Waar en wanneer heb jij je tb-303 gekocht en voor hoeveel?

heb mn eerste 303 gekocht in Utrecht, ergens in 2005,
voor 880 euro incl. korg midi - dinsync converter.
gaar vals kreng met een nasty soldeerboutvlek erop, altijd gezegd dat als er een tweede zou komen deze voor de devilfish mod zou gaan,
nu maar sparen en de daad bij het woord voegen.

twee weken terug heb ik een 303 en een 606 gekocht voor 1303 euro,
twee zeer nette bakkies, bijna nieuwstaat, tasje erbij...
kwam er even later achter dat de CV/GATE outputs van de 303 zijn omgezet naar inputs...

nu nog even de twee 303's tunen...
 
Net mijn tweede 303 binnen gehaald, voor 1200 € :(

Maar kom, mijn eerste heeft me al bij al zo'n 900 € gekost.
 
Ging er pas een op ebay duitsland weg voor 800 euro. Dat is voor de huidige tijd niet verkeerd.
 
mmjja , maar hij is niet aan 800 gebleven hoor.

das die dat ik nu heb ;)


heb elke TB op EBay zien passeren, de voorbije 3 maanden. en geen enkele die nog onder 1000 € weg gaat.
 
mmjja , maar hij is niet aan 800 gebleven hoor.

das die dat ik nu heb ;)

Jawel, die is op 800 gebleven.



Kijk zelf en huiver...:

http://cgi.ebay.de/Roland-TB-303-Ba...ryZ46984QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem



heb elke TB op EBay zien passeren, de voorbije 3 maanden. en geen enkele die nog onder 1000 € weg gaat.
Niet goed gekeken zeker. Ze gaan regelmatig onder de € 1000 weg. Hier nog een...

http://cgi.ebay.de/ROLAND-TB-303-MI...ryZ46984QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Jawel, die is op 800 gebleven.



Kijk zelf en huiver...:

http://cgi.ebay.de/Roland-TB-303-Ba...ryZ46984QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem




Niet goed gekeken zeker. Ze gaan regelmatig onder de € 1000 weg. Hier nog een...

http://cgi.ebay.de/ROLAND-TB-303-MI...ryZ46984QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


aaargh, neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! :mexico:

mja tant pis, zoude ze hier zeggen.

Ik heb enkel op items gekeken die naar belgie verscheept konden worden.

Lig er ni echt wakker van, en als ik hem ooit wegdoe krijgk er normaal wel tzelfde voor terug.
 
Laatst gewijzigd:
aaargh, neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! :mexico:

mja tant pis, zoude ze hier zeggen.

Ik heb enkel op items gekeken die naar belgie verscheept konden worden.

Lige er ni echt wakker van, en als ik hem ooit wegode krijgk er normaal wel tzelfde voor terug.

Precies.. ik erger me dan ook even een beetje, maar als je dan ziet dat er 5 minuten later weer eentje voor €1350 weg gaat kan ik dat weer relativeren. Maar dat er zo'n enorm prijsverschil in kan zitten binnen zo'n korte tijd begrijp ik niet helemaal.
 
denk dat het ook aanhet aanbod ligt, en waar de verkoper wilt versturen.

ALs je eentje verkoopt, wereldwijd, dan zal de prijs enorm oplopen vermoed ik. ALs je enkel in je eigen land verkoopt, en er is net tovallig maar 1 persoon die een TB zoekt op dat moment, dan blijft die prijs nog redelijk.

ofzoiets :)
 
Zie weer een advertentie staan (met alle respect voor de verkoper) voor een TB-303 + 606 voor 1999,- ... ben ik nou gek of ben je niet goed snik als je omgerekend 4000 gulden neerlegd voor 1 cult-synth en een relatief simpel drumbakkie -want dat is het- ???

Ik bedoel, puur sec genomen stellen beide apparaten niet veel voor (glad ijs hier :D). Als je kijkt naar de edit-mogelijkheden + sonische mogelijkheden, dan wordt ik niet warm of koud ervan.
Dus 4000,- gulden voor 2 cheap aanvoelende apparaten .. ik zou mezelf nogeens goed achter de oren krabben eer ik zoiets zou kopen. Is uiteraard slechts mijn mening, liefde schijnt blind te maken zeggen ze :)

Als je echt helemaal into acid bent, tjsa, dan moet het er op een dag van komen, dat stel ik me dan voor.

