Vintage en lo-fi effect vsts

Yum Audio heeft ook leuke plugins trouwens. Wellicht even wachten op Black Friday of Kerst voor even leuke prijzen.
Die "Lofi Pitch dropout" en "Lofi Tapestop" van hen zijn übercool en is ook weer eens wat compleet anders dan alle andere tape vsts op de markt. Tape die random aanloopt of zelfs helemaal vastloopt lijkt me een leuke en realistisch klinkende combi met de standaard (wat subtielere) wow en flutter van andere genoemde vsts. Ze gaan beide op m'n lijstje. Thanks!

Chow Tape model is gratis en erg uitgebreid.
Inderdaad prima gratis vst voor o.a. wow en flutter. Ik gebruikte die vroeger altijd voor de Arturia Mello Fi er in kwam.
Decimort2 is ook vaak in de aanbieding als ik het goed heb heb ik er 29e voor betaald
Thanks voor de tip. Wordt een leuke Black Friday / Kerst zo!
 
Om een instrument, of drums wat vintage karakter mee te geven is TAL DAC een mooi stukje gereedschap.

Schappelijk geprijst, en eventueel gratis bij TAL sampler (waar deze resampling tool overigens ook in verwerkt is).

 
Decimort2 is ook vaak in de aanbieding als ik het goed heb heb ik er 29e voor betaald
N.a.v. jouw tip Decimort 2 gedemo'd, en ik vind het zeker een mooie plugin.
Is toevallig ook nog in de aanbieding (tot 1 nov), dus meteen voor een schappelijke 29 euro gescoord bij Plugin Boutique.
T/m 31 oktober krijg je bij een aankoop bij Plugin Boutique als extraatje "Excite Audio Lifeline Expanse Lite" erbij. Deze heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, maar een snelle eerste indruk geeft best leuke resultaten op het vlak van resampling, degrading, re-amping.

In een ander draadje hier zag ik dat Arturia Mello-Fi ook weer tijdelijk gratis te krijgen is bij Audioplugin Deals, dus voor degene die deze nog niet heeft een tip :-)
 
Je krijgt bij PB altijd een gratis plug-in als je een plug-in koopt. Buiten de object delay gebruik ik ze eigenlijk nooit
 
Ik heb wel een aantal van dat soort VST's:

Unstable
RC-20
Crystallizer
Chrystalline
Izotop Vinyl
Lofi - Pitch Dropout
Neold Warble
Reels
Satin
Secret Sauce
SpacedOut
SuperVHS
Wow n Flutter
 
Ik heb onlangs deze analog obsession goudmijn ontdekt: Analog Obsession is creating VST, VST3, AU (WIN / OSX) | Patreon (gratis maar patreon lidmaatschap mogelijk)

Zit meer in de hoek van EQ's, compressors, preamps, channel strips etc. maar daarmee kun je wel een vintage feel creeëren (die pre box heeft bijv. een tape color setting)
 
Laatst gewijzigd:
Als je Live hebt, kan je SMACKOS TAPE STATION of anders SMACKOS LEMURIA VINTAGE SAMPLER SIMULATOR proberen.
 
ja idd, ik doe dat. heb 2 3head decks en 1 portable recordertje en 1 die er nog aankomt.

Check de Aiwa TP-VS serie. Ik heb de Aiwa TP-VS710 en Aiwa TP-VS600.
Die kunnen op 1/2 speed, zit een speaker en mic in en heeft pitchcontrol.
 
Lofi modulation:



299.v1674147537.jpeg
 
Back
Top