Passive expression control met fader of pot?

flyweight

........laatste post....cheers
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.647
Locatie
outerspace
Ik kwam deze tegen en tot mijn verbazing werkt deze passies en zou op ieder gitaar effect moeten werken en denk dus ook op expression inputs op synths.

[Old Blood Noise Endeavors Expression Slider]

Heeft iemand enig idee hoe dit werkt? En hoe ik dit zelf kan nabouwen met en pot/fader etc?
 
EXPRESSION PEDAL CONTROL – The Deluxe Memory Boy allows external
control over four of its parameters: modulation RATE, modulation DEPTH,
FEEDBACK and DELAY time. Please see the EXP. PEDAL Jack section on the
following page for suggestions on the type of expression pedals to use. The
pedal will need to have a TRS plug. You may also use a control voltage between
0 V and 5 V.

Van deze link begrijp ik dat expression control en cv control niet hetzelfde zijn.
Dus mijn Memory Boy deluxes hebben dus allebij een combi expression en cv input.

How to include a CV/expression pedal input
 
Nou ja, nooit geweten dat 'Expression' dus helemaal passief werkt.
Is dus eigenlijk gewoon een 'pot' aan een draadje.
Heb net een Behringer expression/volume pedaal zonder power met stereo jack aan de expression input gehangen en het werkt!

Deze kan dus dicht.
 
Volgens mij werkt een expression pedaal inderdaad doordat er stroom doorheen gaat die vanuit het apparaat gestuurd wordt en weer terug er in gaat. Daarom moet je oppassen als je er CV sources aan gaat hangen want dan stuur je extra stroom die ingang in en kan er wat stuk gaan.
 
Ja blijkbaar maar wel echt tof dat ik nu met een goedkoop behringer pedaaltje, synths en fx kan besturen.
Als ik het goed begrijp werkt het met een switched jack en zodra je de kabel erin prikt is het in wezen een pot aan een draadje via stereo jack.

Ga er nog wat bij kopen denk ik.
 
Back
Top