KORG Drumlogue

ik heb hem nu twee dagen en snap denk ik 85%
Ableton heb ik als master sync gekregen, maar nog niet andersom.
Verder zit er een choke functie op geen idee wat dat doet, snap ook niet met manual, is ook wel summier beschreven.

Heb er nog 1 besteld voor een maat van me, zodat we samen gaan proberen DSK te programmeren

Eerste dag is het effe van huh maar eigenlijk is het te simple, je hoeft vaak alleen maar je part(drum of hat) aan te drukken en parameters werken meteen
door aan je 4 toetsen onder je scherm te draaien.

Wat ik al zei veel mogelijkheden, motion recording van zelfs je volume knoppen.. echt heel nice.
Heb wel gemerkt dat de kick beste op 75%kunt houden want die pompt.
Dus tevens een mooie kick design tool.
De clap vind ik wat minder maar wel goed voor glitchy stuff. Ga nog wel wat 909 claps inladen

En 32bit he.. dat is echt twee keer zou goed voor headroom als 24bit. tis jammer dat mijn geluidskaart maar 24bit kan.
 
ik heb hem nu twee dagen en snap denk ik 85%
Ableton heb ik als master sync gekregen, maar nog niet andersom.
Verder zit er een choke functie op geen idee wat dat doet, snap ook niet met manual, is ook wel summier beschreven.

Heb er nog 1 besteld voor een maat van me, zodat we samen gaan proberen DSK te programmeren

Eerste dag is het effe van huh maar eigenlijk is het te simple, je hoeft vaak alleen maar je part(drum of hat) aan te drukken en parameters werken meteen
door aan je 4 toetsen onder je scherm te draaien.

Wat ik al zei veel mogelijkheden, motion recording van zelfs je volume knoppen.. echt heel nice.
Heb wel gemerkt dat de kick beste op 75%kunt houden want die pompt.
Dus tevens een mooie kick design tool.
De clap vind ik wat minder maar wel goed voor glitchy stuff. Ga nog wel wat 909 claps inladen

En 32bit he.. dat is echt twee keer zou goed voor headroom als 24bit. tis jammer dat mijn geluidskaart maar 24bit kan.
choke is normaal gesproken dat 1 voice de andere afkapt om een open/closed hihat te simuleren.
 
choke is normaal gesproken dat 1 voice de andere afkapt om een open/closed hihat te simuleren.
ja zoiets staat ook in de manual maar ik snap het gewoon niet, ga zo weer proberen. had alles muted behalve CH/OH
 
Als je je hi hat die open is, dicht trapt en er op mept, klinkt de hi hat kort. (Dan is ie dus closed) Dus die open hat “choke” te door m dicht te trappen. Is gewoon realistisch simulatie. Een drummer kan met een arm dus geen open en closed hat samen doen. Hij kan enkel meppen. Zijn voet bepaalt open of dicht
 
Choke wil zeggen: niet laten naklinken. Een ander geluid doet de gechokete sound dus stoppen. Drummer kan dus open hat aantikken en dicht trappen, dan heb je een open hat met heel korte naklank. Beetje zoals gated reverb. Choked dus. Zoals op n cymbaal meppen en t vastpakken met je hand om trillen te smoren.

Tenminste: zo zie ik t. Ben geen drummer maar pa en broer wel.
 
Iemand anders reeds in het bezit van een drumlogue?
Nee, ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik er maximaal €300 voor over heb. Dus ik wacht tot het ooit voor die prijs wordt aangeboden (of niet natuurlijk). Als er echt goede features worden toegevoegd middels firmware updates dan zal ik heroverwegen.
 
Choke betekent dat de ene sample/instrument de andere afkapt. Voice stealing in feite. Bekendste voorbeeld is de open hihat met een wat langere decay die wordt afgekapt op het moment dat de closed hihat wordt afgespeeld. Maar ook in veel andere scenario's bruikbaar, bijvoorbeeld als je gesamplede drumloops chopt.
 
Choke betekent dat de ene sample/instrument de andere afkapt. Voice stealing in feite. Bekendste voorbeeld is de open hihat met een wat langere decay die wordt afgekapt op het moment dat de closed hihat wordt afgespeeld. Maar ook in veel andere scenario's bruikbaar, bijvoorbeeld als je gesamplede drumloops chopt.
Ah zo top, nu snap ik het!
 
Nee, ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik er maximaal €300 voor over heb. Dus ik wacht tot het ooit voor die prijs wordt aangeboden (of niet natuurlijk). Als er echt goede features worden toegevoegd middels firmware updates dan zal ik heroverwegen.

Goede features? ik doe er meer mee dan mn machinedrum 808 909 (van een vriend) en al mn ander ooit gebruikte drumbakken.
Dit ding is 900,- waard in mijn opinie. Opensource, audio in, usb class complient externe midi gear inpluggen. Heb je alle aansluitingen bekeken. Alleen als drum generator is het al waard. Wat er nog gaat komen: EXPANSION PACKS, SDK SYNTHS, SDK FX. dit is een drumcomputer die revolutionair is.

32BIT zoek maar op, veel beter dan 24bit meer headroom
 
Laatst gewijzigd:
Goede features? ik doe er meer mee dan mn machinedrum 808 909 (van een vriend) en al mn ander ooit gebruikte drumbakken.
Dit ding is 900,- waard in mijn opinie. Opensource, audio in, usb class complient externe midi gear inpluggen. Heb je alle aansluitingen bekeken. Alleen als drum generator is het al waard. Wat er nog gaat komen: EXPANSION PACKS, SDK SYNTHS, SDK FX. dit is een drumcomputer die revolutionair is.

