Sync probleem ..

tip ooit van CraZ gekregen :

geen MTC gebruiken , alleen Midi Clock
 
Jammer dan ben ik sync-meister af =( , ik vond het al zo raar dat ik zo'n goed verhaal had, nou volgende topic beter dan maar
 
Hallo dan,

Je zegt dat Logic niet goed synct wanneer je een pattern loopt, dat kan heel goed kloppen, e.e.a. heeft te maken met het 'herstarten' van de zogenaamde 'songpointer', dat is een soort van 'cue' die aangeeft waar je in de song bent (uu:mm:ss:bb), wanneer je een sequencer loopt moet telkens die songpointer worden gereset omdat je telkens teruggaat naar hetzelfde beginpunt (songpoint).

Je kunt dan ook beter parts die je aanmaakt en wilt loopen kopieeren (Crtl-C/appeltje-C) en pasten (Crtl-V/appeltje-V) en dus de hele song afspelen!

Midi-sync is simpel: er is 1 master, die stuurt MTC(midi-time-code->heeft songpointer) en/of een midi-clock (die gebruik je meestal voor arps en heeft GEEN songpointer!). vaak zie je in sync-menu's 'generate MTC', de apparaten die je wilt syncen aan de master zet je in 'midi-sync', deze wachten dan tot ze MTC met song-pointer ontvangen en lopen dan synchroon mee. De problemen komen pas wanneer je ook nog digi-audio wilt mee-syncen!!! HEP JE NOG EEN PAAR UUR?

Midikabels maken niet uit!!! de DIN-pinnen bij midi zijn alsvolgt:

- de twee buitenste worden NIET gebruikt
- de middelste is aarde
- de binnenste twee zijn seriele data

sommige apparaten hebben een gecombineerde out/thru, daar kan het soms wel zijn dat de buitenste wel gebruikt worden (voor 'thru'), maar dat is zelden zo, meestel wordt dit softwarematig geschakeld
 
Origineel geplaatst door NNL

Je kunt dan ook beter parts die je aanmaakt en wilt loopen kopieeren (Crtl-C/appeltje-C) en pasten (Crtl-V/appeltje-V) en dus de hele song afspelen!


Thanks voor je antwoord NNL !!

Wat is nou het geval ... vroeger (hehe) na m'n atari kocht ik een mac 68k met cubase .. geloof 2.0 en die liep zo stak als een hoentje als ik 1 track loopte.

Schijnbaar kan dit nu niet meer :confused: :confused: met de NIEUWERE VERSIE'S !! van cubase en logic.
Daar kon ik met m'n verstand niet bij .... maar schijnbaar is het toch zo !

Dus ik moet me er maar bij neerleggen.

PS .. los ik het probleem ook niet op met een amt 8 of zo ??
(hehe ...toch blijven hoopen he !)
 
Heeft een beetje te maken met de te vele opties in het programma. Ik gebruik wel looping als ik aan het mixen ben en konstant een part wil horen, dat gaat wel goed. Bij looping moet je in ieder geval midi-clock gebruiken, dat heeft geen songpointer

Wat voor interfaces gebruik je? gebruik voor cubase in ieder geval GEEN midex (op een Mac), da's zwaar klotuh!

Ik gebruik 2 MOTU Midi Time Piece Av's en dat werkt errug goed, heb ongeveer alles geprobeerd en deze werken vooralsnog goed. Voor Logic gebruik ik een Unitor en da's prima.

USB is ook een beetje het probleem, kijk maar eens op de Cubase forums, da's echt lachuh!

Let in ieder geval op dat wanneer je een USB interface gebruikt, dat je ALLEEN die interface aansluit op die poort, ivm de bandbreedte van USB.
 
Back
Top