[trek] Unic/Zhanox: Le Bruit de la Nuit

gijs

.
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
2.442
Hallo allemaal,

Vonden jullie al die dromerige sounds van Unic ook zo heerlijk? Ik heb hem daarom gevraagd of ie eens wilde samenwerken. Dat werd een nieuwe ervaring voor mij. Ik bedoel, heb wel eens vaker samen met iemand in een studio gezeten, maar Unic en ik zijn niet 1x bij elkaar geweest!

Tis gemaakt in FL studio met wat externe synthgeluiden. Paar keer op en neer gemaild en dat werd 'Le Bruit de la Nuit', ofwel het geluid van de nacht!

Hier vind je hem:
http://home.hetnet.nl/~unic1976/le bruit de la nuit.mp3

Alle feedback is welkom!

Unic & Zhanox
 
Dit is een schoon stukje muziek. Doet me denken aan Derrick, op het moment dat de ontknoping nabij is en de tuinman de moord blijkt te hebben gepleegd.

Groet Erik
 
Vet hoor! :) Af en toe wel heel erg 'Jarre-fans east your heart out' (Oxygene 7?), maar op een synthforum is dat wel toegestaan, denk ik... ;) Goede balans, leuke geluiden (vooral gave sweeps en pads). Mix kan wat wel opener; beetje dof zo, vooral die stem is wat duister gemompel nu (hoewel me dat ook de bedoeling lijkt?).

Maar goed: :okdan:
 
stem is zo bedoeld ja, ik wilde een Franse stem onverstaanbaar laten brabbelen. Verder snap ik je comments van de mix wel, want toen ik de track gisteren voor het eerst op mijn hifi-setje luisterde, kwam ie inderdaad vrij dof over!
 
mooi moppie synthesizer-muziek. ;) Ligt lekker in het gehoor. Over de mix kan ik niet veel zeggen aangezien ik op mijn laptop luister. Op de laptop komtie in iig goed over :)
 
Welwel ... kijk es aan ... kippevel was snel aanwezig :okdan: Hij klinkt inderdaad een beetje dof, maar dat is inderdaad makkelijk recht te trekken. De bassequence doet me erg denken aan m'n Crumar Trilogy.

De mix is aardig ... ieder geluid is op de juiste manier gepanned. Ook de volumeverhoudingen zijn erg goed. Drums klinken ook lekker ... alleen de basdrum misschien iets meer laten doorkomen ( maar da's muggezifterij ).

Het enige wat me een beetje stoort is de pad op de achtergrond die van links naar rechts over-en-weer panned ... daar zou ik persoonlijk gekozen hebben voor een statische stereopad (zo een doffe saw of zo), maar da's dan ook weer smaakgebonden en eigenlijk dus ook geen kritiek.

Die stem is wel leuk gevonden ... geeft een apart cachet aan het nummer.

Deze track is helemaal niet Unic-style, maar veel beter (ook al was er niks mee met die eerste ;) ). Ik denk dat jullie een goed duo zouden vormen :okdan:

:doei:
 
vet hoor :) Erg mooie synthgeluiden.... Ik wordt alleen om de een of andere reden altijd nogal sip van dit soort nummers... Ze klinken altijd zo tragisch...

Maar ja veel meer dan dat dit echt een heel vet nummer is, valt er niet te zeggen dacht ik zo :)

owja.. hij klinkt idd wel een beetje dof..
 
Origineel geplaatst door Danny
Welwel ... kijk es aan ... kippevel was snel aanwezig :okdan: Hij klinkt inderdaad een beetje dof, maar dat is inderdaad makkelijk recht te trekken. De bassequence doet me erg denken aan m'n Crumar Trilogy.

De mix is aardig ... ieder geluid is op de juiste manier gepanned. Ook de volumeverhoudingen zijn erg goed. Drums klinken ook lekker ... alleen de basdrum misschien iets meer laten doorkomen ( maar da's muggezifterij ).

Het enige wat me een beetje stoort is de pad op de achtergrond die van links naar rechts over-en-weer panned ... daar zou ik persoonlijk gekozen hebben voor een statische stereopad (zo een doffe saw of zo), maar da's dan ook weer smaakgebonden en eigenlijk dus ook geen kritiek.

Die stem is wel leuk gevonden ... geeft een apart cachet aan het nummer.

Deze track is helemaal niet Unic-style, maar veel beter (ook al was er niks mee met die eerste ;) ). Ik denk dat jullie een goed duo zouden vormen :okdan:

:doei:

Hey danny:)

dank voor het compliment!

dat het niet echt unic style is klopt zeker:)

de basis was ook een, erg goed, idee van zhanox... de pad, de beat, en basis acoorden, ook de keuze voor piano en de juno synth sample. Het arrangement heb en we ongeveer samenopgezet.
Daarna heb ik er een meldoy in verwerkt en een en ander aan effecten uit de d70 aan toegevoegd. Zhanox heeft dat weer zitten te veranderen...en zo kwamen we ongeveer aan dit ding.
Ik denk dat we elkaars kwaliteiten hier heel goed hebben kunnen aanvullen. Op na de volgende:)

greoten Unic
 
:okdan:

Trouwens: goed gevonden ook, die drums en dat clavinetachtige geluid. Hoor je zelden (in deze vorm) in dit soort muziek, maar voegt echt iets toe. :)
 
Ik heb hem nu een tiental keren achter mekaar beluisterd en wat er erg goed aan is, is de beat. Ongewild ga je meetappen met je voeten. Dat in combinatie met de arp's en sequences geeft wel een energiek gevoel aan de song.

Ik vind hem super :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Ik heb hem nu een tiental keren achter mekaar beluisterd en wat er erg goed aan is, is de beat. Ongewild ga je meetappen met je voeten. Dat in combinatie met de arp's en sequences geeft wel een energiek gevoel aan de song.

Ik vind hem super :okdan:

:doei:

kopen?;)

die breakbeat doet het hem inderdaad.....idee van Zhanox:)

er zijn al plannen voor een volgende...kijken wat dat wordt.
 
Hebben jullie er ook al over gedacht om te stoppen op het hoogtepunt en zo een soort legende te creëren? Aan deze torenhoge verwachtingen kun je natuurlijk toch nooit voldoen...

:D
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Hebben jullie er ook al over gedacht om te stoppen op het hoogtepunt en zo een soort legende te creëren? Aan deze torenhoge verwachtingen kun je natuurlijk toch nooit voldoen...

:D

HARHARHAR:D:D:D

ach jongen....

Onze inspiratie is pas net op komen zetten.

Bij voorbaat is dit nummer de slechtste van de hele cd. :dubbel: :dubbel: :dubbel:
 
Back
Top