Waar en wanneer heb jij je tb-303 gekocht en voor hoeveel?

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Naar aanleiding van een andere thread ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3084 ) een nieuwe:

Waar (of hoe) heb jij je tb-303 gekocht en hoeveel heb je er voor betaald. En wanneer was dat? En welke staat.

p.s. Geen broodje aap dingen aub en geen reacties aub van "te duur!", "lucky bastard!", "ruk tent!" of zoiets dergelijks.

Ik zal maar eens beginnen:

Waar: Music House - Nieuwegein
Wanneer: Ergens midden 2000
Hoeveel: 1850 gulden
Staat: In goede staat, zonder mods met manual zonder tasje, zonder chord en zonder doos.

Extra's: Vorig jaar nieuwe schakelaars erop gezet voor 150 gulden, geloof ik, bij MusicHouse
 
Laatst gewijzigd:
Mijne gekocht van een Croaat in Beverwijk tweedehands via ebay. Zijn artiestennaam Max splinter.

Prijs: €800 inclusief Korg KMS-30 sync
Staat: helemaal verrot voedings deel deed het niet alleen op batterijen. Geen batterijkleppie en voor de rest niks

1 transitor gekocht €1,25 voedingsdeel doet t weer
24 SKHCAA besteld bij DIL.nl €1,25 per stuk soldeer ze er zelf in.
26 blauwe leds besteld €0,60 per stuk gaan er ook in

mis nog een leuk tassie maar hoop ooit een batterij kleppie te vinden. of defecte 606
 
Laatst gewijzigd:
waar: Ysselsteyn
van wie: Roel van Unyx (Djax-X-Beats), een vriend van me.
hoeveel: 1500 pietermannen
welke staat: "matig", casing beschadigd door plakband residu,
wankele sync input, enkele slechte tiptoetsen

...maar ik ben er wel blij mij...

equate
 
Waar: Music House
Wanneer: Ergens voorjaar 2001
Hoeveel: 1850 + inruil 606 (zelf gefixt, veel slijtage)
Staat: In goede staat, heel klein beetje slijtage rond cutoff/reso. Verder tasje en copie manual.

Extra's: Gebalanceerde voeding voor een geeltje. ;)

Heb er echt een half jaar naar gezocht. In die periode leek het wel of nergens een 303 te koop was in nl.
 
Waar: Van een particulier in Rotterdam
Wanneer: Ik geloof begin dit jaar. Maar weet het niet zeker.
Hoeveel: 1500 gulden
Staat: Goede staat, 1 klein stukje plastic van een hoekje afgebroken. Slijtage plekken rondom knoppen vielen mee.
Rond de cutoff is het wel een beetje wit.

Extra's: Tasje werd meegeleverd. (schouderriem was eraf).
 
Waar: Han Meijer, Delft
Wanneer: 1999
Hoeveel: 900 guldens
Staat: In zeer goede originele staat met tasje en Nederlandse handleiding (origineel bijgeleverd, maar ziet er uit als kopie)

Extra's: helemaal na laten kijken en Kenton 5- CV kit bij Electrocare Hilversum voor 200 gulden (tegenwoordig serviceconnection.nl)

deze 303 werd eigenlijk samen met een 606 verkocht voor 1800 gulden , Han wist niet dat de een meer waard was dan de ander, en eigenlijk had iemand anders de 303 eerste gekocht, maar die ging em terugbrengen, omdat de Track Write het niet doet. toen mocht ik hem van hem voor dezelfde prijs overnemen.

--

Waar: Izmar, Delft
Wanneer: 2002
Hoeveel: 750 euro's
Staat: In goede staat, kleine slijtplekken langs pots

Extra's: tiptoetsen vervangen en kleine contactfoutjes (sync poort) voor de koop gerepareerd. de vorige eigenaar heeft een persoonlijke noot op de achterkant achtergelaten ( : I'm never selling this mothafucka either ! ), hehehe
 
waar: amsterdam
wanneer: jaartje of 4 geleden
prijs: 0 gulden en 0 cent

Ik heb er 1 van een vriend gekregen die 'm in een doos op de zolder had liggen... had 'm vroeger gebruikt als bas-begeleiding bij z'n saxofoon... klonk niet erg realistisch vond ie... toen zag ie er een plaatje van ophangen op m'n w.c. en zei "hee, ik heb er nog zo een, wil je 'm hebben?" *kwijl kwijl*...

uiteindelijk bleek de sequencer aan gort, maar toch nog 1500 gulden voor gevangen bij infinity 4
 
Laatst gewijzigd:
je hebt hopelijk je vriend wel op een mooie fles drank getracteerd! ;)

O.
 
