Synthwave-ster Timecop1983: "Ik kan leven van mijn muziek"

Synthwave-ster Timecop1983: "Ik kan leven van mijn muziek"

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.764
Locatie
Zwolle
bombario heeft een nieuwe Bit gepost:

Synthwave-superster Timecop1983: "Ik kan leven van mijn muziek" - Synthforum-lid Jordy Leenaerts is als Timecop1983 een grootheid in de Synthwave-wereld.

Synthforum-lid Jordy Leenaerts is als Timecop1983 een grootheid in de Synthwave-wereld. Zijn muziek hoor je o.a. in Netflix-series, bioscoopfilms en bekende TV-series. Ik sprak Jordy over zijn muziek en de beste stap uit zijn leven: volledig voor de muziek kiezen.


Beluister het interview met Timecop1983 en ontdek:

  • Hoe Jordy zo groot werd in de Synthwave-wereld.
  • Wat hij doet om van zijn muziek te kunnen leven...

Lees hier meer...
 
Suggestie, is het mogelijk om dit (in de toekomst) via een ander podcast platform te plaatsen? Spotify laat slechts een korte preview horen. Ik wil niet perse op Spotify moeten inloggen om dit te kunnen beluisteren. Ben ik hier de enige in?
 
Spotify laat slechts een korte preview horen. Ik wil niet perse op Spotify moeten inloggen om dit te kunnen beluisteren. Ben ik hier de enige in?

Die Spotify player speelt bij mij gewoon de hele podcast hoor..
 
Ik kan 'm ook gewoon via Pocket Casts openen:

7B2CEAB1-AB99-45DF-BAA1-02A9C20D8E49.jpeg
 
Die Spotify player speelt bij mij gewoon de hele podcast hoor..
Vreemd. Binnen de browser of in de app? Ben je ingelogd?

Als ik hem via synthforum beluister, niet ingelogd op spotify, krijg ik maar een seconde of 30 te horen.
 
nee
Vreemd. Binnen de browser of in de app? Ben je ingelogd?

In m'n Firefox browser, niet ingelogd.. Ik speel hem via de player op de pagina..
Ingelogd doettie het ook gewoon de hele uitzending..
 
Vreemd. Ik gebruik Librewolf, die is behoorlijk strict m.b.t. privacy/drm etc. Wellicht is dat het, aangeziwn spotify DRM gebruikt.
Ik ga het gewoon via Anchor luisteren.
 
Geluisterd, wel goed dat je dit doet, maar toch wat directe feedback:
- je opname clipt als een malle continue kraakjes en spetters
- je dramt nogal in je vraagstelling, je vragen zijn leidend en je vult ze zelf al in. Nog voordat de artiest zelf fatsoenlijk antwoord heeft kunnen geven
- iets minder zenden en wat meer openstaan zou de sfeer ten goede komen.
 
- je opname clipt als een malle continue kraakjes en spetters
Klopt, dat zat hem in de microfoon van de geïnterviewde. Helaas bleek het in de opname sterk aanwezig, maar het gesprek was te leuk om niet te gebruiken. Waarschijnlijk doen we hem volgend jaar een keer over in het Engels en zonder kraakjes.

Wat betreft je andere 2 opmerkingen: daar kan ik niets mee. Ik doe dit op mijn manier, puur en alleen voor de lol. Vind je het leuk? Top. Vind je dat het beter kan? Ga je gang. Vind je het stom? Er zijn heel veel andere podcasts 😀 De sfeer was overigens opperbest 👍
 
- je dramt nogal in je vraagstelling, je vragen zijn leidend en je vult ze zelf al in. Nog voordat de artiest zelf fatsoenlijk antwoord heeft kunnen geven
Eens. Goeie feedback, snap niet dat je die zo maar terzijde schuift…
 
Eens. Goeie feedback, snap niet dat je die zo maar terzijde schuift…

Ik schuif dat ook niet terzijde. Maar ik maak de podcast puur voor de hobby en er zit de nodige tijd in. Als ik dan hier dan mag lezen dat dit niet goed is, en dat niet goed is, dan pas ik daarvoor. Dit is wat het is en de ene aflevering is vast beter dan de andere. Maar als ik me hier moet gaan verdedigen, dan ben ik er snel klaar mee 👍
 
dan pas ik daarvoor.
Dat lees ik dus als terzijde schuiven…

Snap niet dat je het ziet alsof je je moet verdedigen. Je maakt wat moois en krijgt (misschien ietswat direct) daar feedback op hoe je dat nog mooier kan maken. Ik neem aan dat het niet je hobby is om iets alleen maar voor jezelf online te zetten. Lijkt me wel verstandig om dan te luisteren naar je luisteraars ;)
 
Het is naar mij idee de vorm waarin de feedback wordt gegoten. Iemands persoonlijke mening en eigen observatie wordt gebracht als een absoluut gegeven. En dat komt dan na een inleiding als 'wel goed dat je dit doet, maar..' wat ook niet echt de indruk geeft dat je allereerst een gratis podcast waardeert waar iemand veel tijd in heeft gestoken om die te maken...

Het is een beetje als uitgenodigd worden voor een etentje waarbij je dan zegt '..op zich leuk dat je hebt gekookt voor me maar de kip was was flauw en de sfeer was leuker geweest als je wat meer zou kletsen'. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Over drammen gesproken, in mijn optiek hoort feedback meer thuis in de "tracks" thread of straks in de contest, zie maar eens 45 minuten aan vragen te bedenken, ik kom waarschijnlijk niet eens aan 10 minuten. beetje muggenzifterij deze kritiek.
 
- je opname clipt als een malle continue kraakjes en spetters

Ik moet ook zeggen dat dit stukje feedback inderdaad zou kunnen helpen om de boel te verbeteren.. Dus wat dat betreft is het waardevol.. Ik typte mn stukje ook niet om iemand af te zeiken... misschien dat het helpt om feedback de volgende keer wat handiger te brengen zodat iemand er ook mee aan de slag wil gaan..
 
Laatst gewijzigd:
Op welk device luister je hem af?
Een desktopbrowser, librewolf. Ik heb inmiddels een link via anchor, dus het probleem is opgelost.
Ik denk dat het te maken heeft met DRM. Librewolf heeft dat standaard uitstaan (wat ook de bedoeling is)
 
Back
Top