Yamaha DX-1.......

120k. Had ik die winkel dochter van P Verspuy maar gekocht voor slechts 20k

Geloof er nog steeds niks van, die hele advertentie leest als de gemiddelde Spam mail die ik krijg (nee, niet die van 10 cm extra, die van erfenissen die liggen te wachten op uitbetaling)
 
Laatst gewijzigd:
6 jaar geleden gingen ze voor 7k.

Die van 120k (in zijn tekst spreekt hij van 99k, maar wat is 21k tussen vrienden...) op Reverb was na max 3 dagen trouwens "listing ended", voor welke reden danook.
 
Iemand : Wat is laagste prijs?
6:45u

Kim : Yamaha DX1 1983 | Reverb
6:50u
Die link had ik ook gezien op matrixsynth enkele dagen terug,en ik was er ook zeker van dat deze add daarnaartoe ging verwijzen.

Die advertentie op reverb was zo snel als die erop stond verwijderd (ended),is dus ook fake,dat zijn gewoon value boosters of pats-adds,zo zijn er al tal van verschillende geweest op Reverb.

Nog 2 dagen en de advertentie verdwijnt zegt Kim...:

3dagen.jpg
 
6 jaar geleden gingen ze voor 7k.

Die van 120k (in zijn tekst spreekt hij van 99k, maar wat is 21k tussen vrienden...) op Reverb was na max 3 dagen trouwens "listing ended", voor welke reden danook.
Tegelijk stond er ook deze,en ook meteen weg:


Wat ook abnormaal is,is de prijs,ik dacht vrij zeker dat die DX-1 niet aan 120k was maar 153000,vraag met niet hoe die nu plots aan 120000 staat..

(Op matrix als die gespot werd was de prijs $134000,dat komt overeen met 124k,en geen 120000,dus groot verschil,en zo snel veranderd de koers ook niet.)
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie daar ook CS60's voor 12K en 49K, gigantisch verschil. Ahja, je weet niet wat er achter de schermen gebeurt. Iemand met twee bedrijfjes die dringend wat winst in onkosten en onkosten in winst moet omzetten... ;)
 
Met zo'n verzamelobject is het altijd maar wat de gek er voor geeft. 120k lijkt mij rijkelijk veel voor een veredelde DX7, maar als er maar zo weinig van zijn en er zijn lui met geld die er per se eentje willen, schiet de prijs vanzelf omhoog.
 
De verkoper had mij geen prijs verstrekt maar zie nu dat er wordt gerefereerd aan Reverb. Ze is ook op de hoogte dat de advertentie op dit medium wordt besproken.
Ik kan eventueel langskomen om de DX1 persoonlijk te bezichtigen maar heb haar verteld dat ik voor de indicatiewaarde van Reverb geen interesse heb.

Ik denk verder dat het wel een legitiem persoon is maar idd die opening op MP is een beetje ala 'hallo ik ben ..... en ik heb een erfenis voor je..'
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de tekst niet gek. Kim schrijft zoals ze schrijft omdat ze notaris is, of in de kunsthandel zit, of er iets dergelijks.
 
Ongezien gelijk 1 miljoen miljard geboden.
 
Ongezien gelijk 1 miljoen miljard geboden.
Ik denk dat het maatschappelijk correcte bedrag voor dat soort biedingen "duizendduizend en mijn papa is polies" is.

Maar goed, als de advertentie echt is dan ben ik dus alsnog afgehaakt. Als instrument sowieso want de DX7-II bestaat ook, maar ook als investering. In die categorie bedragen zou ik (en dat is heel persoonlijk en geen absolute wijsheid ofzo) in andere zaken beleggen. Het bedrag dat ik in mijn hoofd had lag een heel stuk lager en daar gaat met de verkoper geen akkoord uit komen. Ik wil misschien wel beleggen in een zeldzame synth, maar dan toch in een andere prijscategorie.
 
Ik vind de tekst niet gek. Kim schrijft zoals ze schrijft omdat ze notaris is, of in de kunsthandel zit, of er iets dergelijks.
Inderdaad. Kim is een man trouwens, het telefoonnummer komt via Google ook uit op een adres in Amsterdam. En op deze site. Contact details Villa Short Stay
dus...

