Casio ht-6000 een monstersynth????

Origineel geplaatst door bikkel
Zit je me nou te fokken :D



dco = digitally controlled oscilaltor

net als de juno 60 dus en dies allesbehalve digitaal. kan me nog wel een dicussie over herinneren hier op t forum.

dus ja
:D
 
Misschien zou je gewoon eens naar het ding moeten gaan luisteren in plaats van je te laten informeren over specificaties. Als tie leuk klinkt en redelijk te hanteren is koop je hem toch gewoon? Het advies om het ding niet te kopen dat je hier krijgt heeft natuurlijk evenveel waarde als de verkooppraatjes (en als mijn gezwam overigens). En is het al dan niet analoog zijn doorslaggevend? Ook niet het beste argument...

Koop dat ding nou gewoon. Dan kennen we gelijk iemand die het ding ooit gehad heeft (maar snel weer doorverkocht) en vragen we jou voortaan hoe het nou zit met dat ding. Als tie echt lekker goedkoop is...
 
Ik heb er vorige week één op ebay gekocht en heb hem gisteren binnen gekregen. Ontzettend lekkere pads en strings. 8 stemmig, veel golfvormen, ringmodulator, VCF en veel velocity mogelijkheden. Z'n geld dubbel en dwars waard!! (70 euro)

Hier een mooi stuk wat ik op het web vond:

Demo

Site
 
Ik moet je zeggen dat dit apparaat een stuk aangenamer klinkt dan ik had verwacht (behalve de drums dan).
Het is zo te horen helemaal geen slechte synth, maar ja, het kan ook weer niets wat op een andere synth niet kan.
70 Euro is natuurlijk niet duur, maar als je meer van hetzelfde aanschaft is het weggegooid geld.
 
sommige casios klinken best cool , heb een mt-60 op de koningendag voor 3,-- en aparte geluiden, hij is wel erg klein
zit toch wel aan aanpassingen te denken:D

kwam nog een leuke Casio SK-5 Circuit Bent by Tablebeast Keyboard soort acid casio
 

Attachments

  • tablebeast1.jpg
    tablebeast1.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 56
nog een:)
 

Attachments

  • tablebeast2.jpg
    tablebeast2.jpg
    33,8 KB · Bekeken: 55
ben hem aan het aanpassen,en er komen leuke geluiden uit als je de prints betast
deze geluiden komen alleen van het aanraken van de prints, ben van plan er contacjes ofzo tussen te maken
misschien laat ik hem wel open en bespeel die via de prints, soort pads:)
 

Attachments

  • casio mt-60bended.mp3
    380,4 KB · Bekeken: 57
Ruig! echt gaaf :D

Ik heb zelf een MT220 maar die heeft vintagewaarde voor mij dus daar wordt niet aan gekloot (mijn eerste keyboard :D)
 
de mod van deze casio uit deze thread lijkt verdacht veel op jouw modded thingy, turtel :)

klik
 
Origineel geplaatst door demian
de mod van deze casio uit deze thread lijkt verdacht veel op jouw modded thingy, turtel :)

klik

ja ik zag die thread te laat het gaat nu hier verder

wel lolig wat voor geluiden eruit kunnen komen ,door je vinger nat te maken kun je de print betasten en het geluid veranderen:luv:


gaat hem aanpassen en in die thread af en toe een foto en geluidje posten

(ben al met mijn First casio track bezig):D
 

Attachments

  • casio_mt-60_s.jpg
    casio_mt-60_s.jpg
    9,5 KB · Bekeken: 52
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig geworden. Mocht iemand nog zo'n casio ht6000 weten. Let me know.
 
Ik heb zelf inmiddels een Hohner ks-61 aangeschaft.
Dit is de witte uitvoering van de Ht-3000.
Ik ben best te spreken over het ding, mooie casiobliepsounds, basjes, pads.
Er zitten een aantal potmeters aan de binnenkant en vlgs mij kan ik het filter daarmee stellen.
ga ik binnenkort ff proberen.

Mijn advies. hou je van dat viezige casiogeluid en je komt hem voor een redelijke prijs tegen: kopuh!!!:luv:
 

Attachments

  • hohner.jpg
    hohner.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 58
HT?, CZ?

HT?, CZ?

HT-3000 heeft de oscilator groep van de CZ-1000
HT-6000 heeft de oscilator groep van de CZ-5000

Die laatse wordt nog steeds als een big boy in synthesizer land gezien.

Ja kan stellen dat het een low budget versie van de CZ serie is, gemaakt voor mensen die wel keyboard willen spelen zonder mixers, versterkers en luidsprekers te moeten aanschaffen, maar toch zelf ook het één en ander aan het geluid willen tweaken en opslaan.

Zo had Roland ooit de SH-60 wat en low budget Juno 106 met speakers was, Yamaha deed het met de voor kinderhanden gebouwde DX-100 was feitelijk een DX-11 was. Casio had trouwens ook een "kinder" versie van de CZ-1000, de CZ-101. Die laaste wordt veel minder serieus genomen terwijl het gewoon een CZ-1000 met kleine toetsen is, en verder geen enkel verschil.

Als de HT-6000 jou leuk lijkt dan koop je hem toch gewoon? het zou mij niets verbazen dat als je hem op een goede mixer, met versterker en luidsprekers aansluit dat hij veel beter gaat klinken. Kleine luidsprekers in een plastiek bak klinken niet. Ik denk dan ook dat er op dit forum niemand is die softsynths met een goede geluidskaart op gewone pc-boxjes heeft staan, dat klinkt ook niet.

Voor de rest, de Casio synthesizers werken met een systeem dat enigsins lijkt op de FM synthese van Yamaha. Ze noemen het phase-distortion synthesis. Net als FM, is het VOLLEDIG digitaal.
 
Back
Top