Tr909 attack

Origineel geplaatst door divi
en wie zijn die mensen die service beurten doen (loop al plan met het plan rond om te laten reviseren)?

Ik heb gehoord dat ene Boemtsjak dat soort dingen wel doet voor een leuke prijs. Gefixt terwijl je wacht. :biertje:
 
sample verlengde decay 909 BD

sample verlengde decay 909 BD

Ik heb een sample teruggevonden van een 909 waarvan ik de decay verlengd heb. Deze is nog vrij normaal, het kan natuurlijk nog altijd langer. :D
 

Attachments

  • 909bddecay.mp3
    298,1 KB · Bekeken: 52
Fabels

Fabels

Mooie fabels zijn er verteld over die attack knop. Volgens velen heeft het ding niet eens een functie.. of zou je het effect van de knop niet horen.

Nou is het geen enorm invloedrijke knop.. maar invloed op het geluid hieeft ie zeker wel.

Thuis heb ik dat verschil nooit zo heel duidelijk kunnen horen. Ondanks het feit dat ik een goede versterker en prima monitors heb.. (en inmiddels drie 909's tot mijn beschikking heb gehad).

Een tijd geleden stond ik echter wat te klooien met de PA van perron55_ .. en tja.. daar hoor je pas echt goed wat die attack knop doet. Kwestie van vermogen denk ik dan..
 
wat een vage 909's hebben jullie :)

Ik hoor de attack knop prima werken gewoon thuis, en niet eens overstuurd. Je hoort gewoon dat de mid-"click" van de attack harder wordt/meer punch krijgt. En je hoort de verandering nog beter als je t mid boost. Ik heb de kick overigens wel op n individuele output.
 
Ik heb een sample teruggevonden van een 909 waarvan ik de decay verlengd heb. Deze is nog vrij normaal, het kan natuurlijk nog altijd langer.

:mega:

Klinkt supervet Boemtsjak!
(Ik zit nog niet zo lang op dit forum en ik lees deze topic nu pas eigenlijk...)

Wil mijn 909 dus ook wel even onder handen gaan nemen.
Ik neem aan dat ik hiervoor C8 moet vervangen voor een hogere waarde.
Weet jij nog welke waarde jij voor dit voorbeeld hebt gebruikt?
En heb je ook C9 vervangen?
:halleluja
 
Back
Top