Presets in zowel synths als vst's

Ik verwijder nooit presets want soms kunnen ze als basis werken en dan verder tweaken.
En als ik heel wat anders wil begin ik gewoon met een init patch, simpel.
Maar net als sommigen al zeggen; soms wordt je doodziek van al die presets waar je weinig aan hebt.
Meestal weet je al bij bepaalde hard- of software hoe de presets zijn als je naar de doelgroep kijkt die de fabrikant in gedachte heeft.
Ik herinner me nog de jd-xi die ik indertijd had, ik geloof dat zo'n 80 a 90% alleen maar EDM was terwijl ik liever wat jazz, blues en funk had gehad maar dat zat er zo ongeveer niet tussen.
Blofeld en Ultranova; sommige zijn aardig maar ook weer een aantal niet, op de Deepmind met z'n vele presets viel het me mee, daar waren een aantal nog best aardig vond ik maar ook niet meer dan een procent of 30 denk ik.
Eigenlijk zou een fabrikant er beter aan doen om op de site gewoon een aantal presets te maken in verschillende categoriëen en dat je kan downloaden wat je aanspreekt.
Ik heb 'm niet maar ik heb de indruk door de clipjes die ik zag dat de presets op bijv Omnispere wel aardig zijn, alleen hoe kom je er ooit doorheen met die hoeveelheid?
 
Ik heb 'm niet maar ik heb de indruk door de clipjes die ik zag dat de presets op bijv Omnispere wel aardig zijn, alleen hoe kom je er ooit doorheen met die hoeveelheid?

Gewoon net zoals bij je examens van toen,de wekker op 4:00 uur zetten,een kopje slurpkoffie en dan binge presetten maar tot je er vierkante ogen van krijgt:-).
 
Wat dan wel weer leuk is, zijn de presets in een oude synth die soms echt een leuk beeld geven van wat TOEN populaire sounds waren. Al die herkenbare geluiden uit de Korg M1 en de Roland JVs doen me met weemoed terugdenken aan de tijd van de dorpsdisco.
 
Eigenlijk zou een fabrikant er beter aan doen om op de site gewoon een aantal presets te maken in verschillende categoriëen en dat je kan downloaden wat je aanspreekt.
Ik heb 'm niet maar ik heb de indruk door de clipjes die ik zag dat de presets op bijv Omnispere wel aardig zijn, alleen hoe kom je er ooit doorheen met die hoeveelheid?

Er zit soms niets anders op dan ze eens door te lopen. Heb ik ondertussen bij Falcon gedaan en heb hun methode van Favorieten mooi gebruikt. Daar kan ik dan op zoeken.

Maar het kan ook anders, blijkbaar. Ik kocht met mijn voucher nog de Orchestral Suite : weinig presets soms slechts 2 of 4 maar man wat een goeie en bruikbare. Hier echt
wel van onder de indruk.

ps : tja ik hou heel veel van de klassieke instrumenten ook. Kerkorgel (Tutti), is fenomenaaaaal.
 
Back
Top