:EDIT: stukje over fabrieksfout weggehaald, was in de war
 
Laatst gewijzigd:
Bovendien, er zit nog een fabrieksfout in de 303 ook !! dus 4000,- gulden voor 2 cheap aanvoelende apparaten waarbij 1 een fabrieksfout heeft..


Waar zie jij dat één van beide apparaten een fabrieksfout heeft?
Iedereen vraagt b.t.w. wat hij zélf wil voor zijn éigen apparatuur. Dat is toch maar logisch?
 
Zie weer een advertentie staan (met alle respect voor de verkoper) voor een TB-303 + 606 voor 1999,- ... ben ik nou gek of ben je niet goed snik als je omgerekend 4000 gulden neerlegd voor 1 cult-synth en een relatief simpel drumbakkie -want dat is het- ???

Ik bedoel, puur sec genomen stellen beide apparaten niet veel voor (glad ijs hier :D). Als je kijkt naar de edit-mogelijkheden + sonische mogelijkheden, dan wordt ik niet warm of koud ervan.
Bovendien, er zit nog een fabrieksfout in de 303 ook !! dus 4000,- gulden voor 2 cheap aanvoelende apparaten waarbij 1 een fabrieksfout heeft.. ik zou mezelf nogeens goed achter de oren krabben eer ik zoiets zou kopen. Is uiteraard slechts mijn mening, liefde schijnt blind te maken zeggen ze :)

Als je echt helemaal into acid bent, tjsa, dan moet het er op een dag van komen, dat stel ik me dan voor.

Je hoeft het er niet voor te betalen, je moet alleen meer geduld hebben. Ik denk alleen dat je wel minimaal 1100 euro kwijt bent voor het setje.....werkend.....

Een 303 is toch wel een sensatie hoor, niet alleen met de resonantie op 3/4. Er zit echt een shitload aan laag en druk in.
 
Ok, dat is ook zo, ik snap ook dat als je er vanaf wilt, dat je hetzelfde er ongeveer voor terugkrijgt.. maar blijf het gewoon een hoop geld vinden
 
Deze zijn ook niet bedoeld voor gebruik maar voor aan de muur.

Meer dan twintig jaar oud, handleiding nooit doorgebladerd, tasjes niet gekreukt, toetsjes en knopjes alleen met pluisvrije katoenen handschoenen beroerd (1x per jaar). Ja, echt van een acid-liefhebber geweest. Zouden de contactjes het nog wel doen? Kraakje in de pots op de stand waar ze al twintig jaar stilstaan?
 
303030303

303030303

man wat een prijzen!! en dat voor zo'n ouwe piepdoos :bekdicht:

ik heb mijn TB-303 gekocht bij de kringloopwinkel (wie brengt zo'n ding gratis weg?!!!!!!)
en als medewerker er €500 voor betaald.
zeer goede staat wat geheugen en potmeters betreft alleen de voeding en de dinsync soccet waren erg gammel, dat was zo gemaakt met de soldeerbout.

EXTRA: :verkoght: voor €1000,= en een TR-909 gehaald! :okdan:
 
man wat een prijzen!! en dat voor zo'n ouwe piepdoos :bekdicht:
........
EXTRA: :verkoght: voor €1000,= en een TR-909 gehaald! :okdan:

wat moet je nou met zo'n oude clichédrumdoos?
je had net zo goed die €1000 in je zak kunnen houden :)
er zijn genoeg goede 909 "GRATIS" samples ;)
 
mooie toestellen gaan duurder als deze die afgeragt zijn of zelfs maar gewoon wat verf rond hun pots kwijt zijn.

Voor mint conditie wil men zonder veel problemen veel geld neertellen.

ik denk dat binnenkort de 'versleten' toestellen ook meer zullen gaan kosten.
CHipforbrains komt normaal tegen kerstmis met een nieuwe TB case,maar
1 ik denk dat die niet goedkoop zal zijn
2 Hij zal en dat is zeker niet de zelfde kleur hebben als de originele,
het zal iets donker zijn (met een brons-gloed erin) net zoals de batterij klepjes die hij nu al aanbied.

Dit zou wel is teleurstelling kunnen brengen waardoor de nu 'versleten' exemplaren gaan stijgen omwille van hun originaliteit.
 
Back
Top