Dit is gewoon een bijzondere opdracht, exact zoals het in de advertentie staat.
Ik had heel even een beetje hoop maar ik ga geen 5 nullen voor een object als dit neerleggen, hoe graag ik em ook wil. Ik hou het bij de DX7 MK1, SY99, TG77, DX11, V50, 2 x DX100, 2 x FSR1 en nog een aantal obscure non Yamaha FM bakken
 
Laatst gewijzigd:
Let's face it: vintage synths hebben met name nog een investeringswaarde, als je vooral muziek wil maken koop je gewoon nieuw spul.

Je moet je toch bedenken dat mensen vroeger in plaats van bijvoorbeeld vijf Juno 60's een Nord Lead 1 kochten voor het zelfde of meer geld: laat dat maar eens bezinken.
 
Ik heb mijn Juno 6 voor 240€ verkocht en een Nord Electro 4D voor €1400 ofzo gekocht. En toen konden de koeien toch al een tijdje niet meer spreken. :) Maar ach, mijn Minimoog kan je nu ook niet meer kopen voor wat ik ervoor betaald heb dus het is een bluts en een buil. En die Nord blijft een goed instrument hoor, daar staat geen leeftijd of devaluatie op.

De vintage instrumenten die ik nu nog heb, staan er omdat ze klankmatig echt een meerwaarde bieden. En net dat aspect is m.i. een beetje een zwakte van de DX1. Biedt klankmatig niet echt iets boven een DX7-II. Maar ik was in dit geval echt op zoek naar een investering, niet naar een instrument.
 
De vintage instrumenten die ik nu nog heb, staan er omdat ze klankmatig echt een meerwaarde bieden. En net dat aspect is m.i. een beetje een zwakte van de DX1. Biedt klankmatig niet echt iets boven een DX7-II.
Even corrigeren,dit is echt niet zo hoor!,de output stages geven een vrij merkwaardig verschil op heel het klankpalet.

Volgens mij was de DX-1 die je getest hebt een VSTi versi ;)
 
Tussendoortje.

AN-X trademark registration, new Yamaha synth in the works?​


Yamaha has registered the trademark for “AN-X” in the music instruments section, is an evolution of Yamaha’s beloved AN1X Synthesizer in the works?
 
Tussendoortje.

AN-X trademark registration, new Yamaha synth in the works?​


Yamaha has registered the trademark for “AN-X” in the music instruments section, is an evolution of Yamaha’s beloved AN1X Synthesizer in the works?
Ik had het ook al gezien,Als de even nice geprijst zal zijn als de originele release maar overvol met knoppen kan het een leuk ding worden!
 
De DX-1 staat nu weer op Reverb


Leuk prijsje8) Ik denk dat ik toch maar een editor ga gebruiken om mijn TX816 aan te sturen :D
 
Een DX1 of 5 Analogue Solutions Colossusen… Colossi. Lastig lastig.
 
Compleet nuts: 155.000€. Ok hij is mint, ok hij is speciaal, ok hij is niet veel gebouwd (140 exemplaren in totaal) en dus redelijk uniek en het design is ook heel apart, misschien zelfs mooi.

Maar is hij sonisch zó veel beter dan bv een DX7II, DX5, SY77/99, TX816 (of bv FM7/8, KORG KRONOS etc)? Hij zal misschien wel een beetje beter klinken dan de voorgenoemde modellen maar of je dat nou ook gelijk in een mix hoort???
Langs de andere kant ... er moet maar eens een zot zijn die er zoveel voor geeft, natuurlijk. Het is dan alleen maar een beetje te hopen dat het ook echt naar een muzikant gaat en niet naar één of andere stinkend rijke collector die misschien denkt dat ie een speciale airco gekocht heeft 8o).

In ieder geval frons ik er de wenkbrauwen bij in tijden waar menig gewone mens de moeite heeft om z'n energierekening, voedsel en levensonderhoud te kunnen betalen.


Voilà ... weer even wat frustratie geventileerd :mega:.

:doei:
 
Back
Top