Korg Wavestate editor: Hulp gezocht

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
I have a dream.. en die droom is om programma's te schrijven die Korg Wavestate editor lane files genereren. Dus bijvoorbeeld timing en pitch lane files. Zo zou men o.a. korte sequences kunnen importeren in de Wavestate.

Probleem: de Korg Wavestate editor kan zulke files exporteren en importeren, maar Korg publiceert niet de file formaten van die files. <zucht>

Is er hier iemand met recente file formaat reverse engineering skills?

Zelfs indien je geen Wavestate hebt, dan zou ik verschillende test lane files kunnen maken om reverse engineering experimenten op te doen..

Indien iemand er in slaagt om het file formaat deels te achterhalen, dan krijg je van mij 50% van de credits voor de toekomstige programma's die ik schrijft die het formaat gebruiken.

Interesse? PM mij..

Dank bij voorbaat!
 
Heb je het zelf al 'ns bekeken met een hex editor? Ik begrijp van hier dat het eigenlijk om 7 verschillende formaten gaat die worden gebruikt?
 
Yep, dat heb ik zeker gedaan.

Wat ik precies geprobeerd heb is het volgende: ik heb enkele test timing lanes aangemaakt, met slechts één en twee timing slots.. allemaal "tempo" slots, dus gehele noten, halve noten, kwart noten, etc.. en deze dan idd via hex dump bekeken. Daarbij werd ik geconfronteerd met de absurde lengte van de files en een onverwacht groot aantal bytes die veranderden. Ik versta niet waarom men al snel files bekomt die 600+ bytes lang zijn, terwijl de hoeveelheid data om de test timing lanes te encoderen heel compact zou kunnen zijn (een dozijn bytes?). Dit probleem kan het gevolg zijn van heel "luie" beslissingen binnen Korg om zo weinig mogelijk R&D uit te geven aan de editor; m.a.w. ze hebben waarschijnlijk de eerste de beste techniek gebruikt om de data te saven uit de editor, en deze dan weer in te lezen, zonder enige bekommernis over hoe efficient (naar file lengte toe) de aanpak is.

Een voorbeeld van hoe absurd zo'n rap-rap-rap file formaat zou kunnen zijn: stel dat de editor intern met XML werkt (wat op zich redelijk absurd zou zijn - ik heb al veel erger tegengekomen in grote projecten).. dan zou de programmeur van de editor de lane files kunnen aanmaken door die interne XML te compresseren (bvb naar een ZIP formaat), en dan gewoon te dumpen naar schijf. Indien zulke slordige technieken gebruikt zijn, dan is het reverse engineeren van zulke output een wel heel harde noot om te kraken.

Alleszins bedankt voor die link, ik zal de auteur van die pagina eens contacteren.. je weet maar nooit.
 
Ja, wellicht kan de auteur van die webpagina je verder helpen. Als Korg zo'n methode gebruikt als je zegt, dan zal het inderdaad heel moeilijk kunnen worden. Ik hoop dat het lukt om het formaat toch te kraken, succes! :)
 
Back
Top