Symphony nr. 40 van Mozart

phochos

Berliner School Member
Lid sinds
12 februari 2003
Berichten
10.194
Locatie
Den Haag
Hierbij ook een puur klassiek stuk wat ik in 2000 opgenomen heb, samen met nog andere stukken van andere componisten op de cdr "Symphony" van Phochos. Dit stuk is "Symphony nr. 40" van Mozart.
Het stuk is ingespeeld op een Yamaha PSR730 en een Yamaha PSR1DJX, samen gekoppeld aan het computerprogramma Steinberg Pro24 (die ik destijds gebruikte).

http://www.phochos.org/muziek/Symphony40.mp3

Phochos:D
 
Dit heb je zeker met een midi-file gedaan... Het is toch een mooi stukje muziek..

Meesterlijk gecomponeerd.. dat was echt een talent

;)
 
Origineel geplaatst door Mexes
Dit heb je zeker met een midi-file gedaan... Het is toch een mooi stukje muziek..

Meesterlijk gecomponeerd.. dat was echt een talent

;)

Jij bedoeld wellicht een gedownloade midifile. Phochos vermeldde trouwens dat hij het zelf heeft ingespeeld.

In ieder geval mis ik dynamiek in deze uitvoering. Het lijkt wel volledig opgenomen met een velocitywaarde=64. Vooral bij klassieke muziek is dynamiek geen 'extra' maar een belangrijk onderdeel van het ganse muziekstuk. Wellicht zijn de gebruikte klavieren niet aanslaggevoelig?

Het blijft natuurlijk een prachtig muziekstuk.
 
Origineel geplaatst door Hover
Jij bedoeld wellicht een gedownloade midifile. Phochos vermeldde trouwens dat hij het zelf heeft ingespeeld.

In ieder geval mis ik dynamiek in deze uitvoering. Het lijkt wel volledig opgenomen met een velocity=64. Vooral bij klassieke muziek is dynamiek geen 'extra' maar een belangrijk onderdeel van het ganse muziekstuk.

Het blijft natuurlijk een prachtig muziekstuk.

ja idd. Misschien ingespeeld met eigen inbreng van de verschillende instumenten.

Maar als hij het werkelijk heeft ingespeeld dan vind ik hem niet slecht.
 
Het op 1 na absolute favoriete muziekstuk van mijn vader. (1=Pastorale van Beethoven)
Als kleine jongen heb ik dit tot in den treure 'moeten' beluisteren, elke zondag weer, voor of na de mis.
Het haar op mijn armen gaat gewoon rechtstaan als ik dit hoor. Van afgrijzen dan wel te verstaan. Alle gevoel is gewoon verdwenen uit dit geniale werkstuk!
Als je beslist om oude meesterwerken te 'doen' moet je er ook echt iets mee doen. Ofwel proberen het origineel zoveel mogelijk te benaderen. Beschouw jezelf als een dirigent die wel degelijk een eigen visie mag hebben, maar laat toch aub de broodnodige velocity per instrument(groep) niet vallen! Op zijn minst moet je opnemen zonder quantize als je wil laten horen dat je kan spelen.
Het enige dat me hier meevalt is dat er tenminste een poging gedaan is om de instrumenten te plaatsen waar ze ook zitten in het orkest.
 
Phochos,

Misschien eens opnieuw inspelen maar dan met een geschikter klavier? Wat je nu al hebt is zeker niet slecht maar 't is erg steriel en klinisch. Dynamiek is mui importante :)

Probeer maar, het verschil is waarschijnlijk enorm.

Wel tof dat je ook dit genre 'doet' :okdan:

Misschien moet je maar eens www.garritan.com bezoeken. Kijk eens wat je daar allemaal mee kan doen 8~ Dat en een geschikter klavier en André Rieu kan wel inpakken.
 
Ik ken alleen 't bekende melodietje, de hele song orgineel niet. Maar de string-sounds zijn mooi! en goed gespeeld (toch?)!
Alleen sommige andere soundjes zouden wat meer met een aanslaggevoelige synth/keyboard gespeeld mogen worden.
Dan zijn die geluidjes wat suptieler, enzo.

Lekker weer eens wat anders dan hardcore, techno of trance!
 
joh ik wist niet dat je klassiek geschoold was Phochos..

correct me if i'm wrong maar ik hou niet van MID files... :bekdicht:
 
ik vind het midi file gehalte van deze uitvoering ook te veel voor de hand liggen, ik ben het volledig eens met de eerdere posts dat de quantisering van deze uitvoering het hele gevoel volledig om zeep heeft geholpen. De dynamiek die in klassiek zo ongelooflijk belangrijk is zit er simpelweg niet in.

de geluiden keus vind ik wel aardig. maar door de belabberde interpretatie komt het allemaal niet over ben ik bang. Hierdoor verveelt het enorm snel en wordt het een erg langdradig stuk.

Ik vind je andere nummers in ieder geval een stuk aangenamer om naar te luisteren.
 
Ik kan in ieder geval vermelden dat het zeker geen midifile is geweest, ik heb het spoor voor spoor opgenomen met behulp van de PSR730, de PSR1DJX en de Steinberg Pro24 sequencerprogramma. Dat het een beetje steriel overkomt kan komen doordat ik een paar van de moeilijkste sporen gedeeltelijk heb ingeprogrammeerd, maar de meeste sporen heb ik gewoon ingespeeld.
Ik heb in het verleden 2 jaar les gehad van een kerkorganist en heb de afgelopen twee jaar klassieke muziek en compositieleer gedaan via de LOI (voor mijn plezier dus). Daarbij zaten een paar - zeg maar - afstudeeropdrachten, waaronder deze Symphony nr. 40, maar ook Brandenburg No. 5, Halleluja van Händel en nog een paar (deze staan allemaal + nog een paar extra op mijn cdr "Symphony").

