novum (en Abyss).
 
Shiiiit gaaf man, van harte!!

dank!

Kunnen we straks zelf vinkje spelen.

zoiets wilde ik al zelf al bijna schrijven, be a VINK™....

maar KULT, vanzelfsprekend, komt waarschijnlijk eind december uit. weet niet de intro prijs. lijkt op grafisch op Generate, maar werkt geheel anders, en door mooie combi's, een synth, die heel wat kan, én een echte aanvulling is, op al die identieke plugins... ook weer wederom MPE.

Dacht al iets vink-achtigs in die metalige horror geluiden te herkennen.... ;)

hè hè!
 
hey gaaf dat je er bij betrokken bent. benieuwd naar deze, klinkt goed in ieder geval. zijn het wavetables, die verschillende oscilatoren, of samples?
 
hey gaaf dat je er bij betrokken bent. benieuwd naar deze, klinkt goed in ieder geval. zijn het wavetables, die verschillende oscilatoren, of samples?

geen wavetables noch samples, maar...

uit de manual, het begin;

KULT is a (not so) classical synth.

The oscillators are based on so called “Strange Attractors”. These are objects from the mathematical theory of Chaos. Compared to classical OSCs these sound less sterile and have an inherent organic quality, offering a very warm and - if you want - delicately gritty sound.
Strange Attractors are curves that evolve in 3D space, while sound is usually is a movement in one dimension. The conversion from 3D to 1D enables innovative sound-shaping capabilities that you won’t find in other synths.

zeer mathematisch dus... er is nog meer uitleg.... hij heeft het op zijn eigen wijze geïmplementeerd.
 
juist ja, objects from the mathematical theory of Chaos :okdan:

sja, echt duidelik is het niet.... of juist wel, voor jou...

er staat nog meer in de manual, zoals al gezegd, maar voor een mathemische Nul als ik, sja..

maar werken met KULT, er zitten zo'n 30 modellen in, die je ook nog real time kan manipuleren, is dan meer aanvoelen...
 
Nouja het hoeft me ook niet percee helemaal duidelijk te zijn, een mooie omschrijving is het wel.
 
The oscillators are based on so called “Strange Attractors”. These are objects from the mathematical theory of Chaos. Compared to classical OSCs these sound less sterile and have an inherent organic quality, offering a very warm and - if you want - delicately gritty sound.

@ProgHead is dit niet wat je (ongeveer) bedoelde in dit draadje....? Of in elk geval een zelfde soort uitgangspunt?
 
@ProgHead is dit niet wat je (ongeveer) bedoelde in dit draadje....? Of in elk geval een zelfde soort uitgangspunt?

Nee - dat is wat anders. Maar ik ben blij te lezen dat recente theoretische concepten uit de wis- en natuurkunde nog steeds nieuwe types bruikbare synths kunnen opleveren. Alles is dus nog niet gedaan, en er is nog ruimte voor innovatie! Dat geeft ook perspectief voor mijn eigen projecten op ons forum. :okdan:
 
Gisteravond ook de aankondiging per mail gehad. Denk dat dit wel een insta-buy gaat worden, nu helemaal met de @vink presets! hopelijk wordt het een vrienden prijsje aangezien ik alles al heb van Dawesome. Enige waar ik bang voor ben is dat ik het net als abyss en novum puur voor drones en pads ga gebruiken, is Kult misschien ook wat beter geschikt voor korte sounds? Plucks, leads?
 
Tjonge dat geluid. Dat doet me nergens aan denken

nergens? blanko brein? dan heb ik het Resultaat! zo niet....

Ik ben wel hyped hoor.

ik ook! al heb ik bijgedragen, ben ik natuurlik biased, maar dat kwam uit mijn eigen enthousiasme voor KULT zelf al voort.

ik heb immens veel presets, natuurlik veel varianten, voor mijn doen er voor gemaakt. wat betekent, in ieder geval in mijn geval, een synth, waar je lekker veel mee kunt eksperimenteren, op een 'vloeiende' wijze. en kan stuiten op verrassende geluiden. en KULT is heel capabel voor allerlei soorten geluiden, ook leads, zoals je je al afvroeg.

ook de developer zei dat hij ook nog niet alle mogelikheden kent, wat natuurlik vanzelfsprekend is, als reaktie op dat ik nog maar, al ken ik KULT nu wel redelik goed, voor de tijd dat ik hem heb, natuurlik maar nog een beperkt deel van alle mogelikheden heb ontdekt.
 
Back
Top