Oude iPad voor muziek gebruiken.

ik had een oude ipad en die kon nog dienen als midi controller voor synths of vst's. Maar enkel als ik software (app) kocht.
Misschien kan je er nog een samplertje op installeren of zo. Of een synthje.
ik verkoop mijn oudjes want ik merk dat ik de ipad toch niet gebruik voor audio

Wat wel handig kan zijn: gebruiken als manual reader :D
 
 
ah sorry om dat te horen.
Veel sterkte daarmee.
Hoop je hier weer vaker te zien. Vond de discussier erg leuk en leerzaam met jouw.

Cheers

TIm
 
sterkte @Patat Met !!!

is een iPad 6e generatie, 2018 (schijnbaar), 32gb... te gebruiken nog, meer voor Lemur, etc. ondersteunende apps, of soms een instrument...

ik weet niet wat er allemaal voor de iPad is, veel, dat zeker...

Ik heb volgens mij een ipad air 2 uit 2014 gejat .. ehh .. geleend van mn werk en die doet het nog prima. Zolang je de ios versie kunt updaten zit je goed in het geval je echt het nieuwste van het nieuwste wilt.

Die van mij heeft maar 16gb en dat zit helaas wel al met een paar apps vol. Voor lemur oid zou dat niet zoveel uit moeten maken.
 
Ik heb volgens mij een ipad air 2 uit 2014 gejat .. ehh .. geleend van mn werk en die doet het nog prima. Zolang je de ios versie kunt updaten zit je goed in het geval je echt het nieuwste van het nieuwste wilt.

Die van mij heeft maar 16gb en dat zit helaas wel al met een paar apps vol. Voor lemur oid zou dat niet zoveel uit moeten maken.

er staat iOS 15 op, dat is vrij nieuw? en alle apps, zover die heb ik bekeken, als laagste versie vanaf 12.. Lemur, is dat eigenlik een soort van TouchOSC, en ik doelde eigenlik op Mira, da is heel wat anders.

van het werk moet men altijd lenen....

dat ff tussendoor. 32gb is ook niet veel. maar voldoende. ga geen cubasis of garageband doen, meer, wellicht wat instrumenten, die alleen iOS zijn.. en wederom TouchOSC of Lemur, heb ik ook voor android gekocht, maar mijn tablet is veel te oud.

ik krijg vrijwel zeker van iemand die iPad, dus eens kijken, heb dat wel wat beter geweten, wat er mee kan. maar op een bepaald moment hield dat niet bij; geen iPad, en de prijs...
en nu dat waarschijnlik wel mogelik is...
 
Ik heb ook een oude iPad in de pipeline, ik zal er wel eerst een nieuw schermpje op moeten laten zetten, maar daarna kan ik hem gaan gebruiken.
Al kan ik er maar één softsynth op zetten ben ik al blij 😀
 
Ik heb dit jaar een ipad voor 3 voor 30 uer gekocht met dezelfde bedoeling. Voornamelijk voor Tardigrain, heel fijne granular-synth die er op prima draait. Check ook andere apps van de developer erik sigth die allemaal op oude ios draaien. Toegegeven wat cryptische UI's maar toch heel interessante apps.
 
met OS 10.3.3 en die kan niet meer ge-update worden.
Je kan nog best wel wat music apps kopen en gebruiken.
ik keek even en bijv Loopy, Sunrizer en Nave kan je gewoon nog op jouw ios gebruiken.
Kijk bijv naar lijstjes van de beste ios music making app in 2018 of eerder en dan zie je lijstjes met oude apps en zo kan je achterhalen welke interessant zijn en dan ga je naar de appstore en kijk je of ze nog voor 10.3 zijn.

Ik moet eerst zien uit te vinden hoe ik de iPad leeghaal en dan nog een app installeren.
remove apps
gewoon even kijken op youtube...
 
Back
Top