Omdat ik zelf componeren en spelen van mijn eigen muziek veel leuker vind, heb ik het voorlopig bij deze ene cdr gelaten. Wellicht komt er in de toekomst nog een keer een vervolg op deze cdr.

Phochos

P.S. En bedankt iedereen voor het compliment. Ik ben er in totaal bijna twee jaar aan bezig geweest om de stukken zo te krijgen zoals ze op de cdr staan.:D
 
Origineel geplaatst door Hover
Jij bedoeld wellicht een gedownloade midifile. Phochos vermeldde trouwens dat hij het zelf heeft ingespeeld.

In ieder geval mis ik dynamiek in deze uitvoering. Het lijkt wel volledig opgenomen met een velocitywaarde=64. Vooral bij klassieke muziek is dynamiek geen 'extra' maar een belangrijk onderdeel van het ganse muziekstuk. Wellicht zijn de gebruikte klavieren niet aanslaggevoelig?

Het blijft natuurlijk een prachtig muziekstuk.

Hover,

Mijn neef - die een aantal jaar op het conservatorium in Den Haag heeft gestudeerd - vond ook dat er te weinig dynamiek in de uitvoering zat. Maar desondanks vond hij het zeer knap dat ik dit met twee apparaten en een sequencerprogramma voor elkaar had gekregen. Hij heeft het aan zijn leraar laten horen en die vond het razend knap dat dit door een "amateur" was uitgevoerd.

Phochos:D
 
knap hoor

knap hoor

:halleluja

ik doe het je niet na!!!
 
Origineel geplaatst door phochos
Hover,

Mijn neef - die een aantal jaar op het conservatorium in Den Haag heeft gestudeerd - vond ook dat er te weinig dynamiek in de uitvoering zat. Maar desondanks vond hij het zeer knap dat ik dit met twee apparaten en een sequencerprogramma voor elkaar had gekregen. Hij heeft het aan zijn leraar laten horen en die vond het razend knap dat dit door een "amateur" was uitgevoerd.

Als je kijkt naar hoe je dit gedaan hebt vind ik dit eerlijk gezegd ook wel. Het is knap gedaan. blijft echter het feit dat het erg jammer is dat je een beetje teveel gebruik heb gemaakt van quantizering waardoor het gevoel weg is.

Je andere nummers zijn misschien technisch wat minder knap maar daar zit tenminste wel veel gevoel in, waardoor ik vind dat je andere nummers beter over komen.

maar toch petje af, ik doe het je niet na :halleluja
 
Quifster,

Dank voor je compliment.
Het blijft overigens bij deze ene klassieke cdr, ik vind het zelf componeren van eigen werken veel leuker dan het naspelen van klassieke werken. Ik kreeg tijdens de opnamens van "Symphony" iedere keer het gevoel alsof de componist elk momnet binnen kon lopen en mij op de fouten zou wijzen. Daarom heb ik het eindresultaat maar extra gequantiseerd, om de nummers een beetje op orde te hebben (vergeet niet dat het opdrachten waren voor de klassieke compositieleer. UIteindelijk kreeg ik voor de vier stukken in totaal een ruime voldoende, een klein 7tje.

Phochos:D
 
Hover,

Mijn neef - die een aantal jaar op het conservatorium in Den Haag heeft gestudeerd - vond ook dat er te weinig dynamiek in de uitvoering zat.

Ja wat wil je dan? Met een PSR en DJX kan je volgens mij weinig dynamiek in zo een complex stuk krijgen, deze keyboards/synths hebben geen velocity en aftertouch als ik het goed heb.

Misschien kon het ook een beetje in de stijl van Tomita's synthesizer versies van klassieke werken. Die klinken echt supervet odmat er hele synthesische klanken worden gebruikt maar toch met veel dynamiek...
 
Tja geef mij maar een echt symphonie orkest dit klinkt me veel te synthetisch.
Toch knap gedaan als je het zel fhebt gespeeld.

Ik zelf kan plezier beleven aan het spelen van werk van anderen.
Mijn favourite de piano concert Rachmaninov.

Ook al weer een keer geplagiaat door Eric Carmen met All by myself.

Donna Summer Could it be Magic = Prelude in Cis van Chopin

Hee leuk idee voor een thread.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Tja geef mij maar een echt symphonie orkest dit klinkt me veel te synthetisch.
Toch knap gedaan als je het zel fhebt gespeeld.

Ik zelf kan plezier beleven aan het spelen van werk van anderen.
Mijn favourite de piano concert Rachmaninov.

Ook al weer een keer geplagiaat door Eric Carmen met All by myself.

Donna Summer Could it be Magic = Prelude in Cis van Chopin

Hee leuk idee voor een thread.

Start maar! De smurfen..., Scott Fitzgerald / Yvonne Keeley met "If I had words... to make this day for you...."... leuk!
 
Origineel geplaatst door Exzit

Ik zelf kan plezier beleven aan het spelen van werk van anderen.
Mijn favourite de piano concert Rachmaninov.

uhm wow, jij kan dus Rachmaninov spelen!??
bedoel je dat bekende deel 2 uit piano concerto 2?
...of kan je piano concerto nr 3 misschien ook wel? :D
 
Origineel geplaatst door wesko
Scott Fitzgerald / Yvonne Keeley met "If I had words... to make this day for you...."... leuk!


OT

damn.. jeugd herinneringen!!! In die kerk...
 
Back
Top