[LIVESET] Welke hardware gebruik je?

iig een mpc als het voor techno is en een modular als het voor m'n andere muziek is, rest is tot nu toe aan verandering onderhevig geweest
 
mijn andere liveset (www.theauroraproject.com)

  • mesa-boogie TriAxis voorversterker (8 buizen 4 verschillende printplaten van compleet andere versterkers, dit midi schakelbaar :halleluja )
  • mesa-boogie 20/20 eindversterker
  • TC - electronic G-major effectprocessor
  • AKG Wireless set
  • Kitty hawk midi looper (om de volgende pedaaltjes mee aan te suren)
  • Electro Harmonix Big Muff (btw, hier een synth of drumloop doorheen halen is te gek)
  • Electro Harmonix vintage phaser
  • boss ds-1 distortion
  • boss od-1 overdrive
  • Tech 21 Tri-ac

Dit alles in één costumized flightcase (door mijn bandleden ook wel de ruggekraker genoemd) met aparte stroomtoevoer voor alle apparaten, aparte in/outputs in de kast en een ventilator.

en als toongenerator ( ;) neen dit zijn geen synths) neem ik live meestal mee:
  • fender Jazzmaster
  • fender Strat (met 2 seymour duncan humbuckers)
  • ibanez as200 jazzkast
  • fernandez telecaster
 
Ik werkte tot voor kort met een Monomachine/Machinedrum/Electribe SX en een Kaosspad II
Daarvoor heb ik allerlei combi's gehad.
Valt me wel op dat hoe meer je meeneemt hoe minder het Live wordt.
Doordat je handen te kort komt moet je dingen automatiseren (song mode) en dan kun je net zo goed audio opnames daarvoor gebruiken. Dus nu werk ik met Ableton om complete tracks te mixen en heb ik de ESX1 erbij voor de Live input.
Daarnaast nog een Kaosspad II en klaar is case. Op deze manier hoef ik niet lang te oefenen of voor te bereiden, gewoon mixen met (eigen live opgenomen) tracks en daar nog wat bij klooien. Door een external slider bak kan ik EQ killen op de tracks die spelen dus ook daar mogelijkheden genoeg. Mijn laatste optreden heb ik op deze manier gedaan en het resultaat (en de reactie) was SUPER!

Kijk maar:


dsc02352.jpg



Ronald.

Oja, thuis neem ik alles live op (=live sequencen in pattern mode) maar bewerk het vaak wel na in logic en wavelab.
 
Origineel geplaatst door Roonan
Ik werkte tot voor kort met een Monomachine/Machinedrum/Electribe SX en een Kaosspad II
Daarvoor heb ik allerlei combi's gehad.
Valt me wel op dat hoe meer je meeneemt hoe minder het Live wordt.
Doordat je handen te kort komt moet je dingen automatiseren (song mode) en dan kun je net zo goed audio opnames daarvoor gebruiken. Dus nu werk ik met Ableton om complete tracks te mixen en heb ik de ESX1 erbij voor de Live input.
Daarnaast nog een Kaosspad II en klaar is case. Op deze manier hoef ik niet lang te oefenen of voor te bereiden, gewoon mixen met (eigen live opgenomen) tracks en daar nog wat bij klooien. Door een external slider bak kan ik EQ killen op de tracks die spelen dus ook daar mogelijkheden genoeg. Mijn laatste optreden heb ik op deze manier gedaan en het resultaat (en de reactie) was SUPER!

Kijk maar:

Ronald.

Oja, thuis neem ik alles live op (=live sequencen in pattern mode) maar bewerk het vaak wel na in logic en wavelab.

Ziet er goed uit......iets te weinig hysterisch gillende vrouwen op de voorgrond maar ziet er gezellig uit.
Wat voor muziek speel je?
 
Muziek klinkt vet Roonan (van je website)
vooral die elektron sounds klinken lekker diep......
Als ik toch wat meer geld had en wat minder knap was8)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ziet er goed uit......iets te weinig hysterisch gillende vrouwen op de voorgrond maar ziet er gezellig uit.
Wat voor muziek speel je?

Live doe ik meestal (diepe/donkere/duistere) techno (130/140 bpm). (ff niets van online)
Thuis is het meer downtempo en daarvan kun je hier wat beluisteren: www.roonan.nl

Ronald.
 
Back
Top