Compacte hardware setup lijst met USB gevoede midi gear.

Anders zijn met ripcords en power banks veel apparaten te gebruiken zonder 220. Mits er voldoende vermogen in zit natuurlijk. Mc707 bijvoorbeeld. Daar is een ripcord voor te kopen en dan kun je hem met een stevige powerbank lang gebruiken.
Als de MC-707 kan, dan kan de TR-8s en de System-1 ook, aangezien die dezelfde PSD 5.7v 2.0A adapter gebruiken (net hier gechecked). Ik heb niet kunnen vinden wat het daadwerkelijke verbruik is in de manual.
Ripcord: Ripcord USB to 5.7V DC power cable compatible with the Roland MC-707 Groovebox

Goeie tip, dus:

Roland MC-707 (via Ripcord)
Roland TR-8s (via Ripcord)
Roland System-1 (via Ripcord)

Ik gebruik zelf veel Makita 18 volt accu's (3Ah + 5Ah) met mijn gereedschap en heb daar USB adapters voor zodat je per accu tweemaal 5v 2.1A usb hebt. In het verleden een Polyend Tracker op laten draaien zonder problemen.
 
Linnstrument heeft een aparte power supply input als je USB niet kunt/wilt gebruiken. In praktijk gebruik je meestal de USB (de Linnstrument 128 heeft enkel USB).

"A power supply is not included with LinnStrument because LinnStrument is nearly always USB bus-powered, even from any Lightning iPad or iPhone."
 
Bass station 2 is compact, usb gevoed met midi in en out en prima klankbron.
Ultranova hetzelfde, wel iets minder compact, Mininova is wat compacter.
 
Laatst gewijzigd:
Twisted electrons therapkid
Gaaf ding met die randomizer ! Dat vraagt bijna om een los draadje "Welke synths hebben een (bruikbare) randomize functie?" :D Uiteraard cherry picking in die video, maar toch. Als je na 10 minuten pielen met 5 vette presets komt is dat altijd winst.

 
Hydrasynth explorer, die kan op batterijen deze synth heeft ook nog eens een hele goede randomize functie (vind ik dan :) )
 
Hydrasynth explorer, die kan op batterijen deze synth heeft ook nog eens een hele goede randomize functie (vind ik dan :) )
Qua usb wel krap aan, als hij dat uberhaupt slikt qua voeding: "• Power: • 12 V DC, ≥1A (Center: positive) • 8 x AA batteries (optional) ".
In AA's zit veel minder juice dan een powerbank of powertool accu.
 
Korg Volca mix (9v) en waarschijnlijk daarmee alle Volca's. Persoonlijk ben ik niet kapot van het gepriegel met de leukste van het stel, de volca drum.
 
2.1A 5v
Van twaalf volt draagbaar naar vijf volt die nodig is.
Een gewone powerbank ik te snel leeg en komt niet eens aan vijf volt.
Die is meer om een telefoon op te laden onderweg.
Op onderstaande foto laat ik een Philips radio een paar uur spelen op het dashboard van mijn auto.
Ook de Raspberry Pi vraagt dit voltage en ampèrage.
Het is niet aan te raden met zo`n auto-sigarettenaansteker want als die even los springt of geen goed contact heeft moet de een of andere
computer weer een minuut lang opstarten. En misschien steeds weer.
Het kan voorkomen worden het met een dun draadje vast te solderen en dan de schuif verbinding los te maken of met een schakelaar met nog een led-je erbij.

5v nummer2.jpg
 
Roland Verselab Mv1 werkt via tablet otg. Heb wel nu een kleine powerbank bij omdat ik ook nog een Akai lpk25/volca of de deluge bij aansluit op verselab en dat wordt dan wat moeilijk voor tablet nog genoeg power te kunnen geven ( hebben ook Interne batterijen eventueel)
 
2.1A 5v
Van twaalf volt draagbaar naar vijf volt die nodig is.
Een gewone powerbank ik te snel leeg en komt niet eens aan vijf volt.
Die is meer om een telefoon op te laden onderweg.
Op onderstaande foto laat ik een Philips radio een paar uur spelen op het dashboard van mijn auto.
Ook de Raspberry Pi vraagt dit voltage en ampèrage.
Het is niet aan te raden met zo`n auto-sigarettenaansteker want als die even los springt of geen goed contact heeft moet de een of andere
computer weer een minuut lang opstarten. En misschien steeds weer.
Het kan voorkomen worden het met een dun draadje vast te solderen en dan de schuif verbinding los te maken of met een schakelaar met nog een led-je erbij.

