“Grotere” pakketten

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Ben een beetje aan het rondkijken om “op de valreep” nog een wat groter pakketje te scoren. Nu vroeg ik mij af hoe het e.e.a. geregeld is en wat er mogelijk is qua gebruik van externe SSD. Neem bijvoorbeeld zo’n IK Multimedia Total Studio pakket. Daar zit een whopping 470 GB aan data bij. Dat moet gewoon op een externe SSD geplaatst worden, ik krijg echter nergens gevonden hoeveel de installatie van de daadwerkelijke plug-ins in beslag neemt. Hetzelfde geldt voor bijv. die pakketen van NI. Kan of wil iemand hier een lichtje op laten schijnen ?
 
Waarom een externe SSD, intern kan vaak ook (en is mogelijk wat goedkoper)
 
ik heb de pakketten van NI, doe er niet veel mee, weet niet de totale ruimte. ik heb het gevoel dat download grootte en uiteindelikke grootte vrijwel identiek zijn.

een interne SSD is zeker aan te raden, maar je geeft niet aan of je b.v. een Mac Mini hebt, of een laptop (windows/mac).

wanneer je extern of intern gaat, let op de SSD, die je kiest. wanneer je een laptop met usb 3 aansluiting hebt, b.v., ik weet de doorvoer snelheid niet uit mijn hoofd, kun je voor ongeveer 18 euro een goede enclosure kopen. maar meestal maakt dat het duurder dan gelijk een eksterne SSD.

het hangt ook van je budget af, maar kies een goede SSD, b.v. de Crucial MX500, snel, voor dit soort zaken, of éen met soortgelijke eigenschappen.
 
Wellicht vind je niet alles top en kun je wat dingen deleten.
Bij IK en NI gaat het voornamelijk om multi samples en kun je de installatie van de lib data aanpassen.
De groote van de software zelf is niet zo en kan prima op de default locoatie,
 
Zelf beschik ik over een MacBook Air. Qua vermogen prima in orde, de interne HD is alleen niet zo groot. Ik heb een externe USB-C SanDisk SSD van 1 terabyte en heb bij de aanschaf gelet op schrijf/lees snelheid dus zeker niet de sloomste. Aandacht gaat nu uit naar het totaalpakket van IK Multimedia omdat ik die nu leuk kan/mag crossgraden.
 
Back
Top