Afgehandeld Laatste activiteiten aan rechterkant

Weet je, het forum is gewoon goed zoals het was.
Dit soort dingen komt voort uit de behoefte om lekker te pielen en te sleutelen aan iets, maar het dient geen enkel doel of nut. De upgrade naar dit forum is perfect gegaan, het resultaat boven verwachting wat mij betreft, maar 't is wel klaar nu, beter dan hoe het laatst was kan niet en veranderingen zijn echt niet nodig.

Voeg dan liever functionaliteit toe op nieuw te maken pagina' s, maar wat we nu hebben (nou ja), tot 2 dagen geleden, is gewoon top.
 
Het is misschien een opdracht aan de bouwers van de forumsoftware, om naar een systeem te gaan waarbij je als gebruiker alle functionaliteit met bijbehorende toeters en bellen kunt instellen. Wat en of je iets wil zien, en op welke manier, etc. Zodat je het veel meer kunt personaliseren dan nu het geval is, kan iedereen alles precies instellen naar wens.
 
Het is misschien een opdracht aan de bouwers van de forumsoftware, om naar een systeem te gaan waarbij je als gebruiker alle functionaliteit met bijbehorende toeters en bellen kunt instellen. Wat en of je iets wil zien, en op welke manier, etc. Zodat je het veel meer kunt personaliseren dan nu het geval is, kan iedereen alles precies instellen naar wens.
Dat is al (deels) het geval. De forumbeheerder kan kiezen om bepaalde functionaliteiten in de template op te nemen, bovendien kan hij allerlei instellingen forum-wide aanpassen.
Het is ook aan de beheerder om bepaalde keuzes over te laten aan de gebruikers zelf, via hun persoonlijke voorkeuren.

Op Tweakers bestaat al vele jaren een vergelijkbare functie "actieve topics" (in de donkere linkerkolom). Een groot verschil is dat je daar niet wordt overladen met informatie zoals wie een duimpje uitdeelt, wie een bericht plaatst met een deel van de inhoud, iconen etc.

In de huidige vorm lijkt me de kolom "laatste activiteiten" vooral zinvol voor forumverslaafden en/of beheerders. Voor anderen is het alleen een irritante toevoeging.
 
@torp Als ik het goed interpreteer denk ik dat @Disharmonic doelt op de eindgebruiker van de forumsoftware, dus de leden.

Hoe dan ook, dankzij de input in deze draad, bestaat er nu ook onder de moderators consensus over de relevantie van die extra kolom. Hij is dus weer verdwenen. Soms moeten we iets gewoon uitproberen om te zien of iets werkt.

Voor degene die echt forumverslaafd is (en in de regel vallen de beheerders daar gelukkig niet onder), de informatie over de meest recente activiteiten heeft nu een eigen pagina gekregen die is terug te vinden onder het drop down menu van de Nieuwe Berichten navigatietab.

Een directe link is hieronder te vinden.

 
Het was me opgevallen, ik was er niet helemaal weg van, maar echt erg vond ik het nou ook weer niet.
Maar nu het weer weg is, ben ik toch wel blij dat het weer is zoals daarvoor.
Oogt een stuk rustiger en netter en zo boeiend is het niet om de meest recente activiteiten telkens voorbij te zien schuifelen ;)
 
Geen idee dat mensen op dit soort dingen letten :P dit gaat volledig langs me heen.
Thanks aan de mensen die er wel op letten want waarschijnlijk zal ik er ook wel iets aan hebben.
 
Back
Top