GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

Ik kijk natuurlijk niet.
Ik moest echt lachen toen ik dit las.

Het is opvallend dat de prijzen van gear in de states niet vergelijkbaar zijn met ons van sommig spul. Een Roland R8 is bijvoorbeeld duurder, een M/P heeft hier nooit 3500 a 4000 gestaan (anders had ik de mijne zeker verkocht). Maar vaak is t goedkoper en denk ik 'hoe kan t dat ik 't gemist heb aan die prijs'
Maar zoals bijna altijd: als je niet koopt, komt de bak wat later voorbij voor n betere prijs / mooiere staat / vriendelijkere verkoper.

Als je deze kerel zijn video moest toepassen, was elke amateur studio zo leeg dat je er galm kon opnemen.. 'al wat je een maand niet gebruikt hebt, verkoop t' - 2 a 3 jaar lijkt me beter. Negeren we even die 5 synths die hier al 5 a 10 jaar werkloos staan :D
 
Laatst gewijzigd:
Maar zoals bijna altijd: als je niet koopt, komt de bak wat later voorbij voor n betere prijs / mooiere staat / vriendelijkere verkoper.
Soms wel, soms niet. Ik heb van de meeste spullen wel een idee wat hun 'dagwaarde' is dus ik weet zowel wat ik wil betalen als wat ik voor iets wil hebben bij verkoop. Soms heb je een mazzeltje. Soms laat je iets voorbij gaan dat achteraf toch een buitenkans zou zijn geweest. Maar goed, tientje winst op het ene, tientje verlies op het ander, ik maak me er allemaal niet zo druk om zolang ik niet actief geld loop te verbranden. Avondje in de kroeg kost ook geld en dat plas je letterlijk binnen 24 uur weer uit.
 
Ik heb weinig met mooie staat, liever lelijk en goedkoper. liefst nog goedkoper en Defect.

Het gaat mij om speelplezier en klank, en natuurlijk aan iets herstellen en mooier maken heb ik veel voldoening.

Synths verkoop ik heel zelden, actuele waarde en toekomstige waarde hebben geen belang.

Ik leef op strikte budgetten en cashflow regels, synths zijn entertainment buget en verbruiksartikkelen, geen investering.

Om verder GAS in te dijken ga ik 8 weken wachten om iets te kopen wat ik wil, als ik het na die tijd nog wil dan pas geef ik toe, nooit impulsief kopen.

Nog meer anti gas is een bovengrens op aantal synths die in huis mogen staan.

Heb ook nog een berg andere zelfopgelegde regels, heb dat nodig, anders loopt het uit de hand. 8D
 
Ik zit ook overvol..
je moet jezelf echt afvragen hoe goed ken je een module of Synth… ik heb heel veel tijd meer dan vroeger toen ramde ik gewoon…. Nu zie ik veel meer mogelijkheden met minder
 
je moet jezelf echt afvragen hoe goed ken je een module of Synth…
ik ken ze amper, en lees liefst geen handleiding, en graaf liefst NUL in menu's en heb n hekel aan shift + x
Daar ben ik ondertussen wel achter. Misschien moet ik al wat n handleiding nodig heeft en menu's eens te koop zwieren :D
 
Mijn hok is vol dus dat heeft ook wel een gasremmend effect. Ik doe niet aan opslaan of rouleren van gear.
Heb ik ook. Met uitzondering van een bepaald deel van m'n setup (computer, mixer, 19" modules, eurorack modular) heb ik al m'n gear (synths & drumcomputers) in een aantal van die houten magazijnstellingen opgeborgen. In de studio heb ik een grote desk met aansluitingen voor audio, midi, usb en stroom en zo bouw ik steeds wisselende setups. M'n racks zitten momenteel helemaal ramvol en ik heb geen ruimte voor uitbreiding en dat hoef ik ook niet. Dat werkt voor mij ook wel GAS-remmend op een bepaalde manier. Ik heb in principe ook geen behoefte om te verkopen om ruimte te maken, ik ben blij met alles wat ik heb.
 
Ik zit ook overvol..
je moet jezelf echt afvragen hoe goed ken je een module of Synth… ik heb heel veel tijd meer dan vroeger toen ramde ik gewoon…. Nu zie ik veel meer mogelijkheden met minder
De meeste van mijn spullen ken ik inmiddels wel door en door, maar uitgebreidere en recentere dingen als de SP-404 mk2 en Barp 2600 heb ik nog niet helemaal doorgrond.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien een topic waard: welke gear heb je nog lang niet doorgrond (in % wél doorgrond) en het aantal jaar bezit er achter.
Best hilarisch als de verkoper n review vraagt van je aankoop en je denkt 'moh vent toch, het is nog niet uitgepakt'
 
De meeste van mijn spullen ken ik inmiddels wel door en door, maar uitgebreidere en recentere dingen als de SP-404 mk2 nog niet helemaal doorgrond.
Het enige wat ik nog zou willen hebben is of een : Elektron Digitakt : of een SP-404 mk2 en dat alleen maar voor midi out.
De ene is wat duurder dan de andere.
Zo vind ik Synth`s allemaal op elkaar lijken waar dan toch elk geluid mee te maken is.

Nap werkt die midi out makkelijk?
 
Ik weet niet wat je ermee wil doen, maar als je er externe apparaten mee wilt sequencen is de Digitakt waarschijnlijk een betere keuze dan de SP-404 MK2 omdat die daar ook echt voor gemaakt is. De SP-404 Mk2 doet het er een beetje bij zeg maar.
 
Back
Top