Excel -> MidiOx - Midi

Charles

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2008
Berichten
78
Hi allen, de laatste tijd ben ik met Excel Midi aan het programma, het lukt best aardig. Zijn er meerdere mensen die dat doen?
 
Ja ik heb dat een tijdje op mijn werk gedaan XD Wij werken heel de dag met excel in de administratie en om toch met muziek maken bezig te kunnen zijn zonder dat mijn collega's het merkten als ze voorbij liepen, heb ik een tijdlang een excelDAW gebruikt. Op youtube had ik die gevonden. Dat was een geweldige tijd XD



Maar toen ik uiteindelijk externe synths en drumcomputers begon mee te brengen en die via midi begon te verbinden met excel zijn ze er toch achtergekomen....
Ik had het bij samples moeten houden. Die kan je namelijk achterliggend mee integreren in de DAW...
 
Laatst gewijzigd:
Vreemd genoeg heb ik geen tutorial van de basics Excel naar Midi kunnen vinden. Bij een YouTube video heb ik van de maker het Excel bestand gekregen. Daaruit heb ik de code regels voor VBA kunnen knippen. Ik kan dus nu een hexcode uit Excel versturen, het voorbeeld zie je later bij de comment op die video. Ik wil een programmer maken voor mijn AKAI SG01v. Op dit moment kan ik met 1 schuifje in Excel door alle geluiden in de AKAI rennen. Uiteindelijke moeten dat 16 schuifjes worden voor 16 kanalen. Met 16 x 5 schuifjes voor effecten en alles. Het is reuze leuk om de doen. Het voornamelijkse voordeel is lastig programmeerbare synths en whatever makkelijk toegankelijk te maken. Voorzover CTRLR al geen oplossing heeft namelijk.
 
Back
Top