Sync probleem ..

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Heeee lui-tjes !!

Ik werk nu al zo'n 9 jaar met cubase en logic en kan nog steeds niet behoorlijk syncen. Terwijl ik er in al die jaren toch zeer regelmatig bezig ben geweest maar het lukt me niet
Waarom ??:confused: ?? ik snap het niet.
Ik gebruik orginele logic heb alle instellingen geprobeerd.

Normaal was dit nooit een probleem omdat ik er nooit echt gebruik van maakte. Teminste ... een lekkere arpreggio syncen lukte ook nooit. Echter nu ik een machinedrum heb wil ik mijn werkwijze gaan veranderen en is het wel van belang dat ik goed kan syncen !!!

Wie kent dit probleem of nog beter wie weet er een oplossing ?

Alvast bedankt !!!
Glenn. :okdan:
 
voor drumcomputers heb je vaak een midi to sync converter nodig :) hehe
 
Meestal moet je ergens de optie voor "transmit midiclock" aanvinken. En zorgen dat je module staat ingesteld dattie daar op reageert.
 
Heb ooit 'ergens' gelezen dat je dit soort sync problemen het best kan vermijden door het toestel te kiezen dat het best 'zijn tempo' behoudt, een drumbeest zou dat zeker moeten kunnen en kan andere slaves dan besturen (zelfs je supermoderne softsequencer).

En dan moet je inderdaad op de slaafjes iets wijzigen waardoor hun interne klok wordt aangestuurd door de master.

En als het allemaal nog niet lukt dan neem je maar een metronoom, werkte 100 jaar geleden ook al om 'de maat' te houden ;)
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Glenn,

To be specific:
-wat kun je niet syncen?
-waarmee kun je het niet syncen?:confused:


M'n Q kan ik niet syncen met logic ..... m'n machinedrum kan ik ook niet syncen met logic.

Ik heb dit echter alleen als ik tracks loop in logic .... als ik een song afspeel lijkt het geen probleem te zijn. Maar ja het grootste gedeelte van het maken van een song (bij mij dan !) ben ik aan het loopen in logic .... vandaar.

Ps ... ik begrijp dat je bepaalde instellingen in master en slave goed moet hebben staan.

Zie ik iets anders over het hoofd ??
 
Laatst gewijzigd:
heb je een machinedrum.. jij, jij, jij.. VUILE SLET !! :P
 
Jaaaaa!!! Help!!:confused:

Ik heb dus hetzelfde probleem!
ik heb steeds t idee dat mijn computer "bezig" is terwijl ik alleen logic aan heb staan!

mijn sequencer van mijn computer heb ik gewoon nodig als master, en ja.... die moet dan wel n beetje stabiel lopen!

Moet ik misschien iets (los van logic) veranderen aan de instellingen van mijn computer??

Wie helpt ons uit de brand???
 
Misschien niet te vergelijken maar wie weet.

Ik heb dus twee computers en sync daar 2 sequencers met elkaar. En daarvoor gebruik ik een aparte midi in/out voor zodat er verder niets anders gebeurt dan dat syncen.
Heb daarnaast nog een aparte midi in voor evt softsynts of opnemen van midi voor die softsynths.
(een Emagic AMT aan de frontier wavecenter PCI met 2x midi in/uit)

Maar dat gaat redelijk goed hoor. Maar dan heb ik dus MMC en MTC tegelijkertijd aan staan. (dacht ik)

Trouwens die EX5 van me heeft zelfs een aparte 2e midi poort voor syncing en zou dat ook als master kunnen gebruiken. Misschien is dan een midi splitter naar meerdere midi in's ook wel handig.

Maar daarom ben ik ook zo'n voorstander van een opvolger van midi. Midi is oud, langzaam 7bit en belachelijk als je bedenkt dat je netwerkkaart (van 30€) meer dan 1000x zo snel is.
 
Je moet ook goed opletten welke midikables je gebruikt, niet iedere midi kabel is geschikt om te syncen, je kunt het aan de buitenkant niet zien, maar de juiste pool moet "toevallig" aangesloten zijn, dan is ie goed. Verder kun je het beste gebruik maken van een midi thru box om meerdere apparaten te syncen, omdat je vanuit een masterclock maar 1 keer je clock door kunt geven naar een volgend apparaat, gebruikt je dan thru box, dan kun je daar weer meerdere apparaten aan hangen. Heb je geen thru-box nodig voor meerdere apparaten dan heb je geluk, echt waar! grtz de sync-meister
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door spdk
Je moet ook goed opletten welke midikables je gebruikt, niet iedere midi kabel is geschikt om te syncen, je kunt het aan de buitenkant niet zien, maar de juiste pool moet "toevallig" aangesloten zijn, dan is ie goed.


Zeg .... hoe herken je die midikabels dan wel ??
 
Volgens mij haalt SPDK midiclock en dinsync door elkaar. Om je machinedrum te syncen aan logic moet je natuurlijk gewoon gebruik maken van een midikabel. Het gaat immers om midiclock informatie.

Wil je een 303 of wat anders syncen, dan heb je een converter nodig en een goede sync kabel. En dat gaat meestal wel met een midikabel, maar niet altijd omdat andere polen aangesloten moeten zitten.

Volgens mij klopt mijn verhaal zo ;)
 
Maarru nog steeds geen antwoord ?? :confused:

Wilden jullie mij vertellen dat bij jullie allemaal... alles helemaal strak loopt ?? (met cubase en logic)
 
Activate Transmit MIDI Clock under Options > Settings > MIDI Options.

Heb je dat al gedaan? En de MD ingesteld dattie op midiclock reageert?


Verder kan ik je helaas niet helpen. Ik heb cubase en die werkt prima met m'n Virus. (Cakewalk en sonar i.c.m. een Virus kan weer wel problemen geven).
De virus gebruikt z'n eigen tempo, maar krijgt een midiclock signaal dan pakt ie dat tempo. En tot nu geen problemen mee gehad.
 
Origineel geplaatst door OnAcid


Heb je dat al gedaan? En de MD ingesteld dattie op midiclock reageert?


Yeps .... al gedaan .... na een cycle of die gaat ie uit de maat lopen $#$@$&&^

Als ik bijvoorbeeld een arpeggiator wil loopen met logic ... loopt ie er ook zo uit !!

:(
 
Probeer het dan eens met Cubase.
Of een andere midipoort/interface...
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Probeer het dan eens met Cubase.
Of een andere midipoort/interface...

ja inderdaad ... misschien moet ik het eens ergens anders in zoeken ??
 
Back
Top