Larger than life reverb / delays - Welke ?

Als het gaat om larger than life… hebbie de gratis Supermassive van Valhalla als eens geprobeerd? Mijn favorite reverb op het moment als het gaat om special fx…. Valhalla Super Massive - Valhalla DSP

Voor delay is de Bim ook erg fijn….

Eens @Fifth Bot, ValhallaDSP SuperMassive is ITB een geweldige klinkende reverb, delay en wat niet meer. Zodra je die plugin wat de tijd geeft kun je er echt hele gave dingen uithalen. Zowel realistische rooms en halls maar ook out of this world en larger than life galmen.

We waren zo onder de indruk dat we er een preset pack voor hebben gemaakt met maar liefst 139 presets welke je gratis (of betaald) kunt downloaden. Zie hier de link naar de download + demo's: Earth & Stars - 139 presets for Valhalla Supermassive // Sound Design > Earth & Stars
 
Eens @Fifth Bot, ValhallaDSP SuperMassive is ITB een geweldige klinkende reverb, delay en wat niet meer. Zodra je die plugin wat de tijd geeft kun je er echt hele gave dingen uithalen. Zowel realistische rooms en halls maar ook out of this world en larger than life galmen.

We waren zo onder de indruk dat we er een preset pack voor hebben gemaakt met maar liefst 139 presets welke je gratis (of betaald) kunt downloaden. Zie hier de link naar de download + demo's: Earth & Stars - 139 presets for Valhalla Supermassive // Sound Design > Earth & Stars
Thnx!
Ik ga ze binnenkort even rustig beluisteren.
 
Als jullie een Zoom MS-70CDR gebruiken, welke Reverb gebruiken jullie dan? Ik heb nu de "HD Reverb" als standaard reverb ingesteld (vond dat de rest zo'n beetje het zelfde klonk).
 
Als jullie een Zoom MS-70CDR gebruiken, welke Reverb gebruiken jullie dan? Ik heb nu de "HD Reverb" als standaard reverb ingesteld (vond dat de rest zo'n beetje het zelfde klonk).
De hd of de shimmer volgens mij
 
Gek dat het woord Lexicon nog niet in deze thread voorkomt...blijft tenslotte Koning der galmen.
Alles waar de LEX-chips in zitten. Nu heb ik een Lexicon PCM, maar gek genoeg (luiheid) gebruik ik vaker VST als Walhalla en TC.
Maar ik vind het wel geinig om een Lexicon PCM als rackvulling te hebben. :-)
 
Lexicon is echt niet meer interessant, behalve wat emotie uit de jaren 90, voor verzamelaars. Voor de sound hoef je het niet meer te doen.
 
Grappig want de Bam is juist geinsprireed door 'vintage'.
Dat grainy heeft de Lexicon juist.

BAM is a stereo reverb processor inspired by the late 70s / early 80s digital reverberator units.These units are sought after by sound engineers, producers and musicians for their grainy, warm and musical reverberations.

Maar goed wellicht is Valhalla nu de koning der galm.
Waarom maken ze daar geen hardware doosje van?
 
Grappig want de Bam is juist geinsprireed door 'vintage'.
Dat grainy heeft de Lexicon juist.



Maar goed wellicht is Valhalla nu de koning der galm.
Waarom maken ze daar geen hardware doosje van?
Het punt is daar je daar geen Lexicon doos voor "vintage prijzen" meer voor hoeft te kopen. Qua sound palette koop je voor 500 iets wat veelzijdiger, handzamer en meer ergonomisch is.
 
Lexicon is echt niet meer interessant, behalve wat emotie uit de jaren 90, voor verzamelaars. Voor de sound hoef je het niet meer te doen.

Grappig want de Bam is juist geinsprireed door 'vintage'.
Dat grainy heeft de Lexicon juist.
Maar goed wellicht is Valhalla nu de koning der galm.
Waarom maken ze daar geen hardware doosje van?
Valhalla is goed. Maar het is geen Lexicon. De 480 en 960 blijven de koningen der galm.
Daarom vind je ze ook met bosjes aan dumpingprijzen op de 2dehands markt...LOL :D
En oh, we zouden haast Bricasti M7 vergeten. Pak al je VST maar in dan... Maar goed, in dat geval mogen we uiteraard prijzenplaatjes niet uit het oog verliezen en is vergelijk in kwaliteit bij deze dus eigenlijk niet toegestaan. 480, 960 of M7 zijn een ander niveau en kan en mag je gewoon niet vergelijken met budget alternatieven. Een Mercedes is per slot van rekening ook geen Bentley.
 
Laatst gewijzigd:
Ja had het gezien. Wel tof, Er was ook een tweet van Sean van Valhalla dat hij "out of the box" gaat denken :)
Dat zou wel heel gaaf zijn.
Hun algoritmes en dan in een pedaal.
Ik hoef hier geen GAS voor te hebben om die graag te willen.

Een beetje zoals een Poly of Digit misschien. Zodat je er meer kunt combineren......
Of denk ik dan te groot.
 
Het punt is daar je daar geen Lexicon doos voor "vintage prijzen" meer voor hoeft te kopen. Qua sound palette koop je voor 500 iets wat veelzijdiger, handzamer en meer ergonomisch is.
Ja goed punt maar de verschilllende reverbs in de wereld hard en software hebben allemaal hun eigen algoritmes en daar koop je die ook voor.
Maar de oude lexicons hebben weer andere issues betref.

Toch kan je niet stellen dat lexicons niet meer relevant zijn.
Net zo meer als een hele rij aan andere vintage processors die hun eigen sound en algoritmes hebben die niet in vst vorm bestaan.
Ensoniq, Sony, Yamaha, Lexicon, Eventide, AMS, Roland, Alesis....daar zit een hoop leuks tussen 'soundwise'.

De koning der galm is natuurlijk nog altijd een EMT 140 in een grote kale kelder :)
En dan hebben we ook nog re-ampen in een lekker klinkende ruimte.
 
Dat zou wel heel gaaf zijn.
Hun algoritmes en dan in een pedaal.
Ik hoef hier geen GAS voor te hebben om die graag te willen.

Een beetje zoals een Poly of Digit misschien. Zodat je er meer kunt combineren......
Of denk ik dan te groot.
Ja en dan het liefst met midi aanstuurbare parameters en mogelijkheid tot patch transfer tussen de plugin versie(s) :D

Liefst een desktop versie die wat meer knoppen heeft dan een pedaal.
 
Liefst een desktop versie die wat meer knoppen heeft dan een pedaal.
Dat vind ik ook jammer dat veel fabrikanten nog steeds fx als een voetpedaal uitbrengen alsof er alleen gitaren bestaan.
Het zou fijner zijn als van veel pedaaltjes ook een desktop versie met stereo in en out te koop zou zijn zodat je kan kiezen voor mono of stereo.
 
Dat vind ik ook jammer dat veel fabrikanten nog steeds fx als een voetpedaal uitbrengen alsof er alleen gitaren bestaan.
Het zou fijner zijn als van veel pedaaltjes ook een desktop versie met stereo in en out te koop zou zijn zodat je kan kiezen voor mono of stereo.
Helemaal mee eens.
Met name dat stereo verhaal.
Oh ja en die trap knoppen (geen idee hoe ze heten). Die zijn niet handig als je je pedaal rechtop / schuin hebt staan.
Ik zag er gisteren één die dat anders had.
 
Back
Top