meningen klank access virus a

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
602
Hallo *D

Ik vroeg me af wat jullie van de klank van een Access Virus A vinden? :geslaagd:

Misschien zou ik één combineren met geen virtuele maar effectief analoge synth's en dus vroeg ik me af
of het verschil in klank niet te merkbaar zal zijn? 8~

Bedankt mensen! :luv:
 
Is bv. de klank van zo'n instrument te vergelijken met een VST, of zijn dit toch kwalitatief andere categorieën?
 
Hij klinkt als een analoge synthesizer zoals een TB-303 als een basgitaar klinkt. Hij heeft meer processing power dan de VSTi's uit zijn tijd en er zitten goede convertors op. Maar moderne VA's hebben een iets betere klank, meer detail in het hoog en druk in het laag. Een TB03 van Roland klinkt echt heel close abils een TB-303 bijvoorbeeld. Maar wat er faalt aan de analoge emulatie begint zijn eigen karakter. Het nadeel is dat het toch grotendeels software is wat de klank bepaalt, jvoorbeeld een Nord Lead 2 is prima nagedaan in software
 
Ok, dankjewel!

De Virus die ik op het oog heb heeft wel een relatief loszittende aansluiting van de voedingskabel: als ik wat aan het kabeltje draaide slaat hij uit en en dan terug aan.

Komt dit vaak voor bij zo'n model en kan dit makkelijk hersteld worden (prijs?)?

Bedankt!
 
Ok, dankjewel!

De Virus die ik op het oog heb heeft wel een relatief loszittende aansluiting van de voedingskabel: als ik wat aan het kabeltje draaide slaat hij uit en en dan terug aan.

Komt dit vaak voor bij zo'n model en kan dit makkelijk hersteld worden (prijs?)?

Bedankt!
Zolang hij nog aan gaat wel. Niet meer aan komen en meteen laten fixen. Hij krijgt wel spanningspieken te verduren iedere keer dat het gebeurt, net zoals computers kapot gaan als de stroom uit valt en dan ineens weer aan gaat.
 
Wat is de reden dat je ‘m wilt?

Ik heb zelf een paar jaar terug opnieuw een Virus B gekocht. Ik heb ‘m eerder gehad en miste de klank, gewoon omdat die voor mij betekenis heeft (heb het meeste wat ik weet van sound design daarop geleerd bijv.). Maar als je zelf niet weet of je de klank waardeert of niet, weet ik niet helemaal wat vandaag de dag nog de toegevoegde waarde is t.o.v. allerlei modernere opties
 
Ik neem aan dat de aspirant koper wel wat YouTube video's heeft gecheckt of weet welke platen typische Virus A sounds hebben. Ik heb jaren op een Virus B lopen kwijlen ook en ik zou er op zich best wel één willen hebben, maar met een sloot aan analoge, hybride en vroeg digitale bakken heb ik niet echt super de behoefte. Mijn ESQ-1 doet dat ranzige digitale randje beter.
 
Welke specifieke platen zijn hier dan mee gemaakt toch? :mega:

En zou de klank (negatief?) opvallen tussen echte analoge bakken?:maffia:
 
En zou de klank (negatief?) opvallen tussen echte analoge bakken?
Als je deze vraag moet stellen is het antwoord voor jou: nee.
 
En zou de klank (negatief?) opvallen tussen echte analoge bakken?:maffia:
Ik denk dat je daar niet te veel zorgen over moet maken. Zo'n virus klinkt misschien niet "analoog", maar wel goed. Als je hem naast andere analoge synths zet is het juist wel prima om wat variatie te hebben, zo lang het een klank is die jij ok vindt en die je in je muziek kan passen. Dus de vraag is vooral of jij de klank prettig vindt en of jij hem in jouw muziek kan passen.

Uit moderne VSTs krijg je een vergelijkbare klank voor waarschijnlijk nog minder geld. Maar het mooie van de Virus is dat je een hele hoop hands-on knoppen krijgt om alle parameters te kunnen verdraaien. Dat is voor mij ook de reden dat ik nog steeds hardware koop. Voor mij is een bak met knoppen een stuk inspirerender als ik met geluiden bezig ben dan een muis en een scherm. Met VSTs gebruik ik vaak gewoon presets.

En verder heeft zo'n digitale bak niet veel onderhoud nodig en zal niet snel zn waarde verliezen. Dus als je er nu niet teveel voor betaalt (en je kan die power adapter fixen) dan zal je er niet veel geld op verliezen zelfs als het niks voor je is en je verkoopt hem weer.
 
Back
Top