KORG Drumlogue

Ik vind het erg stil bij Korg.
Ja ik ook, ze hadden laatst een oscilloscoop zelfbouw broertje van de nts1.
Ik heb het idee dat de producten die ze hebben al zoveel afdekken. De volcas, de minilogues, de wavestate, opsix e.d. en dan nog die werkstations.
Ik hoop dat de drumlogue er komt, ik hoop erg op een ms20 filter of 2! Met ext in uiteraard. Ik hoop eigenlijk ook dat ze hun volca modular en volca drums ombouwen naar meer full size instrumenten, maar dat zal wel niet...
 
Ja, hij is er :)
Ziet er mooi uit, lekker compact, klinkt ook best goed, maar ik krijg geen 'moet ik hebben' gevoel.
Dan neig ik eerder naar een TR8S . (ok, niet analoog, maar die ACB klinkt best ok).
 
Tof ding hoor! En met de ingebouwde synth voice heb je er een gratis 303 bij :)
Polyrhythm, 64 steps, automation lanes, probability, micro timing, aparte accent lane, meerdere outs, audio in, FX, sample load, display etc etc etc
Slechts 6 sample Parts is wel beperkt, en sample flippen lijkt alleen per ongeluk(!) te werken?

630 euro is een hoop geld. Daarvoor kun je ook een TR-8s kopen of (bijna) een Digitakt. De Drumlogue loopt qua functionaliteit min of meer gelijk op met die twee alternatieven. Uiteindelijk zijn ze alledrie goed geschikt als main drum machine.
 
Er is vast een markt voor, al was het maar voor mensen die graag iets nieuws uitproberen.
Ik dacht vooral : waarom nu niet net even wat meer ....
Sample geheugen, flexibele tracks (dat ze allemaal analoog / virtual analoog en sample kunnen zijn), knoppen voor alle tracks etc.)
Maar dan was hij ook weer duurder (en groter) geworden. Dus er is vast goed over nagedacht door de Korgianen.
 
Ik dacht vooral : waarom nu niet net even wat meer ....

....firmware-updates; waarom alles in 1 keer geven... zodat je de indruk wekt begaan te zijn met je product en is dan iedereen blij.
 
Laatst gewijzigd:
Ik dacht eerst: dit is een absolute hit! Vier outputs, stereo in, midi host, veel handson control en die *logue sdk voice, maar:
- de *logue voice is monofoon en niet compatible met de tientallen bestaande algo's
- dito met de effecten (en maar twee bussen en een master, maar toe maar)
- 32mb sample geheugen anno 2022...
- analoge voices bieden erg weinig variatie
- nog geen manier gezien om simpel analoog en sample te layeren naar één track

Prijs is wel lager dan bv een polyend play...
 
Behoorlijk teleurstellend. Ik had goede hoop dat dit een machine zou zijn voor wat leuke electrobeats. Geen analoge hihats is erg jammer. De toms klinken broos. De snare zou ik eens volledig snappy moeten horen, maar blaast me ook niet weg. Over het algemeen klinkt ie gewoon erg dof. Ik vond 'm in Dr. Mix z'n video nog het best klinken, al beukte ie totaal niet door de mix.
 
....firmware-updates; waarom alles in 1 keer geven... zodat je de indruk wekt begaan te zijn met je product en is dan iedereen blij.
Je zou het haast denken. Al is het volgens mij ook wel een kwestie van 'uitbrengen, alvast geld verdienen, kijken of het aanslaat en dan pas weer investeren in updates'.
En ik vind zelf producten die 'regelmatig' updates krijgen best prettig. Dat je blijkbaar iets hebt wat nog elke keer weer wat nieuws 'kan' en echt actief ondersteund wordt.
 
wat ik wel cool vind is de tr707 display. Ik heb al drumbakken genoeg echter :D
 
Back
Top