Touchscreen + WIndows + ITB; vragen/naar ervaringen

Zijn er hier mensen die met Windows 11 een touchscreen gebruiken?

Heb dit 13.3 schermpje gekocht https://elementkey.nl/product/eleme...ingebouwde-standaard-meegeleverde-hoes-zwart/
Op mijn Asus Rog Zephyrus DUO krijg ik de touchfunctie niet werkend op het scherm zelf. Hij reageert wel op aanraking; maar dan op het laptopscherm zelf. Was eerst bang dat het door incompatibaliteit kwam.. er zit een extra touchscreen op deze laptop. Op mijn oude Windows 10 laptop werkte hij plug 'n play en zonder problemen.. maar deze heeft een hele lage resolutie en gebruik niet meer..

Als double check heb ik em nu aangesloten op mijn Windows 11 desktop computer en heb dys exact hetzelfde gedoe als op de Windows 11 laptop. Een app openen en naar het touchscreen slepen en de pogingen resulteert in reactie op mijn hoofdmonitor. Ik zou bijna denken aan incompatibaliteit vanwege veroudering maar het scherm is volgens mij in 2021 op de markt gekomen.. toen was Windows 11 alang uit volgens mij..

Ik heb nog nooit eerder een touchscreen aan een Windows 11 computer gebruikt dus dacht ik check het hier even of er bepaalde installatie shizzle is.. kom ook niet zoveel troubleshooting tegen erover.. veel tips gaan over Windows 10..

Thanx!!
Waarschijnlijk staat je 2e scherm (Touch) op dupliceren in de eigenschappen, exact hetzelfde als het 1e scherm dus, je moet het scherm dus instellen als "deze beeldschermen uitbreiden"
 
Waarschijnlijk staat je 2e scherm (Touch) op dupliceren in de eigenschappen, exact hetzelfde als het 1e scherm dus, je moet het scherm dus instellen als "deze beeldschermen uitbreiden"
Hey, thanx voor het meedenken.. Het was inmiddels gelukt. Schermen waren al uitgebreid maar aanraking was alleen op het hoofdscherm en de apps die daarop werden weergegeven.
Ik heb het werkend gekregen door het touchscreen als hoofdscherm in te stellen. Heel suf, maar op W11 lijkt het niet anders te kunnen... en heeft als gevolg dat het meldingcentrum (tijd, internet, geluid, etc) ook op je touchscreen worden weergegeven.. en op een 13.3" scherm in 4k wordt dat allemaal toch wat klein..
Je kunt de taakbalk voor geopende programma's wel op elk scherm weergeven maar dat meldingschermpje rechts niet. Het doel was ook dit scherm zoveel mogelijk met de toepassing te bedekken.. nu komt er iedere keer een taakbalk onder.. het is niet anders. Wel blij met het schermpje.. echt super helder beeld..
 
Back
Top