Vind je een pot met goud, verkoop je em.:confused:
Maargoed, die 1500,- zijn vast goed gespendeerd :)
 
Niet off-topic aub...:smeris:
 
Bij Music House voor 1900 piek een jaar of 2 terug. Het is het vermelden wel waard dat het kutding het nog maar 2,5 week echt goed heeft gedaan, en dat onze 'muziekvrienden' in Utrecht hem niet meer willen maken zelfs niet betaald

Gelukkig neemt matt hem regelmatig voor me onderhanden en ik hoop dat hij het binnekort eindelijk eens ene keer stabiel gaat doen
 
Waar: via internet
Wanneer: maart2002
Staat: redelijke staat, sequencer knopjes sloegen over, verf weg bij de cut off en reso. verder was ie technisch helemaal goed alleen ik moest hem echt goed schoonmaken.
hoeveel: geruild met Yamaha A4000

Extra's: kenton socket 5 modificatie, orgineel tasje en handleiding en adapter. kreeg er ook een doosje patch kabels van roland bij van 20 jaar geleden??:confused:
 
Origineel geplaatst door Boost303
Bij Music House voor 1900 piek een jaar of 2 terug. Het is het vermelden wel waard dat het kutding het nog maar 2,5 week echt goed heeft gedaan, en dat onze 'muziekvrienden' in Utrecht hem niet meer willen maken zelfs niet betaald

Gelukkig neemt matt hem regelmatig voor me onderhanden en ik hoop dat hij het binnekort eindelijk eens ene keer stabiel gaat doen

Als je m weer 100% wilt hebben dan moet je m sturen naar tony algood die fixt m 100% voor je. Let wel op 50 pond per uur geloof ik. Maar hij maakt m echt en goed.
 
Zomer 2000...

Zomer 2000...

Ik kocht mijn 303 (met tasje) in de Zomer van 2000... samen met een S3000XL sampler voor 3250 gulden (2000 voor de sampler, 1250 voor de 303).

Deze spulltjes waren onderdeel van een grote 'deal', waarin ik samen met Johnny zo ongeveer een hele studio leeggekocht heb (met onder andere een Matrix 1000, een TR-909, JV-2080.. ).

Foutje.. mijn drienuldrie heeft vanaf het begin problemen gehad met z'n geheugen.. wat pas na lang zoeken door mezelf is opgelost.. ergens in de herfst van vorig jaar.
 
1e TB heb ik ooit van mijn maat gekocht en deze heb ik daarna ingeruild tegen een Roland System-100.

Mijn 2e:
Waar: Sjonnie, Veldhoven
Wanneer: july 1997
Hoeveel: 2100 guldens (auw)
Staat: In zeer goede originele staat met tasje

Extra's: toen ik hem twee weken had heb ik een fikse kortsluiting veroorzaakt met een multifuntionele adapterplug en een metalen audio plug. Er kwam zelfs een pluimpje rook uit. Paniek! 2100 piek weg! Bord was van binnen in de hoek zwart geblakerd. Er kwam alleen nog maar wat gepiep uit en alle lampjes flikkerde als een disco. Kortom hij was dood. Ik heb hem naar mijn reparatie man gebracht (Bert Vermeulen van Synthon) en die had hem voor 35 gulden ! weer aan de praat. Dus voor dat je je spullen opstuurt naar gasten in Engeland of naar winkels brengt en je een gigantische poot uit laat draaien zou ik eerst maar eens naar Utrecht gaan. Hij repareert altijd alles voor me (en geloof me dat is best veel) en ik ben meestal voor een paar tientjes het mannetje.

Mijn 3e:
Waar: Utrecht
Wanneer: oktober 2001
Hoeveel: 1750 guldens
Staat: In goede staat met tasje (echt Matt, ik vond het een goede staat)

Mijn 2e en 3e heb ik dus nog, maar daar moeten nodig wat knopjes van vervangen worden, wat ik binnenkort maar weer eens moet laten doen.
 
Last edited by a moderator:
Heb mijn TB-303 gekocht in 1999 voor 2000,-
In echt zeer goede staat met orginele handleidingen en skill card, zwart draagtasje en batterijen!

:L :okdan: :L
 
sorry

ik heb mij 303 gekocht in 96(?) voor 75 gulden. meneertje had m op zolder liggen.

verder uiterst weinig problemen mee gehad tot ie een keertje begon te flippen. bij de serviceconnection in hilversum hebben ze m voor 30 gulden gereviseerd en nu doet ie het al geruime tijd weer geheel als vanouds.

sorry

thomas
 
en die van quick & brite is de eerste 303 die ik ooit heb aangeraakt
(na jullie liveset in gekraakte eland, delft)
 
Back
Top