32BIT zoek maar op, veel beter dan 24bit meer headroom
Ik wil niet zeggen dat het apparaat maar €300 waard is, *ik* heb er niet meer dan €300 voor over... voor een ander kan het een enorme toevoeging zijn aan het arsenaal en dat is toch alleen maar fijn?

Ja dat 32bit is leuk en aardig maar op het moment dat de audio dit apparaat verlaat via de analoge uitgangen is dat sowieso achter de rug en ben je afhankelijk van hoe je de audio dan weer registreert. Zolang als de audio digitaal in de engine van de drumlogue zit heb je meer headroom... Dat gezegd hebbende: de meeste DAWs werken intern met 64 bits precisie dus voor het nawerken van geluiden met compressors, reverbs en delays kun je sowieso beter in je DAW werken op hoge bitrate en daarna een lowpass filter op het hoorbare bereik en dan downsamplen naar een lagere bitrate om aliasing te voorkomen. Daarnaast heb je ook analoge bronnen in de drumlogue waarvoor die 32 bits uiteraard niet geldt.

Ik heb inmiddels een RD-8MK2, RD-9, DrumBrute, DrumBrute impact, UnoDrum, ongelooflijk veel drum samples (veel zelf gemaakt), samplers, drum samplers, VST drum machines... Ik ben echt wel een beetje verzadigd. Ook genoeg plugins die drum geluiden opwekken met oscillatoren. Daarom zal het voor mij niet zoveel toevoegen ben ik bang... en dat is ook waarom ik er zelf niet veel geld voor over heb. Daarmee wil ik niet zeggen dat het voor een ander veel meer waarde kan hebben en dat is prima. Ik ben blij dat jij heel blij bent met het apparaat. Ik heb ook een aantal goede recensies gelezen en gezien over dit apparaat. Voor mij voegt het niet veel toe en misschien dat ik de trekker overhaal bij €300. Ik heb een minilogue XD waarin je ook zelf oscillatoren en effecten kunt programmeren. Ik heb daar geen tijd voor, helaas. Ik heb tot nu toe alleen wat sinevibes spul gekocht en ja dat is gaaf... maar ja... ook voor je DAW kun je eigen plugins maken. Feitelijk zit er gewoon een Arduino-achtige controller in die Korg apparaten. De meeste moderne synths zijn nu eenmaal een soort veredelde computers met een VST erin... :walker: :walker:
 
ah iik snap hem :) bedankt voor je reactie 🙌🏼 je hebt een aardige verzameling

Dan heb ik 1000,- over voor een 911 uit 1965.

Ik weet het niet 100% zeker maar die 64 bit waar jij naar refereert is denk ik de internal clocking, steeds meer geluidskaarten (duurdere) hebben dat maar dat is zover ik weet nog lang niet bij alle. Wat ik begrepen heb is de engine /chip/cpu 3 keer sterker dan de andere Logue’s

Als je samples opneemt in 32 bit heb je gewoon een veel betere sample dan 24 bit. Uiteraard speelt de analoge kwaliteit van de parts audio summing tot een stereo out ook mee.

De Drumlogue zou idd een vreemde eend in de bijt zijn gezien je collectie.
 
Laatst gewijzigd:


Meer ram ook in de drumlogue dan andere logues’s hierdoor kunnen ze dus ook blijkbaar wavetable plug-ins gaan ontwikkelen! Zo in mijn straatje allemaal 🙌🏼
 
Laatst gewijzigd:
Wel nice. Maar voor mij te weinig vernieuwend als je al in bezit bent van een analoge drumcomputer (in mijn geval de drumbrute impact). Ik kijk inmiddels naar de erica synths LXR-02. Die is hetzelfde qua prijs, betere bediening lijkt mij (faders!) en qua geluid verder af van de gebaande paden.
Ik heb ook naar beiden gekeken en vergeleken maar drumlogue heeft potmeters die prima met 1 slag te dempen zijn. In mijn vergelijking heeft de drumlogue echt gewonnen
 
Als ik het goed begrijp is dit de drumlogue niet compatible met nts-1 algo's. Nogal dikke gemiste kans. Ook is er maar één logue voice. Eigenlijk te weinig om het een *logue te noemen, m.i.
De drumlogue heeft een 3x sterkere chip gekregen! Daarom zo dope wat er allemaal gaat komen sinevibes.com gaat hier in Deepdiven en zelfs wavetables develloppen
 
Ik dacht ook dat het een oplossing kan zijn om een Mbase er bij te pakken. Maar dat is wel weer extra audio en midi en voedingskabels. Op papier is de drumlogue echt een perfecte drummachine voor mij als toevoeging op een live setup. Het formaat is perfect om makkelijk mee te kunnen nemen, genoeg real time controls en midi voor de rest van de parameters, individuele outs en goede effecten ingebouwd. Ik vind het echt jammer dat de klank me niks doet. De bassdrum vooral mist punch en is een beetje 'wollig' of zo. Die kun je apart uitsturen natuurlijk maar zie hierboven, extra kabels etc.
Denk dat ik hem even ga testen of het iets is. Anders wordt het waarschijnlijk toch een tanzmaus of zo.
Ik heb een Mbase gehad maar met alle edit mogelijkheid is drumlogue z’n prijs al waard om als kick designer te fungeren
 
Back
Top