Sync probleem ..

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Heeee lui-tjes !!

Ik werk nu al zo'n 9 jaar met cubase en logic en kan nog steeds niet behoorlijk syncen. Terwijl ik er in al die jaren toch zeer regelmatig bezig ben geweest maar het lukt me niet
Waarom ??:confused: ?? ik snap het niet.
Ik gebruik orginele logic heb alle instellingen geprobeerd.

Normaal was dit nooit een probleem omdat ik er nooit echt gebruik van maakte. Teminste ... een lekkere arpreggio syncen lukte ook nooit. Echter nu ik een machinedrum heb wil ik mijn werkwijze gaan veranderen en is het wel van belang dat ik goed kan syncen !!!

Wie kent dit probleem of nog beter wie weet er een oplossing ?

Alvast bedankt !!!
Glenn. :okdan:
 
voor drumcomputers heb je vaak een midi to sync converter nodig :) hehe
 
Meestal moet je ergens de optie voor "transmit midiclock" aanvinken. En zorgen dat je module staat ingesteld dattie daar op reageert.
 
Heb ooit 'ergens' gelezen dat je dit soort sync problemen het best kan vermijden door het toestel te kiezen dat het best 'zijn tempo' behoudt, een drumbeest zou dat zeker moeten kunnen en kan andere slaves dan besturen (zelfs je supermoderne softsequencer).

En dan moet je inderdaad op de slaafjes iets wijzigen waardoor hun interne klok wordt aangestuurd door de master.

En als het allemaal nog niet lukt dan neem je maar een metronoom, werkte 100 jaar geleden ook al om 'de maat' te houden ;)
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Glenn,

To be specific:
-wat kun je niet syncen?
-waarmee kun je het niet syncen?:confused:


M'n Q kan ik niet syncen met logic ..... m'n machinedrum kan ik ook niet syncen met logic.

Ik heb dit echter alleen als ik tracks loop in logic .... als ik een song afspeel lijkt het geen probleem te zijn. Maar ja het grootste gedeelte van het maken van een song (bij mij dan !) ben ik aan het loopen in logic .... vandaar.