[LIVESET] Welke hardware gebruik je?

fenderbender

Dave, The turntable slave
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
191
Locatie
Katwijk
deze vraag zal vast wel eens gesteld zijn, maar ik kon m niet vinden....

zelf gebruik ik een korg ea-1 en een korg es-1 en een behringer mixer met effecten. soms neem ik mn jp8000 ook mee, maar die vind ik eigenlijk te groot.

ik werk meestal samen hetzij met een DJ of met een andere gear-J. Hij gebruikt een MC 303 en een sniksje (cs-1x) met een xtra dj mixer met tempo fx erop.

Dit zijn redelijk minimale middelen, maar dit houdt het wel beheersbaar. ik ben nog wel op zoek naar wat uitbreiding qua effecten (Kaos, Roger Linn Adrenalinn) of een xtra groove bakje (roland D2 of een mc307)

De muziek die ik hiermee produceer gaat van elektro, via acid naar techno.

omdat ik immer zoekende ben hoor ik graag wat jullie live gebruiken.
 
Op het moment ben ik aan het experimenteren met de combinatie jomox airbase, G2 engine, quasimidi polymorph, novation SuperBassStation en een MPC2000xl als sequencer. Voor FX heb ik een midiverb IV, in dual mono mode op aux send / return 3 en 4. aux send 2 gaat naar de audio in van de G2 engine en wordt op een kanaal op de mixer gereturned.
Op deze manier kan ik mijn beats door bijvoorbeeld een vocoder halen.
Mijn eindsound gaat nog een keer door een kaoss pad 2.

De spaarzame sampletjes die ik gebruik ga ik misschien wel uit de MPC trekken. Tot ik geld heb voor een grotere mixer staat mijn A4000 stof te verzamelen :(.

Mijn muziek is een samenraapsel van techno, electro en acid.

-C-
 
Als basis heb ik altijd de RM1X bij me, als hoofd-sequencer/clock-master..Dit gaat naar een 1X4 midi splittertje en vervolgens hangen daar aan: SU700, Electribe SX, 309, en dan een van de volgende (afhankelijk van hoeveel tijd ik krijg om alles aan te sluiten, wat voor soort feest,enz...) MC-09, DX200, Polymorph, Vermona DRM1 MK II (wordt aangestuurt door de Electribe SX), Novation KS-rack (wordt door de RM1X aangestuurt) Dit gaat naar een Behringer mixertje, met 2 FX'en (Sherman II en een Behringer DSP-huppeldepup multi-ding...)

Ik ben altijd lang bezig met aansluiten van al die spullen, het minimale waar ik wat mee kan is: SU700 en Electribe SX... (2 samplers, eentje die goed werkt met loops, en eentje die goed werkt met one-shot samples) Muziek style is teKno met een vleugje terror. vrij snel dus, zo tussen de 180 en 240 BPM...8~
 
2 gitaar rackjes

rack 1

A&H mixwizard 16:2
MPC2kXL ( eronder )

rack 2

Virus B ( racked )
ATC-1 ( met sem of 303 )
JV880 met techno expansion
Drumstation
Esi 4000 ( ook eronder )

los erbij

Line6 Pod
Kawai 100f

Makkelijk op te stellen dmv van 2x 8snakes. Alles is netjes al ingeplugged behalve de niet gerackte gear, dus hoef ik alleen de 16 outs in logische volgorde in the A&H te prikken.

Verder staat de mpc in de setup in midi thru mode zodat ik ook gewoon in logic kan componeren en automatiseren. Als ik klaar ben laat ik de mpc alles opnemen en hoef ik alleen de mpc los te koppelen en de rackjes mee te nemen.

Heb er wel nog over nagedacht om de A&H eens om te wisselen met een 01v, amper voor de dynamische aspecten, de eq's op de mixwizard blijven wel fijner ( en natuurlijk hands-on bediening ).

Lijkt het me ook best vet om met enkel een mpc, z8 ( ofzo ) en een tafeltje een set te doen. Denk niet dat het moeilijker of makkelijker is ofzo, wel heel ander resultaat denk ik.
 
Wat ik bij mn volgende set wil meenemen:

Yamaha RS7000
Access Virus B + MIDI kb
Roland SH101
Mackie CR1604
Behringer Ultrabass / Ultrafex / Composer Pro
Quadraverb
Digitech TSR12
Boss Handclapper
Bratt Gitaar distortion pedaal.

En dan ligt eraan wie dan mijn co- op wordt, welke ook een waslijst meeneemt :)
 
Hangt van project af, maar alles moet in een kleine of grote rugzak kunnen:


1) Nord Modular (synth patch+fx patch) + klein mixertje + microfoon + AKAI Headrush loopdelay + KAOSSPAD
of
2) Korg ES-1 (met allerlei gekke bliebjes en vervormde stemmetjes) + AKAI Headrush + Microfoon
of
3) Microfoon
of
4) (een heel andere set-up, kan niet in rugzak) Roland RD-500 (dig. piano) + Microfoon
of
5) speelgoedkeyboardjes + potten en pannen + microfoon ;-)


Eigenlijk ben ik altijd zoekende en vrij los in wat ik gebruik, houd me gespitst. Meestal improviseer ik.
 