Beetje offtopic, want ik heb het niet over DIY voedingen. Ik ga zelf uit van 5v 2.1A per usb aansluiting, aangezien ik zelf gebruik maak van Makita accu's. Daar kan een Polyend tracker minstens 10 uur op werken bijvoorbeeld (als het niet al meer is bij de grotere Ah's). Als je een 5v naar 12v oplossing hebt die prima werkt, laat maar zien,zoals die 9v of 6v kabel. Niet andersom, usb is niet 12v.

Heb je verder wel handig raspberry pi tips die passen in deze context ?
 
Beetje offtopic, want ik heb het niet over DIY voedingen. Ik ga zelf uit van 5v 2.1A per usb aansluiting, aangezien ik zelf gebruik maak van Makita accu's. Daar kan een Polyend tracker minstens 10 uur op werken bijvoorbeeld (als het niet al meer is bij de grotere Ah's). Als je een 5v naar 12v oplossing hebt die prima werkt, laat maar zien,zoals die 9v of 6v kabel. Niet andersom, usb is niet 12v.

Heb je verder wel handig raspberry pi tips die passen in deze context ?
Het is zeker niet DIY met een grote knutselpartij. Het spul is tegenwoordig zelfs te koop in supermarkten. Zeker bij een Action winkel voor weinig. Onder de €5. Het gaat van twaalf volt naar vijf volt. Met een USB uitgang 5 volt. (Andersom is bijna niet te koop en duur.)
Als de hogere spanning (12) wat zakt door gebruik dan blijft de leverspanning hetzelfde door de kant en klaar gekochte autoadapter voor de sigaretten aansteker waarin een zenerdiode verwerkt zit.
Of het is schakelend. Maar open hoeft deze niet.
Voor de Raspberry Pi is het beter een 3 ampère of meer te kopen voor de zekerheid.
(Ik kocht een 4,5 Amp 5Volt voor 4,5 euro met een steker voor 230V bij de Aldi maar dat telt niet voor mobiel mee te nemen).
raspberry pi tips : Zorg voor een continue stroomvoorziening 5V want als het en beetje rammelt vanwege een kleine onderbreking dan is het afgelopen met de aardigheid.
Opstarten duurt te lang.
 
Ik geloof dat je mijn punt mist en daarmee onbedoeld GIGA foto's in dit topic gooit.

Wat je bron dan van die 12v ? Dat is geen powerbank of andere draagbare standaard bron van stroom, te zien aan je knutselfoto.
En zo wel, dan had je dat moeten posten om duidelijkheid te scheppen ipv "spul", adapters heb je in alle maten en soorten, maar ik heb het vooral over standaard draagbare (usb) accu's als bron.
Nu is mijn Makita 18v, maar met dat usb blokje erop nog steeds handzaam genoeg.

En waarom haal je een raspebrry pi ? Dat is geen plug n play muziek apparaat. Er bestaan ook notebooks met accu's en meer cpu power bijvoorbeeld. Daar gaat het nu niet om.
 
Laatst gewijzigd:
Het is een kleine loodaccu 12V 9 ampère uur staat er op. Genoeg voor urenlang stroom. De foto kan ik niet meer wijzigen.
Het blijft DIY gepiel (zie je foto). Mijn auto heeft een grotere 12v accu, kan je beter die gebruiken voor dagenlang genoeg stroom.
 
Het blijft DIY gepiel (zie je foto). Mijn auto heeft een grotere 12v accu, kan je beter die gebruiken voor dagenlang genoeg stroom.
Dat heeft die auto zeker.
Alleen als de motor even uitvalt dan kun je weer een minuut of zo wachten want tegenwoordig zitten werkelijk overal die verdomde
computers in en die hebben tijd nodig om op te starten.
En dan weer de instellingen voor volume en zender bijregelen.
Met alle soorten muziek apparaten is het al het zelfde.
 
Ik Multimedia heeft ook een drumcomputer en synthesizer die je mobiel kan gebruiken :
UNO synth
UNO drum
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top