Mijn minimale setup is een MPC samen met een 303, 707 en 808.
Maar heb ook wel nog eens 101, DX200 en Juno-60 erbij gehad.
Zelfs soms nog meer.
Als ik naar buitenland ga, dan probeer ik een 808 daar van iemand te lenen.
En uiteraard het mengpaneel ook.

Oja verder nog een microfoon en 2 effectboxen. Heel veel kabels en nog
wat converters.
 
Origineel geplaatst door Formant

Verder staat de mpc in de setup in midi thru mode zodat ik ook gewoon in logic kan componeren en automatiseren. Als ik klaar ben laat ik de mpc alles opnemen en hoef ik alleen de mpc los te koppelen en de rackjes mee te nemen.

Dit brengt me ook op een heel ander punt, een vraagje erbij segmaar, wat is het verschil met wat je thuis maakt, en live doet. eerlijk gezegd gebruik ik de ea1 en de es1 nooit in mn thuisstudio.

mijn studio setup verschilt hemelsbreed met mn livesetup. (JP8000, poly800, poly61, minikorg 700s(die heel soms live meemag) sy35, wat modules, fx en patchbays en een pc met REason, cubase SX en Acid)
live ga ik toch meer voor het beuken en knoppen draaien, en nummers die ik thuis maak komen alleen in zeer vermangelde vorm live naar voren.

Hoe gaan jullie daar mee om?
 
Afhankelijk van de duur & plaats van de set.

Minimaal 2x RS7000 + mixer (en koptelefoons).
 
Qua setup verschilt live en studio bij mij niet veel, maar met muziek zelf wel. Live speel ik alleen loops (met rm1x als sequencer), waaruit ik de hele opbouw haal. Bovendien is het live vooral techno. In de studio werk ik nauwelijks met loops, en maak ik meer experimenteel werk.
 
Live rack 10 HE SKB case:
Roland MKS 50
Oberheim Matrix 1000
EMU Vintage keys (1)
EMU E5000 Ultra Sampler128 MB + 10gb HD build in.
Schrittmacher hardware Seq.
ME30P midi patchbay

Seq+Grooves :
Yamaha RM1x

Synth's:
Korg Z1
Korg N5
Roland D 50 (ik kan niet zonder!!)
Oberheim OB 12
Moog Prodigy


+ mijn drummer die een costumbuild Edrum set heeft met veel Roland spul.
Eigen monitoring 2 x 2 JBL Eon 15P
Behringer 2442 Mixer
Sony MDR 10 Minidisk (backups)
Akai DR 4 (backing tracks mits nodig bij complexe tracks)
 
Origineel geplaatst door fenderbender
mijn studio setup verschilt hemelsbreed met mn livesetup. (JP8000, poly800, poly61, minikorg 700s(die heel soms live meemag) sy35, wat modules, fx en patchbays en een pc met REason, cubase SX en Acid)
live ga ik toch meer voor het beuken en knoppen draaien, en nummers die ik thuis maak komen alleen in zeer vermangelde vorm live naar voren.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Mijn studio set-up is het zelfde als mijn live-setup, alleen neem ik soms minder spullen mee omdat ik gek word van het opruimen NA een optreden, als de DJ dan z'n plaatjes inpakt sta ik nog uren te kloten met een grote kluwe aan kabels ;)

Als ik thuis muziek maak doe ik dat ook "live" dus gewoon ter plekke patterns inkloppen, geluiden mute-en en un-mute-en. Dit vind ik gewoon het leukst om te doen! Tenzij ik op de PC ga werken, maar dat gebeurt niet zo vaak meer de laatste tijd...
 
Check mijn gearlist (ik neem het gewoon allemaal mee)

Daarnaast gebruik ik tegenwoordig Ableton live als loopsampler. Dit programma is extreem goed in samples loopen dus dat werkt prima.
 
een laptop met ableton live 4
2 midicontrollers
gameboy met nanoloop en een met lsdj

Past allemaal in een kleine rugzak, dus hardstikke handig, geen geklooi met bergen kabels. Hiervoor sleepte ik ook m'n halve studio mee, maar dit is echt veel fijner(vind ik dan)
 
Origineel geplaatst door fenderbender
Cool 8)
en op het eind van het jaar is nanoloop 2 te koop + midi interface(deze is nu al te bestellen). :D
 
Liveset update:dj:

mn JP8000 is eruit, MC505 voor in de plaats (met dank aan synthforum vraag en aanbod)

ben as we speak patterns aant maken. De es1 voor de samples erbij is een goed maatje van de 505. of de ea1 erin blijft weet ik nog niet
 
Back
Top